Chromecast

Chromecast 

Onderwerp van Geanna

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Nou troost je, ik had 30 jarigen aan de telefoon die er geen drol van snapten.

    Pfieuw 😅😉
  2. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    Handig draadje.

    Ik overweeg namelijk om een chromcast te kopen, omdat ik graag op mijn oude tv (geen beeldbuis) bv YouTube filmpjes, Netflix of discovery+ wil kijken. Begrijp ik het goed, dat je alleen iets op tv kan kijken via de chromecast als er verbinding gemaakt kan worden met een app? Dus niet een streaming van een voorstelling die niet aangeboden wordt via een app maar gewoon via een website? Dan moet ik gewoon weer de laptop verbinden met de tv d.m.v. de hdmi kabel?

    Kun je als je laptop of smartphone verbindt met de chromecast ondertussen nog wel je laptop of telefoon gebruiken? Dit vind ik namelijk het nadeel van een hdmi kabelverbinding, dat je dan de laptop niet ook kunt gebruiken. Ik ga ervan uit dat het de aansluiting op de tv kan via de hdmi poort?
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    De chromecast is in principe een "dom" ding. Hij doet alleen wat jij aangeeft in de gebruikte apps. Dus inderdaad niet via een website/browser (voor zover ik weet, verbeter mij als ik het mis heb).
    En ja, je kan gewoon gebruik blijven maken van je telefoon/tablet als je aan het streamen bent. De chromecast neemt in principe de stream over van je telefoon/tablet, dus die is weer vrij voor andere dingen. Maar je kan nog wel de stream stoppen, pauzeren enz. door gewoon weer de app te openen (deze blijft actief op de achtergrond).

    De chromecast stop je in een hdmi-ingang van je televisie. Hij heeft nog wel extra spanning nodig en die haalt hij uit een USB-verbinding. Dat kan (weet niet of dat ook met de allernieuwste nog kan) via een usb-uitgang van je televisie zijn (als je tv dat heeft) en anders een usb-lader aansluiten op 220V en die naar je chromecast verbinden.


    Edit: even getest en het lijkt erop dat google chrome browser wel kan casten naar de chromecast (beiden google, dus waarom ook niet). Kan in ieder geval uitzending gemist via de telefoon en webbrowser streamen. Dus misschien valt het mee wat betreft mogelijkheden. Maar dan zal ik een voorbeeld van wat je wil zien (website/filmpje?) moeten uitproberen. Mag hier, mag evt ook met pb als je het persoonlijker houdt, maar je zal even tot morgenavond moeten wachten, ga nu naar bed ;-)

    Edit2: hmm, via chrome browser schiet niet echt op. De reclames worden apart gestreamd en moet ik steeds handmatig starten op telefoon voordat deze doorgaan. Dan het programma zelf moet ook het streamen handmatig gestart worden. En dat werkt, tot de telefoon iets anders gaat doen. Als hij in standby gaat, of je start een andere app, stopt het streamen vanaf google chrome. Dit heb ik niet bij netflix, disney+ en youtube. Jammer, maakt het veel minder interessant.
    2 mrt '21 - 00:16:06 / 2 mrt '21 - 00:26:24
  4. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    quote:
    Dit schreef ArnoM

    De chromecast stop je in een hdmi-ingang van je televisie. Hij heeft nog wel extra spanning nodig en die haalt hij uit een USB-verbinding. Dat kan (weet niet of dat ook met de allernieuwste nog kan) via een usb-uitgang van je televisie zijn (als je tv dat heeft) en anders een usb-lader aansluiten op 220V en die naar je chromecast verbinden.

    Edit: even getest en het lijkt erop dat google chrome browser wel kan casten naar de chromecast (beiden google, dus waarom ook niet). Kan in ieder geval uitzending gemist via de telefoon en webbrowser streamen. Dus misschien valt het mee wat betreft mogelijkheden. Maar dan zal ik een voorbeeld van wat je wil zien (website/filmpje?) moeten uitproberen. Mag hier, mag evt ook met pb als je het persoonlijker houdt, maar je zal even tot morgenavond moeten wachten, ga nu naar bed ;-)

    Edit2: hmm, via chrome browser schiet niet echt op. De reclames worden apart gestreamd en moet ik steeds handmatig starten op telefoon voordat deze doorgaan. Dan het programma zelf moet ook het streamen handmatig gestart worden. En dat werkt, tot de telefoon iets anders gaat doen. Als hij in standby gaat, of je start een andere app, stopt het streamen vanaf google chrome. Dit heb ik niet bij netflix, disney+ en youtube. Jammer, maakt het veel minder interessant. [/B]


    Dank je wel voor je uitleg. Mijn tv heeft geen usb aansluiting dus dan zal er nog een adapter aangeschaft moeten worden.
    Wat ik bedoel met iets willen kijken zonder dat hier een app van is, is bijvoorbeeld een voorstelling welke je koopt via cultuurticket.nl.
    Welterusten Arno ik moet ook mijn bed opzoeken. Morgen weer werken.
  5. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Kun je als je laptop of smartphone verbindt met de chromecast ondertussen nog wel je laptop of telefoon gebruiken? Dit vind ik namelijk het nadeel van een hdmi kabelverbinding, dat je dan de laptop niet ook kunt gebruiken. Ik ga ervan uit dat het de aansluiting op de tv kan via de hdmi poort?


    De chromecast wordt op de HDMI aansluiting van de tv aangesloten. Als je geen usb aansluiting hebt op je tv, kan je de stekker gewoon in het stopcontact doen. Een chromecast stuurt geen gewoon tv signaal, maar cast iets van een app naar je tv.
    Als je een ticket koopt van een voorstelling zal die voorstelling ook via een browser of app afspelen? Even uitzoeken welke, en dan gewoon even googlen of d iue gecast kan worden.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Dank je wel voor je uitleg. Mijn tv heeft geen usb aansluiting dus dan zal er nog een adapter aangeschaft moeten worden.
    Wat ik bedoel met iets willen kijken zonder dat hier een app van is, is bijvoorbeeld een voorstelling welke je koopt via cultuurticket.nl.
    Welterusten Arno ik moet ook mijn bed opzoeken. Morgen weer werken.

    Die adapter zit erbij toch? Ik heb hem ook op stroom omdat hij dan beter werkt en heb nooit apart een adapter gekocht.
  7. quote:
    Dit schreef martijntje


    Dank je wel voor je uitleg. Mijn tv heeft geen usb aansluiting dus dan zal er nog een adapter aangeschaft moeten worden.
    Wat ik bedoel met iets willen kijken zonder dat hier een app van is, is bijvoorbeeld een voorstelling welke je koopt via cultuurticket.nl.
    Welterusten Arno ik moet ook mijn bed opzoeken. Morgen weer werken.


    Je kunt met een Chromecast in principe alles kijken wat je ook op je telefoon kunt kijken, omdat je je telefoonscherm kunt casten naar je tv. Dat doe je via de Google home app op je (android) telefoon.
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef scar

    Die adapter zit erbij toch? Ik heb hem ook op stroom omdat hij dan beter werkt en heb nooit apart een adapter gekocht.


    Klopt hoor!
  9. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    quote:
    Dit schreef scar

    Die adapter zit erbij toch? Ik heb hem ook op stroom omdat hij dan beter werkt en heb nooit apart een adapter gekocht.


    Nog beter Smile.
  10. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Je kunt met een Chromecast in principe alles kijken wat je ook op je telefoon kunt kijken, omdat je je telefoonscherm kunt casten naar je tv. Dat doe je via de Google home app op je (android) telefoon.


    Ik ben om Smile. Ik zie best wel wat verschillende variaties (ook in prijzen). Welke is aan te bevelen?
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Ik ben om Smile. Ik zie best wel wat verschillende variaties (ook in prijzen). Welke is aan te bevelen?

    De v3. Das de grijze.
  12. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    Om het extra ingewikkeld te maken 😊, sinds 2020 is er ook een Chromecast die meer op een mediaspeler lijkt. Met de nieuwe Google TV interface (een verdere ontwikkeling van Android TV), je kan daar apps op installeren en is ook voorzien van een afstandsbediening.

    Tweakers heeft een review gemaakt van het apparaat: >>LINK<<
Terug naar de lijst