schapenvachten 

Onderwerp van on-my-own

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Volgens mij zijn het kempische schapen...maar weet het niet zeker.

    Ja, dus Rose....heb net je link aangeklikt. Die soort is het.



    Gaat ze vast veel plezier van hebben, leest als hele mooie wol.

    Mocht ze de wol willen verven, dan is sandolan fijne verf, ook zuinig in gebruik. Emaille pan van de kringloop en gaan :)
  2. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Bedankt! We zaten net al een youtubefilmpje te kijken over wol verven. Daar gebruikten ze voedselkleurstof.
  3. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    Super leuk allemaal, fijn dat ze zo creatief is! En mooi dat je haar daarin bevestigd en stimuleert. Creativiteit is een groot goed, wees er maar zuinig op.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Bedankt! We zaten net al een youtubefilmpje te kijken over wol verven. Daar gebruikten ze voedselkleurstof.



    Dat verbleekt zodra de zon er op komt helaas.
    Ik heb daar ook wel mee geverfd. Koolaid, de ongezoete gaat wel weer. Is eigenlijk limonade vnl uit Amerika, maar dan onverdund kun je het gebruiken om te verven, het is nl erg zuur
    Behalve Sandolan is colortex ook een goed merk, die kwam net weer boven borrelen 😁
  5. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Wat gaaf! Onder Filzen, alles über wolle, welche wollsorte of Anne Pieper kan ze ook nog Duitse filmpjes bekijken.
    Heerlijk om je in uit te leven.
    Complimenten aan ondernemende dochter.
    Je hebt nat vilten en droog vilten.
    Nassfilzen
    En met een naaldje kan ook.
    Veel mogelijkheden.
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Link plakken wil ze liever niet, wel een paar foto's gekregen om te delen...uiteraard niet die ik het mooist vind...dat voelt te kwetsbaar voor haar.







    Prachtig Smile
  7. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Krijg ze niet kleiner....haal ze zo wel weer weg. Zelf vind ik grote foto's altijd beetje irritant namelijk.

    Wolschilderijen, heb net gegoogled, zijn een goed idee!


    Wat prachtig zeg!
  8. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Er is een oud-OAster die héél goed kan spinnen enzo. Ik kan jullie wel met elkaar in contact brengen zodat je dochter eens kan gaan kijken hoe zij het aanpakt van schaap-in-een-vuilniszak tot warme sok.
  9. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Klinkt goed😀...woont ze ver van Nijmegen? Weet echt niet of mijn dochter dat wil, maar mij lijkt het leuk.
  10. sanny
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van sanny
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Link plakken wil ze liever niet, wel een paar foto's gekregen om te delen...uiteraard niet die ik het mooist vind...dat voelt te kwetsbaar voor haar.


    Prachtig!
  11. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Wasmachine-experiment is ernstig mislukt. In alle waszakjes zat een soort bloemkooltje. Ontzettend vast ook. Denk dat die de kliko in moeten. Gelukkig nog 3 vachten over Smile
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Waarom gaat ze niet eerst eens uitgebreid op internet lezen over hoe schapenwol te behandelen?

    Echt alles is te vinden.
Terug naar de lijst