schapenvachten

schapenvachten 

Onderwerp van on-my-own

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Inmiddels heeft ze het ook gevonden op internet. Beginnersfoutje...de geur was behoorlijk aanwezig en we dachten dat vilten nog wel zou lukken na de wasmachine. Dat is ook gelukt 😀 maar in een verkeerde vorm.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Wasmachine-experiment is ernstig mislukt. In alle waszakjes zat een soort bloemkooltje. Ontzettend vast ook. Denk dat die de kliko in moeten. Gelukkig nog 3 vachten over Smile



    Dan kun je iig vilten met deze wol, dat is dan wel duidelijk. Word je zo zennnn van.
    Wol is dan niet zo geschikt om gesponnen te verwerken tot kleding.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Inmiddels heeft ze het ook gevonden op internet. Beginnersfoutje...de geur was behoorlijk aanwezig en we dachten dat vilten nog wel zou lukken na de wasmachine. Dat is ook gelukt 😀 maar in een verkeerde vorm.


    Ach jullie zijn nu weer wijzer geworden en vergeten dit nooit weer.
    Ik heb in de 20 jaar werken met wol ook wel de nodige vergissingen gemaakt. Bv verven met dylon droogt de wol teveel uit, wat ik eerder schreef over levensmiddelenkleurstof, verbleekt.
    Test van alles uit, vind je eigen weg erin en geniet van het proces.
    Mocht je iets willen weten stuur maar een pb.



  4. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Dankje! Dat doen we misschien wel.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Hoe deden ze dat bij nieuwe boeren ook al weer? Daar hadden ze ook schapenvacht, wat ze moesten spinnen en mee breien. Misschien heb je daar waar aan?
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Hoe gaat het met het experiment?
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    K zag een spinnewiel bij de kringloop en dacht aan haar...
    Geen idee of t compleet is.


    Plaatje
  8. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Met spintol gaat op zich goed maar is echt monnikenwerk. Ms gaat ze toch een spinnenwiel zoeken.
  9. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Voor t spinnen moet je het eerst kaarden, soort van kammen. Mijn moeder had een grote ronde, heb t vroeger vaak gedaan. goed voor de armspieren haha. dan gaan de haren meer dezelfde kantop en kun je regelmatiger spinnen. De geur kan ik me nog levendig herinneren. Blijft erin tot je t gesponnen en gekleurd hebt. Spinnen vond ik ook leuk.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rotonde
    Voor t spinnen moet je het eerst kaarden, soort van kammen. Mijn moeder had een grote ronde, heb t vroeger vaak gedaan. goed voor de armspieren haha. dan gaan de haren meer dezelfde kantop en kun je regelmatiger spinnen. De geur kan ik me nog levendig herinneren. Blijft erin tot je t gesponnen en gekleurd hebt. Spinnen vond ik ook leuk.



    Ik heb ook een kaardemolen, maar rechtstreeks uit de vacht spinnen gaat ook prima. Eerst kaarden kan dus maar niet noodzakelijk. Ik heb zelfs nog kaardeborstels.
    Luie spinsters kopen ook lontwol :)

  11. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Oh, en mijn moeder me maar laten draaien met de molen haha
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rotonde
    Oh, en mijn moeder me maar laten draaien met de molen haha



    Kinderarbeid 😂😂😂
Terug naar de lijst