Vraag over marktplaats

Vraag over marktplaats 

Onderwerp van Bosbes

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

Toon alleen de berichten van Bosbes
    Ik heb een boek verkocht via marktplaats. Het is keurig betaald door koper. Ik heb het goed verpakt en gepost op 5 maart.
    Gisteren vraagt koper waar dat pakje blijft. Ik schrijf dat in onze berichten ook staat dat ze het (al lang) kan afhalen in een kluis.
    Schrijft ze dat het nu ineens teruggestuurd is naar mij. En daar kreeg ik vanmorgen dus ook bericht van.

Ze heeft betaald voor het boek. Maar ik moet het straks óf nogmaals versturen óf ze wil geld terug.

Wat moet ik doen?
  2. quote:
    Dit schreef Bosbes
    Ik heb een boek verkocht via marktplaats. Het is keurig betaald door koper. Ik heb het goed verpakt en gepost op 5 maart.
    Gisteren vraagt koper waar dat pakje blijft. Ik schrijf dat in onze berichten ook staat dat ze het (al lang) kan afhalen in een kluis.
    Schrijft ze dat het nu ineens teruggestuurd is naar mij. En daar kreeg ik vanmorgen dus ook bericht van.

Ze heeft betaald voor het boek. Maar ik moet het straks óf nogmaals versturen óf ze wil geld terug.

Wat moet ik doen?

Het blijft niet eeuwig in zo'n kluis liggen. Na een aantal dagen wordt het dan inderdaad teruggestuurd.
    Als je pakketje in een kluis nog niet opgehaald is, krijg je daar herinneringen van.

Of nogmaals versturen op haar kosten of geld terug zonder verzendkosten, want die heb jij immers betaald.
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

Toon alleen de berichten van robinet
    Worden op marktplaats de verzendkosten niet betaald door de koper??
    Dan nog zakelijk bekijken. Bedrag boek terugstorten. Je hebt er toch je werk aan gehad om het in te pakken weg te brengen.
    Voor de koper een leermoment.

Boeken verkopen via vinted is eenvoudiger en veiliger.
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

Toon alleen de berichten van leeuwin70
    De track en trace doorgeven.
    Dan kunnen ze het zelf in de gaten houden.

Nogmaals versturen prima betaalt zij nogmaals de verzendkosten.
    Haar fout.
  5. Carla-S
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Carla-S
    Wat dat betreft is MP heel onhandig

Stort haar geld terug en zet het op een andere manier te koop.
    Fout van de koper.

Bij Vinted heeft de koper een dag of 5 om het pakketje te halen, wordt het niet opgehaald dan sturen ze het terug naar de verkoper en het betaalde geld wordt aan de aspirant koper terug gestort (staat in de tussentijd bij Vinted).

Volgens mij is deze constructie ook bij MP mogelijk, maar Vinted is vele malen eenvoudiger
  6. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

Toon alleen de berichten van Bosbes

Ze had 7 (!) dagen om het op te halen.

Dank voor het meedenken.
Terug naar de lijst