voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes

voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes 

Onderwerp van ninalina

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst

  1. quote:
    Dit schreef searching62
    Inmiddels al van alles geprobeerd...maar ook firefox geinstalleerd maar ook als ik daar de AVG site wil opstarten dan wordt hij geblockt. Andere website's werken wel........kortom alle toegangswegen die leiden tot de oplossing van het probleem lijken te zijn afgesloten...

    Inmiddels dus firefox en AVG 8.0 opnieuw geinstalleerd maar geen update van AVG mogelijk. Op de twee harde schijf van de computer is de update wel gelukt, maar goed hoe krijg ik deze verse update van de ene naar de andere harde schijf gecopi?erd?

    Tijdens de storing worden er wel allerlei meldingen en oplossingen aangeboden, maar ik vrees dat deze tot nog meer troubles leiden.

    Voorbeeld:

    - Er wordt mij een advanced antivirus aangeboden via >>LINK<<
    - Ik krijg de melding infection Spyware Cyberlog.x
    - en tot besluit krijg ik dit verhaal te zien?

    System allert
    Youre computer might be effecten with a backdoor Trojan that allow the remote attacker to perform various mailcious actions. Click this balloon to download malware removal software.

    Wat moet je geloven en wat moet je niet geloven ....wie de oplossing heeft mag het zeggen??!!


    Ik heb je oplossingen via PB gestuurt maar zal het hier nog eens neerzetten:

    Laat iemand malwarebytes downloaden en naar je toe sturen per email [als je dat nog kan benaderen] OF zet het op een cdrom of USB stick. [dit omdat je schrijft niet zelf kan zoeken ] mischien lukt het je wel via onderstaande downloadlinks of anders de bovenstaande manier doen.

    Download Malwarebytes' Anti-Malware via:
    >>LINK<<

    of vanaf deze site:
    >>LINK<<

    Zo werkt het verder:

    Dubbelklik mbam-setup.exe om het programma te installeren.
    Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Launch Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "finish".
    Indien een update gevonden werd, zal het die downloaden en de laatste versie installeren.
    Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer "Perform Quick Scan", daarna klik Scan.
    Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    Wanneer de scan voltooid is, klik OK, daarna "Show Results" om de resultaten te zien.
    Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik: Remove Selected.
    Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie extra nota onderaan)
    De log wordt automatisch bewaard door MBAM die je kan zien door de "Logs" tab te klikken in MBAM.

    Extra opmerking:
    Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.
  2. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Bedankt allemaal voor de adviezen tot nu toe....begrijp dat je voor het scannen even de tijd moet nemen.....het installeren van virusscanners wil nog wel lukken op de harde schijf, maar het updaten daar steekt hij steeds een stokje voor. Zodra ik het programma op de harde schijf heb uitgepakt en wil updaten blokeert het virus de zaak dus.Smile

  3. ga anders eens naar deze club >>LINK<<

    die redden je wel [gratis aanmelden]

    en scan ook eerst eens met malwarebytes zonder updaten.[als dat niet lukt]

    nog eens hele draadje doorgelezen ,maar begrijp eruit dat je de F8 optie met netwerkmogelijkheden nog niet hebt uitgevoerd!!!!! En ik denk dat je heel ver komt in veilige modus ,je hebt grote kans dat het virus/trojan niet mee opstart zodat je scanners kan downloaden installeren updaten enz
    29 sep '08 - 20:23:44 / 30 sep '08 - 09:41:46
  4. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    Het programmaatje staat op de usb stick....voor de scan wacht ik even op een rustig moment.Smile

  5. quote:
    Dit schreef searching62
    Het programmaatje staat op de usb stick....voor de scan wacht ik even op een rustig moment.Smile



    nou je doet wel erugggggggggggggg rustig aan Smile

    De helpers zouden graag het resultaat willen horen/lezen Smile
  6. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    quote:
    Dit schreef ninalina

    nou je doet wel erugggggggggggggg rustig aan Smile
    De helpers zouden graag het resultaat willen horen/lezen Smile


    Scannen duurt wel een uurtje of anderhalf...en je wil er toch met je neus opzitten.....kast moet weer open....harde schijf omzetten....etc. etc.....maar het komt.....Smile
  7. searching62
    Verbonden door te delen

    Toon alleen de berichten van searching62
    quote:
    Dit schreef searching62
    ....maar het komt.....Smile


    Inmiddels de scan's uitgevoerd op de schijf met virussen....

    Eerst de usb stick met programma dus in de computer gestopt en de computer opgestart. Vervolgens het programma "malwarebyte's" ge?nstalleerd en een snelle scan uitgevoerd. Het virusprogramma lichte er al gelijk een aantal virussen uit. Toen dit was gebeurd wat het ook weer mogelijk AVG te updaten. AVG geupdated en een uitgebreide virusscan gedraaid....ging prima en ik haalde er weer een virusje uit. Bij AVG stond alles weer protected. Toen nogmaals een uitgebreide virusscan gedraaid met Malware byte's na hem ook geupdated te hebben .....die haalde er toch weer een aantal virussen uit die AVG niet getackeld had..
    Smile .......uiteindelijk nog ??n snelle scan gedaan met Malwarebyte's en toen werden er geen virussen meer aangetroffen.

    Ik heb besloten gelijk maar even met firefox te gaan werken als browser die ik nu toch heb ge?nstalleerd .....favourieten van internetexplorer zijn inmiddels geimporteerd, alleen heb ik de knop nog niet gevonden om de zijbalk van bladwijzers bij een tik op het scherm te laten verdwijnen/verbergen.....dit is bij internet explorer wel mogelijk.....kan dit ook bij firefox?

    Kortom ninalina hartelijk bedankt voor de gouden tip, en ik kan weer even verder........Smile

  8. Toppie, en bewaar malwarebytes voor jezelf en anderen want dat malware gedoe haalt het virus leed aardig in. daarom een virus scanner + malwarebytes is een complete set . De meeste virus scanners kunnen die malware er niet uitpikken omdat het eigenlijk geen virus is .
  9. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    >>LINK<<

    AMSTERDAM - Cybercriminelen hebben de afgelopen weken een 'explosieve hoeveelheid' nepantivirussoftware in omloop gebracht. De software is in werkelijkheid juist schadelijk.

    Daarvoor waarschuwt beveiligingsbedrijf G Data. Het gaat om programma's die zich aan internetgebruikers opdringen via kwaadaardige websites. Daar tonen ze een popup met een waarschuwing, waarin wordt beweerd dat de pc van het slachtoffer is besmet met een virus. De popup biedt dan software aan om de besmetting te verhelpen, soms tegen betaling.


    Een nepwaarschuwing om gebruikers te verleiden kwaadaardige software te installeren

    In werkelijkheid is de waarschuwing echter nep. De ge?nstalleerde software doet in het beste geval niets, maar vaak gaat het om een virus of een zogenoemd Trojaans paard, dat bijvoorbeeld persoonlijke informatie van het slachtoffer onderschept. Ook kunnen cybercriminelen computers met nepantivirussoftware in sommige gevallen op afstand bedienen, bijvoorbeeld om spam en virussen te verspreiden.

    Onderzoek

    Onlangs bleek uit onderzoek dat internetgebruikers erg gevoelig zijn voor de valse waarschuwingen in de popups. Meestal klikken ze zonder nadenken op 'OK'.

    Eerder deze week werd bekend dat Microsoft samen met justitie in de Amerikaanse staat Washington enkele makers van nepsoftware gaat aanpakken.
  10. VISTA of XP?
    Citaat uit Computeridee
    Levensduur Windows XP met half jaar verlengd

    Windows XP Microsoft wil dat iedereen overstapt op Windows Vista. Maar nog teveel mensen gebruiker Vista's voorganger Windows XP.

    Microsoft geeft XP-gebruikers een extra zes maanden om de overstap te maken. Goed nieuws voor XP-gebruikers, maar slecht nieuws voor Vista.

    Eerder liet Microsoft weten dat XP-gebruikers tot januari volgend jaar de tijd hebben om over te stappen op Vista. Door negatieve recensies durven maar weinig XP-gebruikers de overstap naar Vista te maken. Microsoft komt deze twijfelende XP-gebruikers tegemoet en geeft ze een half jaar uitstel.

    OEM-fabrikanten mogen nog tot juni volgend jaar kopers van nieuwe pc's de keuze geven om Windows Vista te downgraden naar Windows XP. Rond juni volgend jaar zal Windows 7 - de opvolger van Windows Vista - uitkomen. XP-gebruikers krijgen dus van Microsoft de mogelijkheid om Vista geheel te negeren en direct de overstap te maken naar Vista's opvolger.
  11. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Bron NU.NL

    Sophos waarschuwt voor nep-patch Microsoft
    Uitgegeven: 14 oktober 2008 17:15

    AMSTERDAM - Spammers verspreiden per e-mail een valse update voor Microsoft Windows. De in werkelijkheid kwaadaardige software doet de ronde op de maandelijkse 'patch-dinsdag' van het bedrijf.

    Volgens beveiligingsbedrijf Sophos hebben de e-mails onderwerpregels als 'Security Update for OS Microsoft Windows' en is het afzenderadres vervalst om te doen voorkomen dat het mailtje van Microsoft afkomstig is.

    In een bestandsbijlage zit volgens de mail een belangrijke update, die gebruikers direct dienen te installeren. In werkelijkheid gaat het volgens Sophos om een zogenoemd Trojaans paard met de naam Mal/EncPk-CZ. Eenmaal ge?nstalleerd onderschept de software allerlei persoonlijke informatie van zijn slachtoffer, waaronder mogelijk bankgegevens.

    Misbruik

    De afzenders lijken met de spamrun misbruik te willen maken van de maandelijkse 'patch-dinsdag' van Microsoft. Het softwarebedrijf verspreidt iedere tweede dinsdag van de maand beveiligingsupdates voor zijn producten. Die worden echter nooit per e-mail verzonden.

    >>LINK<<
  12. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Bericht van mickey

    "upgrade uw webmail-account nu"

    Vandaag in mijn mailbox het onderstaande bericht. Ik laat maar meteen een waarschuwing achter: Ga hier dus NOOIT op in!




    -----Oorspronkelijk bericht-----
    Van: Web Email Upgrade Team [mailto:email.web@upgrade.com]
    Verzonden: vrijdag 24 oktober 2008 23:50
    Aan: undisclosed-recipients:
    Onderwerp: Attentie: upgrade uw webmail-account nu


    --
    Beste Web-mail E-mail account eigenaar,

    Dit bericht is afkomstig van (E-mail, WEB-MAIL) messaging admin centrum Alle WEB-MAIL en E-mail account eigenaars. We zijn momenteel ugrading en het verbeteren van ons Databank of E-mail Account Center te wijten aan een ongewone activiteiten in onze e-mail systeem. en het cre?ren van meer zekerheid voor onze juridische Service clients Wij zijn het verwijderen van alle niet-upgrade uit onze databank, en ook helpen bij het voorkomen van spam mails en Harker. voor dat op dit moment alle Niet-gebruikte web-mail, e-mail account te cre?ren van meer ruimte voor nieuwe klanten en het vergroten van het surfen op het internet. Om te voorkomen dat uw Webmail of e-mail adres niet te de-activeren en hen in staat stellen een upgrade, moet u Comply door de ondersteuning van het verstrekken van de informatie hieronder, zodat uw e-mail account status we weerspiegelen in onze database als een zeer actieve, nuttige account.

    Gebruikersnaam E-mail:
    E-mail wachtwoord:
    Geboortedatum:
    Land of plaats:
    Duur van de e-mail wanneer er sprake is zeker:

    Houdt u er alstublieft rekening met ons als dit is gedaan om ons in staat stellen improove over de continu?teit maatregel van onze e-mail systeem eigenaren.

    WAARSCHUWING! Elke WEB-MAIL, E-MAIL EIGENAARS die weigert om de bovenstaande informatie zijn of haar account na ontvangst van deze kennisgeving wordt niet ons verantwoordelijk Lossing voor zijn / haar account of gehackt door hackers.


    Bedankt voor uw begrip als het is gericht op de dienst beter.
    Met vriendelijke groet,
    Dank u voor het gebruik van onze service.
    E-mailadres Team Webmasters
    Waarschuwing Code: ID67565434
    Mailto: upgrade-account@live.co.uk
Terug naar de lijst