tweedehands auto kopen

tweedehands auto kopen 

Onderwerp van Maxime1969

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef Maxime1969
    Nou, we zijn geslaagd!

    Een Volkswagen Golf V, 170600km op de teller
    distributieketting (geen riem!)


    Top en distributieketting scheelt onderhoud Smile
  2. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    quote:
    Dit schreef Maxime1969
    Nou, we zijn geslaagd!

    Een Volkswagen Golf V, 170600km op de teller
    distributieketting (geen riem!) Onderhoudsboekjes - auto is keurig bijgehouden bij een dealer
    Alle reparatiebonnen en APK bonnen zaten bij de papieren

    Online waren er in de omgeving 3 soortgelijke Gofjes, soortgelijk geprijsd en ongeveer dezelfde KM standen.
    2 in de stad en 1 in een dorp...we zijn naar t dorpje gereden Smile

    Ik was al 4 weken flink aan t zoeken naar iets wat mijn zoon graag wilde voor zijn budget.
    Veel Golfjes bekeken online en iedere keer prikte ik door de verkooppraatjes heen, of waren en teveel zichtbare en onzichtbare dingen waar ik teveel twijfelde.

    Maar deze auto van vanmorgen was anders. Ik kon niks vinden...geen gekke verkooppraatjes (3x onder een andere naam geïnformeerd en elke keer gewoon t zelfde verhaal)
    De historische gegevens waren volgens FINNIK, RDW en ANWB prima in orde
    Een uitgebreid aangekocht overzicht van RDW liet zien dat het geen schade/import auto was, en nog andere nuttige info & weetjes

    Via de ANWB had ik nog snel een superhandig lijstje met punten om te checken uitgeprint = een aanrader!
    Met dat lijstje hadden we mooi toch n paar kleine puntjes weten te scoren om te onderhandelen! j

    Zelfs de verkopers had ik door internet gesleurd en gezocht op (slechte) reviews.


    Vanmorgen dus met buikpijn naar die dealer, want als alles was zoals beschreven - zou dit m wellicht kunnen zijn Smile

    Maar goed, de auto zag er op alle fronten echt heel goed uit, op een paar dingen na die acceptabel zijn voor n auto van deze leeftijd.
    De 3 vorige eigenaren waren zeer zuinig geweest zowel aan de binnen als buitenkant van de auto.

    Online had ik ook al uitgezocht en ingelezen over het soort motor wat er in lag, en eventuele veel voorkomende mankementen, dus ik kwam niet helemaal zonder informatie daar.

    Koude start, flink stuk proef-gereden, op diverse soorten wegen (advies ANWB)
    Noodstop gemaakt, paar keer flinke bochten gedraaid, uitlaat gecheckt, onder de auto gelegen om te kijken of er iets lekte, vochtigs was etc
    rondom deuren dorpels rubbers etc gecheckt
    Lampjes, vloeistoffen etc etc, ook allemaal gecheckt

    frustrerend dat we niets bijzonders konden vinden behalve dat er geen reserveband in de auto lag en er 1 sterretje in de voorruit zat en n paar kleine krasjes.

    Dus, zoon vond m goed, ik vond m goed,...over de prijs onderhandeld en er uitgekomen zonder dat [B]ik
    moest bijleggen (ook niet onbelangrijk Smile)

    Kind blij, ik blij

    Whoopie de vervoersproblemen en de zoekstress zijn weer voorbij Smile
    (Ben trots op mezelf dat ik het weer gefixt heb!)

    Dank voor jullie tips en trucs

    gr Maxime


    nb. dat van in zijn 2 optrekken kende ik nog niet, klinkt ook raar omdat ik dat weleens heb moeten doen
    [/B]


    Goed gedaan! Je lijkt er meer kijk op te hebben dan ik.
    (Maar dat is al snel hahaha) Ik hoop op veel plezierige en veilige kilometers voor jullie.
  3. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    Dat optrekken in de tweede versnelling klopt wel. Het zit 'm vooral in hoe makkelijk het gaat. Je zou alleen langzaam en met beleid in z'n twee op moeten kunnen trekken. Als ie weg rijdt als in z'n één is het foute boel.
  4. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    gefeliciteerd met de auto !
  5. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    Ik heb nog even alle tips en trucs die wij tijdens t kijken van de auto, hebben gemist, genoteerd voor een volgende keer!
    Want ik heb namelijk nog een zoon Smile

    Onderstaande checklist van de ANWB was overigens een uitstekend uitgangspunt - zo werden er door ons toch nog kleine 'mankementen' gevonden zodat we konden onderhandelen.
    >>LINK<<

    Mijn zoon is al t hele weekend blij, trots en voelt zich groots met de auto.
    Zijn vorige was een oud opel corsa en dat was echt wel een barrel Smile maar toch ook nog ruim 1,5 jaar mee gereden

    Gisteravond laat kroop mijn 23 jarige zowat op schoot om mij een hele grote knuffel te geven Smile
    Het was pas wat later tot hem doorgedrongen wat ik voor hem gedaan heb qua alles zo goed uit te zoeken en de shitty-verkopers die je online zoveel treft eruit te filteren.
    En gedurft te onderhandelen is ook een kunst Smile







  6. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    Heel goed gedaan en fijn dat het zo gewaardeerd wordt!
  7. Bericht van Paulus is op 12-03-2021 om 15:22:59 uur verwijderd door BMW7REIHE.

    Reden: Is vast gelezen

     
  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Knap gedaan Maxime ! en wat heerlijk dat je zoon nu zo blij is !
  9. Disje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Disje
    Gefeliciteerd met jullie aankoop! Als voormalig eigenaar van meerdere Golfs kan ik bevestigen dat het gewoon goede en praktische auto's zijn.

    Kleine kanttekening: waan je a.j.b. met een distributieketting niet onderhoudsarm/onderhoudsvrij. Net als een riem vertoont een ketting ook slijtage en heeft deze ook een onderhoudsinterval, alleen een ander interval dan bij een riem. Als de ketting het begeeft, ben je net zo ver van huis als wanneer een riem het begeeft. Wat dat betreft geen verschil.

    Wanneer is de ketting voor het laatst vervangen? Is het een benzine (FSI) of diesel (TDI)?

    Hier kun je de onderhoudsintervallen voor de Golf V vinden:
    >>LINK<<

    Dus afhankelijk van de motor moet de ketting elke 5/10 jaar of elke 120.000/180.000 km worden vervangen.

    En laat je niet oplichten als je de distributie laat vervangen. Een eerlijke garage zou dit voor ongeveer 600-800 euro moeten kunnen doen, geen 2000 euro. Het is wel verstandig om een aantal zaken mee te vervangen, zoals de waterpomp en spanrollen.

    Ik hoop dat dit helpt.
Terug naar de lijst