Hoe verwijder ik deze tegels bij mogelijk lekkage? 

Onderwerp van Margo

Terug naar de lijst
  1. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Is lekkage dan niet voor de VVE.of voor de opstalverzekering?

    Volgens mij is het mijn gebruikersdeel, dus voor mijn eigen verzekering.
    Tenzij de standleiding lekt, dan is het de VVE
    Dus het verhelpen van de stank is voor rekening van de VVE
    Ook heeft de VVE de riool inspectie betaald
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Wat een gdoe in jouw douche, tegeltjes bij mijn moeder kon je heel makkelijk heel weg halen maar die zaten flink los.
    Dremel is ook een nagelvijlmachientje Smile, heb je dat in huis?



  3. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Margo

    Nee, juist niet specifiek. Omdat het zo slecht te zien is. Je ziet niet méér dan dit. Ik heb verschillende bedrijven om een second opinion gevraagd, maar omdat zowel ik als de onder buurvrouw geen klachten hadden, heb ik het even zo gelaten.

    Hoe bedoel je “onder de douchebak” dat zie ik niet tenzij die bak eruit gaat toch?
    Het is een koophuis (maisonette, ik zit er zelf nog onder)

    Ja, ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dat de kitrand tussen de tegeltjes en de douchebak wellicht niet meer waterdicht is en vervangen moet worden.
    Plaatje
  4. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef Eric1

    Ja, ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dat de kitrand tussen de tegeltjes en de douchebak wellicht niet meer waterdicht is en vervangen moet worden.

    Ik heb het doorgegeven, we gaan het morgen even bekijken.
    Maar ik denk dat ik hoe dan ook wil weten of er water onder de douchebak ligt. En blijft liggen/ checken waar vandaan het komt (of leiding aan buitenzijde nat is)
    Ook vanwege het gez**k met de VVE 😉

    Laten we hopen dat het slechts de kit is.
  5. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef 00h
    Wat een gdoe in jouw douche, tegeltjes bij mijn moeder kon je heel makkelijk heel weg halen maar die zaten flink los.
    Dremel is ook een nagelvijlmachientje Smile, heb je dat in huis?




    Nee helaas…
    Het is wel hol achter de tegel, dus zal wel makkelijk te verwijderen zijn. Alleen niet al te netjes.
    Maar dat is weer een latere zorg.
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Margo

    Welke voegen bedoel je dan?
    Die van de douchebak tegen de muur? Moet de muur niet gewoon waterdicht zijn? Of onder de douchebak, ook die voegen bij de muur?
    De badkamer is oud, meer dan 20 jaar schat ik.

    Wel heeft RRS rioolservice dit lek vorig jaar november geconstateerd. Omdat niemand last had van vocht, heb ik het even zo gelaten. Maar nu zie ik licht gele vlekken op de aangrenzende slaapkamer muur (andere zijde waar de douchekop hangt) als ook een muurtje lager in de keuken

    Arno, hoe kwam je daar achter? Dat je geen lekkage eronder had?


    Bij ons waren het voornamelijk de voegen tussen de vloertegels, maar ook de muurtegels gaben problemen.
    Hoe we erachter zijn gekomen? Mijn toenmalige schoonvader had het bedacht, aangezien de muur die geel werd niet in de buurt van leidingen of afvoeren was.
  7. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    De voegen zijn goed en 2 tegeltjes getikt… van douchebak en bad. …maar… het is droog.
    Fijn ja, maar geen oplossing dus.

    Ik kan nu iig wel naar de VVE ivm de stankoverlast. Dus dat is goed nieuws.
    Ondertussen staan alle ramen open en heb ik voor de koude dagen mechanische ventilatie.
    13 mei '23 - 12:05:45 / 13 mei '23 - 14:34:29
Terug naar de lijst