Infrarood panelen

Infrarood panelen  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    Ik doe dat ook zo, als ik thuis kom CV op 17, en mn infrarood toren aan, vind ik handiger dan panelen, want je kan hem makkelijk verplaatsen , neemt heel weinig ruimte in en verwarmt nog gerichter alleen op mij!
  2. Henri055
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Henri055
    Ik heb een infraroopaneel van 720 Watt op zolder aan een muur hangen en in mijn badkamer een infraroodpaneel van 360 Watt aan het plafond. Op zolder is een paneel voor muurbevestiging, in de badkamer voor plafondbevestiging. Daar zit verschil tussen. Houd daar rekening mee bij de aanschaf.
    Het paneel in de badkamer zou half zo goed moeten werken als dat op zolder, maar het verschil voelt veel groter. Dat paneel in de badkamer voel ik nauwelijks ondanks dat ik er vlak onder sta. Of dat aan horizontaal vs vertikaal ligt of dat ik gewoon een slecht werkend paneel heb weet ik niet. Dit is de enige ervaring die ik met infraroopanelen heb.
    8 apr '23 - 09:31:33 / 8 apr '23 - 09:52:02
  3. infrarood panelen geven alleen warme af aan de spullen of persoon die eronder zitten infrarood panelen verwarmen NIET de lucht in de ruimte .. verder nog een klein verschil tussen gas en elektriciteit de hoeveelheid energie die je kunt opwekken met elektriciteit is 1 kW gelijk aan 1 kw COP =1 warmte 1 kw gas geeft 9x zoveel warmte COP = 9 ( bij warmtepompen kan je zien bij het regeltje COP .meestal tussen de 3.0 en 4.5 .. hoop dat uitleg beetje duidelijk is
    mvg richard vd berg
  4. Deze even ge-upt, zijn er nog nieuwe ontwikkelingen en ervaringen m.b.t. infraroodpanelen? Wil er eentje voor in de keuken…
  5. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    Ik lees ook even mee. Overweeg er een voor de badkamer.
    Prijzen lijken wel veel hoger dan vorig jaar.
  6. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik ga mijn infraroodpaneel weer van zolder halen. De temperatuur in huis was vanmorgen slechts 19 graden. Dat is de temperatuur waarop ik mijn thermostaat instel. Mijn paneel komt nu weer 's avonds naast de bank waarop ik zit te staan.
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef jeannetted
    Ik ga mijn infraroodpaneel weer van zolder halen. De temperatuur in huis was vanmorgen slechts 19 graden. Dat is de temperatuur waarop ik mijn thermostaat instel. Mijn paneel komt nu weer 's avonds naast de bank waarop ik zit te staan.


    Blij dat ik dit lees zeg.

    Ik zag net 17,5 %, ik heb t gewoon een beetje rillerig
    Ok raam stond net open, het leek mij ineens een goed plan om ramen te lappen tussen de buien door.
    Maar als t lang zo blijft, ga ik overwegen om ietste verwarmen, maar eerst mn heerlijk lichte lamswollen vest aangetrokken,
    Dekentjes liggen er nog.

    T raam is dicht
    Ok t raa
Terug naar de lijst