Waar sluit ik mijn hypotheek af?

Waar sluit ik mijn hypotheek af? 

Onderwerp van jeannetted

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik ben ingeloot voor een nieuw huis VON
    Ik ben aan het onderzoeken of ik dit kan kopen. Van de overwaarde van mijn huis en ik moet een nieuwe hypotheek nemen naast de hypotheek die ik nog heb.
    Het is een duurzaam huis, met warmtepomp en zonnepanelen; BENG
    Dat duurzaam zijn zou een lager rentepercentage mogelijk maken? Heeft iemand daar ervaring mee?
    Ik zit mijn hele leven al bij de Rabobank en ook mijn huidige hypotheek heb ik daar.
    Ik ben tevreden over hen. Ik heb al een gratis online-overleg gehad en kan in mijn hypotheekdossier allerlei variabele getallen invoeren. Ik weet wat mogelijke opties zullen kosten. Ook zit er nog geen keuken in.
    Ik weet niet wat mijn huis gaat opbrengen als ik het ga verkopen. En dat is niet nu, omdat het nieuw te bouwen huis pas volgend najaar klaar zal zijn.
    Wat doet Corona straks met deze overspannen woningmarkt?
    Kan ik gaan shoppen en waar? Wie heeft ergens goede ervaringen mee?
  2. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Onze adviseur was van de SNS bank
    Onze hypotheek bij de A.S.R.

    Mijn voorkeur gaat uit als het mogelijk is via een adviseur die met je meekijkt en denkt

    En als je huidige bank goed bevalt?

    Smile
    14 mrt '21 - 19:06:04 / 14 mrt '21 - 20:29:42
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Klinkt goed, Jeanette!!
    Juist vandaag offerte tweede hypotheek getekend.
    Ben hiervoor naar de bank gegaan waar ik m’n bestaande hypotheek al heb lopen. Je zou ervan uit mogen gaan dat een adviseur je het beste advies geeft omdat adviezen al even niet meer ‘gratis’ en daarmee echt onafhankelijk zouden zijn. Maar je raadt het al, andere aanbieders kwamen niet voorbij. Maar je zou op een hypotheek van concurrent gewezen moeten worden als die beter matcht.
    Ik heb een mooi aanbod gekregen en ben inderdaad tevreden over die bank. Dus waarom zou je daar niet gewoon verder gaan kijken? De advieskosten zijn dan een stuk lager, dat wel (hier 600 euro advieskosten en 300 afhandelingskosten tegenover minimaal 2000 advieskosten).

    Als je bij je huidige bank uitkomt/blijft, check of je een hogere inschrijving hebt die toereikend is. Scheelt je misschien weer notariskosten voor de hypotheekakte, hoewel jij verhuist en dus wel de levering bij de notaris moet regelen. Maar het kan misschien een akte en dus kosten minder zijn.

    Je zult (ook) een bouwdepot krijgen? Er mag inderdaad meer geleend worden voor energiebesparende voorzieningen. Die is in jouw geval helemaal interessant.

    Succes!
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    een lager rente vanwege een energiezuinig huis kan haast niet, de rente is nu net op de bodem soms zelf minder dan 1%

    gefeliciteerd met je nieuwe woonhuis!
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Je zou de Hypotheker kunnen proberen.
  6. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef koen
    een lager rente vanwege een energiezuinig huis kan haast niet, de rente is nu net op de bodem soms zelf minder dan 1%

    gefeliciteerd met je nieuwe woonhuis!


    Ik weet nog niet of ik het doe. Als ik de dingen die ik graag wil niet kan doen (c.q. betalen) dan zeg ik het af. Aanstaande donderdag heb ik een online gesprek met de woonconsulent. Daarna heb ik nog een week bedenktijd.
    Ik ben vandaag nog even naar de locatie gaan kijken.
    Plaatje
  7. quote:
    Dit schreef scar
    Je zou de Hypotheker kunnen proberen.

    Die is wel duur.
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Als je toch verder dan je eigen bank wil kijken. Heb van meerdere mensen positieve verhalen over Munt hypotheken gehoord.

    En bedacht me nog, ben tevreden over m’n bank. Maar verder eigenlijk ook nooit iets van hen nodig gehad. Je weet natuurlijk pas echt wat je aan een hypotheekverstrekker hebt als er problemen zijn.

  9. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Je kunt een paar makelaars langs laten komen voor een vrijblijvend verkoopadvies. Dan weet je een beetje wat je huis kan opbrengen. De schattingen kunnen per makelaar enorm verschillen, dus een paar van die gesprekken zou ik wel aanraden. En de uitkomst kan weleens enorm meevallen.

    En ook de eerste gesprekken bij hypotheekadviseurs zijn gratis en vrijblijvend. Wij hebben een goede ervaring met de Hypotheker en IkbenFrits. Maar het ligt er maar net aan wie je treft ook.

    Onwijs leuk, Jeannet! Gefeliciteerd! Alles nieuw, mooi, duurzaam en helemaal naar je eigen smaak. Geweldig. Als je de plek leuk vindt, zou ik niet twijfelen.
  10. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Die is wel duur.

    Die kosten zijn aftrekbaar. En een goed advies levert z'n geld op.
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Die is wel duur.


    Kan. Dat weet ik niet. Ik weet wel dat er altijd een onafhankelijk advies wordt gegeven.

    Adviezen worden gecheckt, er zit een behoorlijke organisatie achter.
  12. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ik zou gaan voor een onafhankelijk advies; aftrekbaar

    Ik ben over gegaan van Argenta naar NIBC. Goedkoopste en gunstigste voor mij
    14 mrt '21 - 20:46:17 / 14 mrt '21 - 22:10:19
Terug naar de lijst