Waar sluit ik mijn hypotheek af?

Waar sluit ik mijn hypotheek af? 

Onderwerp van jeannetted

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Afhankelijk advies??
  2. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Bijvoorbeeld bij Huis & Hypotheek zijn verschillende diensten met verschillende prijskaartjes mogelijk, bijvoorbeeld is ‘execution only’ (dan lever jij ‘alles aan’), goedkoper dan wanneer een hypotheekadviseur ‘alles’ voor je regelt.
  3. Klopt. Maar ik betaalde afgelopen jaar bijna 4000 euro voor een relatief eenvoudige hypotheek van 260000 euro, dat is wel buitenproportioneel veel. Heb uiteindelijk trouwens gekozen voor munt hypotheken, niks op aan te merken.
  4. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef scar
    Afhankelijk advies??


    SmileSmile
    Semiblind, dan krijg je dat
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Klopt. Maar ik betaalde afgelopen jaar bijna 4000 euro voor een relatief eenvoudige hypotheek van 260000 euro, dat is wel buitenproportioneel veel. Heb uiteindelijk trouwens gekozen voor munt hypotheken, niks op aan te merken.



    hoeft niet, hangt ervanaf wat hierbij inbegrepen is. normaal 1% kosten voor de hypotheek verstrekker (2600), advies kosten (?), kosten hypotheek acte (notaris, 400-600 euro).

    vroeger zaten veel van deze kosten in de rentepercentage verborgen, deze kosten zijn nu beter zichtbaar geworden.
  6. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Over de verkoop van je huidige huis zou ik me niet zo'n zorgen maken. Corona de prijzen tot nu toe alleen maar opgedreven. Tot in het absurde, zo merken wij (zijn aan het zoeken). Maar goed, daar kan de makelaar vast meer over vertellen.

    En over die week bedenktijd: die gaat pas in als jij het voorlopig koopcontract van de nieuwe woning hebt getekend en die vervolgens getekend door de projectontwikkelaar weer bij jou terug is. Tot dan kun je op elk moment nog terug.
  7. quote:
    Dit schreef koen



    hoeft niet, hangt ervanaf wat hierbij inbegrepen is. normaal 1% kosten voor de hypotheek verstrekker (2600), advies kosten (?), kosten hypotheek acte (notaris, 400-600 euro).

    vroeger zaten veel van deze kosten in de rentepercentage verborgen, deze kosten zijn nu beter zichtbaar geworden.

    Niks inbegrepen, puur hypotheekbemiddeling. Kosten notaris etc. komen daar nog bij.
  8. Floeps
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Floeps
    Gefeliciteerd met je eventuele nieuwe woonplek.
    Misschien info vragen bij Vereniging Eigen Huis.
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef Judith
    Over de verkoop van je huidige huis zou ik me niet zo'n zorgen maken. Corona de prijzen tot nu toe alleen maar opgedreven. Tot in het absurde, zo merken wij (zijn aan het zoeken). Maar goed, daar kan de makelaar vast meer over vertellen.

    En over die week bedenktijd: die gaat pas in als jij het voorlopig koopcontract van de nieuwe woning hebt getekend en die vervolgens getekend door de projectontwikkelaar weer bij jou terug is. Tot dan kun je op elk moment nog terug.


    Er is hier een andere procedure. Je kunt namelijk allerlei zaken laten veranderen. De projectontwikkelaar heet Wonen à la Carte. Als je dat wilt ga je nog in gesprek met de architect en moeten er nieuwe berekeningen gemaakt worden. Dat kost € 2.500 Als je dan doorgaat gaat het van de totaalprijs af. Zie je er na dat gesprek en berekening vanaf dan ben je dat bedrag kwijt.
    Dit proces wordt medeopdrachtgeverschap genoemd.

    Over de prijs van mijn huidige huis hoef ik me volgens de nieuwsberichten van vanmorgen niet druk te maken. Die schijnen alleen nog maar hoger te worden.
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    QUOTE]Dit schreef Jacqueline_69
    Klopt. Maar ik betaalde afgelopen jaar bijna 4000 euro voor een relatief eenvoudige hypotheek van 260000 euro, dat is wel buitenproportioneel veel. Heb uiteindelijk trouwens gekozen voor munt hypotheken, niks op aan te merken. [/QUOTE]


    Zoveel? Ik heb volgens mij € 2.000 betaald. En dat is aftrekbaar.
  11. quote:
    Dit schreef Inge65
    QUOTE]Dit schreef Jacqueline_69
    [B]Klopt. Maar ik betaalde afgelopen jaar bijna 4000 euro voor een relatief eenvoudige hypotheek van 260000 euro, dat is wel buitenproportioneel veel. Heb uiteindelijk trouwens gekozen voor munt hypotheken, niks op aan te merken.



    Zoveel? Ik heb volgens mij € 2.000 betaald. En dat is aftrekbaar. [/B][/QUOTE]
    Ja zoveel, vond ik ook. Gelukkig wel aftrekbaar inderdaad! Met dank aan jou gelijk de voorlopige teruggave aangepast, scheelt terugbetalen volgend jaar!
  12. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef koen
    een lager rente vanwege een energiezuinig huis kan haast niet, de rente is nu net op de bodem soms zelf minder dan 1%


    Jawel, hoewel de korting minimaal is.
    >>LINK<<
Terug naar de lijst