voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes

voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes 

Onderwerp van ninalina

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Computer gecrasht?
    Daarnet wilde mn dochter de computer beneden opstarten.
    Ze zag nog net een schermpje van AVG waarop stond Trojan .....de rest kon ze niet zien omdat de computer uitviel.
    De computer start niet meer op, blijft hangen op het scherm van HP en valt dan weer uit.
    Is onze computer gecrasht en wat kunnen we hier aan doen?

    Het is een HP computer, net een jaar oud. XP erop, AVG, 1 gig geheugen.

    Kan iemand ons helpen?
  2. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    foutje van avg >>LINK<< hopelijk heb je wat aan deze oplossing

    oplossing door AVG >>LINK<<

    met dank aan george
    9 nov '08 - 19:18:51 / 12 nov '08 - 19:39:58

  3. quote:
    Dit schreef rdolfijn
    foutje van avg >>LINK<< hopelijk heb je wat aan deze oplossing



    Dat is abracadabra voor mij Smile en als AVG-gebruiker wil ik me wel even goed voorbereiden, want ik ken al een aantal mensen die nu een probleem hebben...!

    Extra probleem is, dat ik voor mijn laptop geen recovery cd kan maken. Zou wel moeten, maar dan loopt-ie vast... Voor de pc heb ik het wel.

    Kan iemand in jip en janneketaal dui-de-lijk vertellen wat ik moet doen als het misgaat, m?t en z?nder cd?

    Van de url, en de links daarin, word ik echt niet wijzer... Smile

  4. De laatste update van AVG is een paar uur geleden binnen gekomen. Is deze fout inmiddels hersteld met deze update...?
  5. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Oplossing:

    pc booten met winxp cd en in recovery console gaan.
    Daarna user32.dll kopieren van c:windowsServicePackFilesi386 naar c:windowssystem32
    daarna gewoon rebooten en probleem is opgelost.

    User32.dll was blijkbaar in quarentine gezet omwille van trojan horse PSW.Banker4.APSA volgens AVG Free Edition Anti virus.
  6. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef netty1963
    Daarnet wilde mn dochter de computer beneden opstarten.
    Ze zag nog net een schermpje van AVG waarop stond Trojan .....de rest kon ze niet zien omdat de computer uitviel.
    De computer start niet meer op, blijft hangen op het scherm van HP en valt dan weer uit.
    Is onze computer gecrasht en wat kunnen we hier aan doen?

    Het is een HP computer, net een jaar oud. XP erop, AVG, 1 gig geheugen.

    Kan iemand ons helpen?


    Ik heb die melding ook gehad, alleen gebeurde er verder niks bij mij, alles doet het prima. was overigens ook na het installeren van een of ander spelletje.
  7. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Lekker leuk dat ik dit nu lees! Heb inmiddels hele windows opnieuw moeten installeren, omdat ie helemaal niks meer herkende....
    Ik ga dus op mijn andere laptop meteen partities aanmaken, want ben nu alles kwijt !(neehee, had geen backups gemaakt!)

  8. Gebruikers van AVG Antivirus kunnen PC niet meer opstarten na verwijderen 'virus'.

    Een recente update van AVG Anti-Virus zorgt ervoor dat het Windows-systeembestand user32.dll ten onrechte als de malware Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.
    Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.

    Om de computer weer te kunnen benaderen hebben wij een instructie geschreven en op ons forum geplaatst. Deze instructie wordt continu bijgewerkt zodra er meer bekend is over dit onderwerp. De huidige instructie werkt nog niet bij 100% van de gebruikers maar wij doen ons best om een zo hoog mogelijke dekkingsgraad te cre?ren.

    De instructie kan hier gevonden worden:

    >>LINK<<
  9. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Ik heb geen XP,maar VISTA.

    Voor alle zekerheid net toch maar even een back up gemaakt.
    Om 21:00 gaat mijn AVG ''lopen'' en je weet maar nooit,als leek zijnde.

    Hopelijk hebben niet al te veel mensen last van dit euvel Smile

  10. Bij ons werkt inmiddels alles weer.
    Bedankt allemaal.
  11. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Ik heb het ook gehad; zeker per ongelijk het goede gedaan; alles werkt weer.Smile
  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Het schijnt dat het alleen misgaat bij mensen die nog met Service pack 2 werken; zij die SP 3 al hebben ge?nstalleerd schijnen niet bang te hoeven zijn.
Terug naar de lijst