Vlooien druppels  

Onderwerp van Indigo

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Ik gaf mijn vorige hond 1 a 2 knoflookdragees van het eigen merk van Kruidvat. Zelden vlooien of teken gehad.
    De katten gaf ik Frontline pipetten. Tot 1 kat allergisch bleek en toen Advantage kreeg op advies DA.

    Nu
    De hond had nog nooit vlooien,de kat net zo min. Beiden kregen niks. 1x Per half jaar een spray van frontline in de nek.

    Vorige week met het mooie weer gaan wandelen. Toen ia de hond blijkbaar door een nest teken gelopen.
    Ben tot en met vandaag elke dag op teken speurtocht gegaan. Vandaag niks gevonden. De overige dagen ongeveer 60 in totaal. In het begin miniscuul klein en wit. Later nog een paar grotere grijze. Hij kreeg zelfs bultjes door de beten 😪

    Op advies begonnen met beide dieren karnemelk geven. Vanaf dat moment waren er duidelijk minder teken. Sinds vandaag geen teken meer gezien en de bultjes zijn ook weg.
    De kat drinkt ook karnemelk (bevat minder lactose)

    Plaatje
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Arme hond...
  3. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo

    Wat een ramp
  4. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Na allelei klachten gewoon Bolfo

    Nog betaalbaar ook
  5. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    60 teken!!! Smile Arme hond.

    Karnemelk, hmmm, kan ook geen kwaad, denk ik.

    Dan gaan we voor een ontbijt met een vleugje fenegriek, na het uitlaten een dentastick op een bedje van twee schapenvetbonbons met knoflook en een lekker glaasje karnemelk.

    Nou.... daar kan geen teek tegenop! 💪🏽😁
  6. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo

    Mag je dat combineren met vlooiendruppels ?
  7. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    Mag je dat combineren met vlooiendruppels ?


    Karnemelk? Geen idee. Zoi je eerst ff moetwn uitzoeken of navragen. Schjjnt dat DA vaker het advies geven van karnemelk.Smile
  8. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Mijn hond schommelt rond de 10 kilo
    Nu zie ik overal staan, bij deze middelen, maar ook bij ontwormingstabletten 4-10 kg en 10-25

    Ik neig naar de eerste...omdat een hoeveelheid voor 24/25 kilo me wel erg veel lijkt

    Zien jullie het ook zo? Of beter toch die andere?
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Zou ik ook doen.
  10. Mariek-e
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mariek-e
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta
    Ik gaf mijn vorige hond 1 a 2 knoflookdragees van het eigen merk van Kruidvat. Zelden vlooien of teken gehad.
    De katten gaf ik Frontline pipetten. Tot 1 kat allergisch bleek en toen Advantage kreeg op advies DA.

    Nu
    De hond had nog nooit vlooien,de kat net zo min. Beiden kregen niks. 1x Per half jaar een spray van frontline in de nek.

    Vorige week met het mooie weer gaan wandelen. Toen ia de hond blijkbaar door een nest teken gelopen.
    Ben tot en met vandaag elke dag op teken speurtocht gegaan. Vandaag niks gevonden. De overige dagen ongeveer 60 in totaal. In het begin miniscuul klein en wit. Later nog een paar grotere grijze. Hij kreeg zelfs bultjes door de beten 😪

    Op advies begonnen met beide dieren karnemelk geven. Vanaf dat moment waren er duidelijk minder teken. Sinds vandaag geen teken meer gezien en de bultjes zijn ook weg.
    De kat drinkt ook karnemelk (bevat minder lactose)



    Wat sneu, 60 teken!!
  11. Mariek-e
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mariek-e
    quote:
    Dit schreef TanteLydia


    Vlooien of teken band heb ik nooit gebruikt geen ervaring mee . Ben ik niet zo weg van een gif band om de nek . Maar misschien is dat wel veiliger ?


    Ik gebruik altijd Seresto halsband voor de hond, erg effectief.
    Doodt teken, vlooien, luizen en weert teken af (‘anti- voedend’). Indirecte bescherming tegen transmissie van door vectoren overgedragen ziekten bij honden.
    ( aldus de fabrikant)
Terug naar de lijst