als je proefrit gaat maken, zorg dat dit gebeurd met een koude motor .
controleer kleur van koelvloeistof (moet helder zijn) en of er geen drap in zit.
controleer oliepijl stok op waterdruppels.
op de plek waar de distributieriem zit, staat meestal een datum/km stand. hieraan kun je zien of het snel moet gebeuren. (of staat in het bijgeleverde boekje)
koop s'avonds geen auto, veel (lakschade) zie je dan niet.
succes!
quote:Dit schreef Dayenne
Dat van het optrekken in z'n twee vind ik een rare. Als er flink sneeuw/ijs ligt, wordt geadviseerd om in z'n twee weg te rijden. Dan zou elke auto die niet afslaat niet goed zijn? 🤔 Ben ik dus niet met je eens.
ik denk ook niet dat er bedoeld wordt als er met "extreme" omstandigheden wordt gereden......een noodstop is dan ook niet aan te raden :)
Het kan inderdaad duur zijn. Over het algemeen wordt het geadviseerd om spanrol en waterpomp ook te vervangen. Dan vind ik €350,- meer op z'n plaats.
spanrol en waterpomp, die zitten (vaak) aan de multiriem , vaak ook de stuurbekrachtiging en als je hebt ook de aircopomp.