vergoeding meerijden vriendin 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef malva


    Heb je haar zelf al gevraagd wat haar idee hierover is? Dat is m.i. eigenlijk belangrijker dan dat jezelf al met een vast plan komt. Samen naar beider tevredenheidSmile


    Dit staat in de openingspost:

    Nu stelt zei het brandstofverbruik voor, maar ik weet niet of ik dat dan helemaal redelijk vind. Ik rij immers altijd en kosten van rijden is meer dan alleen brandstof.
  2. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Of jij rijdt en zij houdt je vrij qua consumpties?

    Ik heb ook veel autogereden en nam mensen mee..
    Benzinekosten of andere kosten heb ik nooit over nagedacht
    Als ze 1 of 2 consumpties betaalden was het prima, zo niet ook goed.

    10 of 12 cent de km als de ANWB dat aangeeft, dan doe je dat Smile

  3. Marianne-b
    en dan .. is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    Ik kreeg af en toe een plantje van iemand als waardering dat ze mee kon rijden.
  4. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Marianne-b
    Ik kreeg af en toe een plantje van iemand als waardering dat ze mee kon rijden.



    Mijn auto rijdt niet op een plantje. Ik wil gewoon cash zien, die 10 cent lijkt mij nog het meest acceptabel.
  5. quote:
    Dit schreef Mimi
    Oplossing: je rijdt naar haar en de ene keer rij je met jouw auto De andere keer met haar auto. Zo deel je alle kosten.

    Dit zou ook een mooie oplossing zijn.
  6. Miriamm
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Miriamm
    Hoi, ik heb ook wel eens met een vriendin meegereden vanaf een carpoolplaats. Dan deden we de benzine door de helft en ook de parkeerkosten in Amsterdam. Het maakt denk ik niet uit hoe je het regelt maar wel dat je er afspraken over maakt waar beiden zich in kunnen vinden. Anders gaat het ten koste van jullie vriendschap en dat is ook jammer.
  7. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Ditty

    Nu stelt zei het brandstofverbruik voor, maar ik weet niet of ik dat dan helemaal redelijk vind. Ik rij immers altijd en kosten van rijden is meer dan alleen brandstof.

    Wat ik zelf meestal doe, is het brandstofbedrag afronden naar een mooi getal. Als dat uitkomt op bijvoorbeeld €16,27 dan kun je daar €17 van maken, of €17,50, of desnoods €20. En als het iemand is die weinig te besteden heeft, is afronden naar beneden ook nog mogelijk.

    Als je de kosten voor je bandenslijtage wilt meerekenen, zou je er een cent per kilometer bij kunnen doen. Een band gaat gemiddeld zo'n 65000 km mee. Laat een nieuwe set banden 500 euro kosten inclusief montage, dan zit je op ongeveer 0,75 cent per km. 1 cent lijkt me dan een mooie compensatie.

    Zelf bereken ik de brandstofkosten altijd met een natte vinger. Als ik over een heel jaar ga kijken, rijdt mijn auto ongeveer 1:17. Op de snelweg rijdt 'ie zuiniger, in de stad/file minder zuinig, en in de winter is het verbruik ook wat hoger, omdat de motor dan minder snel op bedrijfstemperatuur is. Omdat ik geen zin heb om voor 8 liter of zo te gaan tanken om te bepalen hoeveel brandstof de rit heeft gekost, ga ik uit van mijn gemiddelde verbruik van 1 op 17 (ongeveer 6 liter op 100 km) en voor de literprijs gebruik ik de prijs van mijn laatste tankbeurt, of de prijs die ik toevallig ergens onderweg bij een tankstation heb zien staan. Als ik de rit speciaal voor de andere persoon heb gemaakt mag die het hele bedrag betalen, en anders wordt het bedrag door 2, 3 of 4 gedeeld (afhankelijk van het aantal personen). Dat bedrag rond ik dan af; bij een lange rit iets meer dan bij een korte rit, ter verrekening van de overige variabele kosten.

    Wat mij betreft is de vergoeding ook meer symbolisch. Ik hoef niet tot op de cent nauwkeurig "schadeloos" worden gesteld, maar het gaat er meer om dat de ander mij niet ziet als gratis taxidienst. En als de compensatie niet in klinkende munt is, maar in de vorm van koffie met gebak of een afhaalchinees, dan heb ik daaar ook geen problemen mee. Smile

  8. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef WilM


    Wat mij betreft is de vergoeding ook meer symbolisch. Ik hoef niet tot op de cent nauwkeurig "schadeloos" worden gesteld, maar het gaat er meer om dat de ander mij niet ziet als gratis taxidienst. En als de compensatie niet in klinkende munt is, maar in de vorm van koffie met gebak of een afhaalchinees, dan heb ik daaar ook geen problemen mee. Smile



    Zo zie ik het ook.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Mimi
    Oplossing: je rijdt naar haar en de ene keer rij je met jouw auto De andere keer met haar auto. Zo deel je alle kosten.


    Dan bestaat er wel het risico dat er nét wat vervelends (schade) gebeurt als er met de auto van de vriendin wordt gereden.

    Met je eigen bezit kan op datzelfde moment hetzelfde malheur gebeuren natuurlijk..maar dan heb je niet het 'gedoe' dat je het bezit van een ander beschadigd hebt, ook al kan dat buiten jouw invloed om zijn ontstaan.
Terug naar de lijst