tweedehands auto kopen

tweedehands auto kopen 

Onderwerp van Maxime1969

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    lastig blijft het: een autootje kopen voor mijn zoon, en dan als moeder trachten om er motorisch iets aan te kunnen ontdekken

    FINNIK al geraadpleegd,
    RDW geraadpleegd
    ANWB geraadpleegd

    complete online check opgevraagd a 20euris


    En dan nog bang zijn om een motorisch slechte auto te kopen, want daarover vind je nooit iets online.
    Behalve het checken van de vloeistoffen
    onder de auto kijken met een lampje op overtollig roest en lekkage/natte plekken onder het motorblok

    Waar kan ik nog meer naar kijken??

    Is er iemand die er echt veel verstand van heeft hier op OA en in de omgeving van Epe- Apeldoorn woont? Ik kom graag tijdens n proefritje even langs SmileSmileSmile
  2. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Kijk ook of de auto een Distributieriem of Distributieketting heeft, heeft de auto een Distributieriem kijk dan wanneer hij vervangen is want als hij snel vervangen wordt is dat vaak een dure grap.
    En nog een tip vraag 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak heb ik bij mijn zoon ook gedaan koste wel wat moeite want normaal geven ze garantie bij auto's van boven de €4500,- en hij zat er onder maar uiteindelijk wel gelukt.
    Let ook op de remschijven/blokken hoe dik ze zijn.

    En verder een tweedehands auto blijft ook een beetje geluk hebben.
  3. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    Thnx
  4. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Ik heb toen overlegd met mijn garage, en ben tijdens de proefrit even langs gereden. Mijn garage heeft hem even op de brug bekeken.

    Maar dan moet je nieuwe auto wel in de buurt van je garage staan natuurlijk.
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Maxime1969

    Waar kan ik nog meer naar kijken??

    SmileSmileSmile


    Kijken hoe lang de APK nog geldig is en ook afdingen op de prijs.
  6. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    als je proefrit gaat maken, zorg dat dit gebeurd met een koude motor .
    controleer kleur van koelvloeistof (moet helder zijn) en of er geen drap in zit.
    controleer oliepijl stok op waterdruppels.
    op de plek waar de distributieriem zit, staat meestal een datum/km stand. hieraan kun je zien of het snel moet gebeuren. (of staat in het bijgeleverde boekje)
    koop s'avonds geen auto, veel (lakschade) zie je dan niet.
    succes!


  7. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Om welk type auto gaat het? Misschien dat er dan specifieke aandachtspunten hier naar boven komen van leden die zo’n auto berijden.
  8. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    Draai de vuldop van de motorolie er even af.
    Zit er gele drab onder dan zit er water in de motorolie.Probeer op te trekken in de 2e versnelling. De auto zou moeten afslaan. Komt de auto vtoch in beweging: dan is de koppeling versleten.
    Witte rook uit de uitlaat is ook niet goed.
  9. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef peter62
    als je proefrit gaat maken, zorg dat dit gebeurd met een koude motor .


    Dat is reden dat ik eigenlijk nooit bel om een auto te bezichtigen Smile
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef LeonB
    Draai de vuldop van de motorolie er even af.
    Zit er gele drab onder dan zit er water in de motorolie.Probeer op te trekken in de 2e versnelling. De auto zou moeten afslaan. Komt de auto vtoch in beweging: dan is de koppeling versleten.
    Witte rook uit de uitlaat is ook niet goed.

    Dat van het optrekken in z'n twee vind ik een rare. Als er flink sneeuw/ijs ligt, wordt geadviseerd om in z'n twee weg te rijden. Dan zou elke auto die niet afslaat niet goed zijn? 🤔 Ben ik dus niet met je eens.
  11. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dat van het optrekken in z'n twee vind ik een rare. Als er flink sneeuw/ijs ligt, wordt geadviseerd om in z'n twee weg te rijden. Dan zou elke auto die niet afslaat niet goed zijn? 🤔 Ben ik dus niet met je eens.


    Ik heb het ook maar van een apk keurmeester gehoord lang geleden. Er was in ieder geval iets met wegrijden in een hogere versnelling. Ik denk dat ik het verkeerd onthouden heb dan en moet het wellicht de 3e versnelling zijn. In dat geval sorry. Ik word ook een dagje ouder.
  12. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dat van het optrekken in z'n twee vind ik een rare. Als er flink sneeuw/ijs ligt, wordt geadviseerd om in z'n twee weg te rijden. Dan zou elke auto die niet afslaat niet goed zijn? 🤔 Ben ik dus niet met je eens.

    ik denk ook niet dat er bedoeld wordt als er met "extreme" omstandigheden wordt gereden......een noodstop is dan ook niet aan te raden :)
Terug naar de lijst