voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes

voor U gelezen ! waarschuwingen en weetjes 

Onderwerp van ninalina

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Het schijnt dat het alleen misgaat bij mensen die nog met Service pack 2 werken; zij die SP 3 al hebben ge?nstalleerd schijnen niet bang te hoeven zijn.


    Fijn....Smile Ik dus....
  2. AVG
    Voor diegenen die wel AVG hebben mar het probleem nog niet zijn tegengekomen:
    wanneer je een melding krijgt van AVG van die Trojan Horse, negeer die melding. Wanneer AVG het bestand user32.dll in quarantaine heeft gezet (in de vault dus) klik dan in de Vault op Restore.

  3. quote:
    Dit schreef Tuwa
    Het schijnt dat het alleen misgaat bij mensen die nog met Service pack 2 werken; zij die SP 3 al hebben ge?nstalleerd schijnen niet bang te hoeven zijn.

    Nee dus...
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef WouterVanZet

    Nee dus...


    bedoel je dat het niet waar is wat ik schrijf?
    (puur verduidelijkende vraag)

    Wanneer ook mensen met SP 3 er mee te maken kunnen krijgen moeten we dus allem??l oppassen en hopen dat AVG als de wiedeweerga met gesmeerde bliksem een oplossing vrijgeeft.

  5. quote:
    Dit schreef Tuwa


    bedoel je dat het niet waar is wat ik schrijf?
    (puur verduidelijkende vraag)

    Wanneer ook mensen met SP 3 er mee te maken kunnen krijgen moeten we dus allem??l oppassen en hopen dat AVG als de wiedeweerga met gesmeerde bliksem een oplossing vrijgeeft.

    Klopt... Ik bedoel, iedereen met XP loopt een risico nu....
  6. Update AVG
    Zojuist, zondagavond 23.45 heb ik een update van AVG binnengehaald.
    Ik laat de virusscanner nu lopen, morgenochtend weet ik of die update het zg. Trojanprobleem heeft gecorrigeerd en zet ik hier het resultaat neer.
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef WouterVanZet

    Klopt... Ik bedoel, iedereen met XP loopt een risico nu....


    op sommige betrouwbare fora wordt iets anders beweerd.
    Hoe kom jij aan je wijsheid?

    ik link even naar dit forum: >>LINK<<

    let wel, ik heb er totaal geen verstand van, dus iedereen kan me alles wijsmaken. Ik denk dat we allemaal wel willen weten welke berichten we w?l kunnen vertrouwen en welke niet.
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef WouterVanZet
    Zojuist, zondagavond 23.45 heb ik een update van AVG binnengehaald.
    Ik laat de virusscanner nu lopen, morgenochtend weet ik of die update het zg. Trojanprobleem heeft gecorrigeerd en zet ik hier het resultaat neer.


    werk je met SP 2 of SP 3?
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef WouterVanZet
    Zojuist, zondagavond 23.45 heb ik een update van AVG binnengehaald.
    Ik laat de virusscanner nu lopen, morgenochtend weet ik of die update het zg. Trojanprobleem heeft gecorrigeerd en zet ik hier het resultaat neer.


    Ik heb vannacht AVG gedraaid en hij heeft de genoemde Trojan niet gevonden, m.a.w. mijn AVG draait zoals het hoort.
    Ik heb SP 3.
  10. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    op sommige betrouwbare fora wordt iets anders beweerd.
    Hoe kom jij aan je wijsheid?

    ik link even naar dit forum: >>LINK<<

    let wel, ik heb er totaal geen verstand van, dus iedereen kan me alles wijsmaken. Ik denk dat we allemaal wel willen weten welke berichten we w?l kunnen vertrouwen en welke niet.


    ze zijn later tot de conclusie gekomen dat ook sp3 er last van heeft.
  11. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Indien je toegang hebt tot veilige modus volg de volgende stappen. Indien je helemaal niet meer in Windows kunt komen lees je iets verder.
    Klik op START --> Klik op UITVOEREN. Typ hier "CMD", druk op < enter >

    In het volgende zwarte scherm staat een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.

    ren c:windowssystem32user32.dll user32.old < enter >
    copy c:windowsservicepackfilesi386user32.dll c:windowssystem32user32.dll < enter>

    Start de computer opnieuw op.

    En alles werkt weer.
  12. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    Volg onderstaande stappen als je geen toegang meer hebt tot Windows:

    Zorg ervoor dat je een Windows installatie-CD hebt. Je mag er ook een lenen van de buren mocht je zelf niet over zo'n CD beschikken. Je hebt deze CD nodig om de Windows-installatie op te starten.

    In het blauwe installatiescherm kies druk je op de R om de repair console te starten.

    De Windows herstelconsole wordt gestart en gevraagd wordt bij welke Windows installatie aangemeld moet worden. Kies hier de eerste C:Windows installatie. Type dus een 1 druk daarna op enter

    Vervolgens wordt gevraagd om het administrator wachtwoord op te geven. Bij de meeste personen is dit leeg en kan er direct op enter gedrukt worden.

    In het volgende scherm staat C:Windows met een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.

    ren c:windowssystem32user32.dll user32.old < enter >
    copy c:windowsservicepackfilesi386user32.dll c:windowssystem32user32.dll < enter>

    Typ exit en druk op < enter>.
    De computer wordt nu herstart.
Terug naar de lijst