Ervaringen met tandartsen in het buitenland.

Ervaringen met tandartsen in het buitenland. 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Eggie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eggie
    quote:
    Dit schreef Sheeba



    Misschien @Twelve ff taggen



    Oh dank je, nieuw voor mij, had geen idee hoe het werkt.
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Eggie
    Ha Twelve, zondag ga ik die kan uit! Kun je me zeggen in welke accommodatie je zat in Istanbul?


    Ik heb net even gekeken, maar kan het zo 1,2,3 niet vinden. Kan best zijn dat ik dat heb opgeruimd.Smile

    HEB HET TOCH GEVONDEN! Smile Vizon Hotel !

    De eerste keer zat ik in een hotel vlakbij metrostation Sishane. Maar daar had ik een kamer die muf rook, dus toen ik een jaar later of zo weer ging, zat ik dus in het Vizon hotel wat dichter bij de tandarts was en dat was in de buurt van metrostation Osmanbey. Dat was een beter hotel.

    Ik vond de buurt waar ik de eerste keer zat (in de buurt van de Galatatoren en de grote winkelstraat Istiklal Caddesi), wel heel leuk. En het was met de metro, 1 (of 2?) metrostation van de tandarts af.

    Maar ga je daar ook heen voor Erdal? Dan is het wel handig om iets in de buurt te zoeken en niet aan de andere kant van de stad omdat je soms dezelfde dag nog een keertje terug moet komen.



    16 apr '21 - 17:12:11 / 16 apr '21 - 17:24:32
  3. Bericht van twelve is op 16-04-2021 om 17:14:35 uur verwijderd door twelve.

    Reden: dubbel

     
    Bericht van twelve is op 16-04-2021 om 17:15:23 uur verwijderd door twelve.

    Reden: ben lekker bezig sorry

     
  4. Eggie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eggie
    Haha,dankjewel, ik ga kijken!
  5. Eggie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eggie
    quote:
    Dit schreef twelve


    Suc6!Smile


    Gisteren teruggekomen uit Istanbul! Met een strak gebit vol met kronen. Het is me enorm meegevallen allemaal. Erdal neemt rustig de tijd voor overleg en werkt zorgvuldig. En Meral zorgt tijdens en buiten de behandeling goed voor alle randzaken.

    Ik begrijp dat je nu alleen de implantaten laat plaatsen, en later teruggaat voor de kronen.
    Denk tegen die tijd goed na over wat je wilt, want je moet daar allemaal keuzes maken en kunt helemaal zelf kiezen zoals jij het wilt.
    - vorm (zoals je huidige gebit of anders, scherpe of afgeronde hoeken, beetje 'golvend' of heel strak, enz)
    - kleur (best lastig kiezen nog vond ik)
    - stand (alles recht, of klein beetje wijkend)
    - transparant randje bij het uiteinde van de tand, zodat het er nog natuurlijker uitziet.
    - (heel kleine) oneffenheden zoals barstjes die niet opvallen, maar die het wel natuurlijker maken.

    Verder goed om te weten in coronatijd, voor zover je het niet zelf al hebt uitgezocht:
    - voor de reis naar Turkije heb je een print van een negatieve PCR test met certificaat (non COVID verklaring) nodig niet ouder dan 72 uur (rond € 90).
    - je moet een HES-code aanvragen bij de Turkse overheid en dat formulier uitgeprint meenemen.
    - voor de terugreis heb je een negatieve PCR-test nodig niet ouder dan 24 uur. Kun je op het vliegveld laten doen, in principe binnen drie uur uitslag, kost 250 TL (ze accepteren geen euro's, wel credit card). Zie deze link: >>LINK<< We zagen veel mensen in de problemen komen doordat ze dat niet wisten.
    - voor de terugreis moet je een gezondheidsverklaring invullen voor de NL overheid. Ik reisde met Pegasus, daar werd het uitgedeeld in het vliegtuig. Heb het ingevuld, vervolgens keek er helemaal niemand naar op Schiphol...

    Hier de link waar je alle info vindt, ook link naar HES-form enzo: >>LINK<<

    Verder nog wat andere tips:
    - Koop een Istanbulkart voor het OV (10 TL), kun je ook gebruiken voor de ferry's. Wel even opladen, kan gewoon met papieren contanten, een ritje kost 3,50 TL. En koppelen aan je HES-code, geen idee hoe, een vriend van onze gids (geregeld via Meral) heeft het voor ons gedaan.
    - Dé toeristische must-see’s in Istanbul: Hagia Sofia, Blauwe Moskee en Topkapi paleis, allemaal op loopafstand van elkaar.
    - We hebben ook twee bazars gedaan. Leuk om gezien te hebben maar niet ons ding, veel opdringerige verkopers.
    - Haal voor een habbekrats een lekkere koffie bij de Starbucks en drink die lekker op op een bankje in het aangelegen Mistik Parki. (op zo'n 5 min van ons Airbnb appartementje).
    - Leuke vega-tentjes met heerlijk eten: Mahatma café (in Kadiköy) en Healin foods (10 min van onze Airbnb)
    - Ik was met mijn dochter. Op vrijdag hebben we een auto gehuurd (op loopafstand van de praktijk, totaal zo'n € 60 inclusief complete verzekering, maandag terugbrengen is goedkoper dan zondag, brandstof is goedkoop). Daarmee zijn we naar Cappadocië gereden waar we een geweldig weekend hebben gehad. We zaten voor € 18/nacht in het heerlijk Cappadocia Caves Hotel in Göreme, met ontzettend aardige receptionisten (we hebben ons take away toetje om 23.00 gezellig samen met receptionist Yasar opgegeten Smile). Zaterdagochtend bij zonsopkomst ballonvaart (vraag het hotel waar dat voor de dan betaalbaarste prijs kan), magisch! Daarna heerlijk ontbijt op het dakterras van het hotel. 's Middags wilden we naar het openluchtmuseum van Göreme, maar dat was net gesloten. Toen een wandeling gemaakt achter het museum, gewoon bij de parkeerplaats een paadje ingelopen. Als je onderweg een oudere man met snor tegenkomt die daar een soort huisje voor overdag in de rotsen heeft, dan is dat Hasan. Smile Hij spreekt alleen Turks, maar is ongelofelijk aardig, gul en hoffelijk. Net als veel andere mannen die we spraken trouwens, niet opdringerig.
    - We hebben ook het kasteel in Uchisar bezocht. Heel anders dan Europese kastelen.
    - Op zondag hebben we de ondergronds stad Kaymakli bezocht, zeer de moeite waard! Onze gids Levent (€20 voor een klein uur) was het geld dubbel en dwars waard.
    - Daarna naar Belisirma, stukje kloof gelopen, heel mooi! Met hetzelfde kaartje kun je ook op andere plekken de kloof in volgens mij. Op een terrasje op het water onderweg een drankje gedaan.
    - Toen gegeten bij een niet zo best restaurant in de buurt van Belisirma, haha. Wel weer op terras op het water, dat dan weer wel.
    - Als afsluiter naar Tuz Gölü, een zoutmeer, weer richting Istanbul.
    - Je kunt ook vliegen naar Cappadocië en dan evt daar auto huren. Want het is wel zo'n 7-8 uur rijden.

    - Met een beetje mazzel is de strenge lockdown waar Turkije vanaf vandaag in gaat opgeheven als jij gaat. Misschien nog wel avondklok en lockdown in het weekend. Maar niet voor de toeristen! Dus je kunt overal gaan en staan waar je wilt. Winkels waren open toen wij er waren en bij veel restaurants kun je terecht voor take away. Heftig maar lekker toetje: künefe. Wij hadden er ijs bij, nog lekkerder. Voor de avontuurlijke eters: kokoreç. Wij vonden het er heerlijk uitzien op het plaatje. In ons bord wat minder... Smile

    Het is een heel verhaal geworden, het was ook zo’n geweldige ervaring! Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.
  6. Eggie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eggie
    Dit bericht was eigenlijk bedoeld voor Champagne en anderen die ook overwegen naar Praktijkistanbul te gaan, geen idee of ik goed ge-quote heb...Smile
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Fijn dat het allemaal naar wens is gegaan en dat je nog zoveel hebt kunnen ondernemen.Smile

    Wat dapper dat je ook nog auto hebt gereden. Weliswaar Istanbul uit, maar je moet dan toch even eens stukje rijden voordat je de stad uit bent.

    Ik zie dat mijzelf niet doen. Ik vind Amsterdam of Den Haag al spannend om te rijden.Smile
  8. Eggie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eggie
    quote:
    Dit schreef twelve
    Fijn dat het allemaal naar wens is gegaan en dat je nog zoveel hebt kunnen ondernemen.Smile

    Wat dapper dat je ook nog auto hebt gereden. Weliswaar Istanbul uit, maar je moet dan toch even eens stukje rijden voordat je de stad uit bent.

    Ik zie dat mijzelf niet doen. Ik vind Amsterdam of Den Haag al spannend om te rijden.Smile


    Hahaha, het scheelde dat mijn dochter mee was, in mijn eentje had ik het niet zo gauw gedaan. Dank nog voor je tips. Ons appartement zat trouwens in dezelfde straat als het Vizon hotel, maar het was gesloten.
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Eggie
    Dit bericht was eigenlijk bedoeld voor Champagne en anderen die ook overwegen naar Praktijkistanbul te gaan, geen idee of ik goed ge-quote heb...Smile


    Ik tag hem wel ff voor jeSmile

    @champagne

    Smile
  10. Eggie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eggie
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik tag hem wel ff voor jeSmile

    @champagne

    Smile


    Haha, dankjewel. Maar hoe doe je dat? Gewoon @ voor de naam?
  11. Champagne
    Doe Maar Een Biertje

    Toon alleen de berichten van Champagne
    quote:
    Dit schreef Eggie
    Dit bericht was eigenlijk bedoeld voor Champagne en anderen die ook overwegen naar Praktijkistanbul te gaan, geen idee of ik goed ge-quote heb...Smile



    Leuk verhaalSmile Ik ben benieuwd en vind ook wel spannend als ik 24 mei in de behandelstoel lig bij Erdal.
    Dank voor de tandtechnische tips. Alleen de links in je verhaal werken niet.
    Ik zal mijn ervaringen hier ook plaatsen.
Terug naar de lijst