Nieuwe ketel

Nieuwe ketel 

Onderwerp van Anne1967

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    Dus: resumerend: Een CW 5 raden jullie eigenlijk wel aan, als je wat comfort wilt en niet al te krap wilt zitten.
    Nefit is goed merk.

    Offerteprijs is 1900 euro, incl expansievat, incl montage en afvoer ouwe zooi. Klinkt netjes binnen de marges, zelfs aan de niet-dure kant.

    Doen dan maar?
  2. roger35
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van roger35
    Klinkt netjes vind ik.. maar wat voor thermostaat zit er dan bij ?

    IK heb nog ff gecheckt. Mijn Nefit Proline HRC 24 CW4 had een prijs van 952 eur incl BTW. (da's zowat de helft van de consumenten prijs). Dan heb ik 750 eur betaald voor thermostaat (ik geloof 300) en materiaal + arbeid
  3. quote:
    Dit schreef Anne1967
    Dus: resumerend: Een CW 5 raden jullie eigenlijk wel aan, als je wat comfort wilt en niet al te krap wilt zitten.
    Nefit is goed merk.

    Offerteprijs is 1900 euro, incl expansievat, incl montage en afvoer ouwe zooi. Klinkt netjes binnen de marges, zelfs aan de niet-dure kant.

    Doen dan maar?




    Sounds like a good deal. Smile


    Plus 12 jaar garantie op onderdelen van de Topline. Smile
  4. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    Ja, maaaaaar - de Topline is modulerend, de Proline niet. Wij willen toch voor de Proline kiezen. Want: stukker kleiner (tja - het zit in een krappe kast...). en modulerend schijnt niet energiezuiniger te zijn, omdat 'ie ahw continu brandt.

    Er zit overigens geen thermostaat bij, volgens de offerte. We hebben nog een goeie klokthermostaat (Honeywell Chronotherm IV), dus da's niet erg.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    En ga shoppen. Je kan echt behoorlijk van de prijs af lullen als je even je best doet. Dat is zelfs bij programma's als radar en kassa geweest vorig jaar.
  6. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef scar
    En ga shoppen. Je kan echt behoorlijk van de prijs af lullen als je even je best doet. Dat is zelfs bij programma's als radar en kassa geweest vorig jaar.


    SmileHeb een niet-shop man. Sterker: hij had al akkoord gegeven op de ketel, en dat akkoord heb ik teruggedraaid en ik heb verschillende offertes voor meerdere ketels gevraagd bij deze ketelmeneer. Daar ligt op dit moment wel even de aanpassingsgrens: hij is heel tevreden over deze ketelmeneer, dus die houden we.

    Maar: ik vind wel dat je gelijk hebtSmile.
  7. quote:
    Dit schreef Anne1967
    Ja, maaaaaar - de Topline is modulerend, de Proline niet. Wij willen toch voor de Proline kiezen. Want: stukker kleiner (tja - het zit in een krappe kast...). en modulerend schijnt niet energiezuiniger te zijn, omdat 'ie ahw continu brandt.

    Er zit overigens geen thermostaat bij, volgens de offerte. We hebben nog een goeie klokthermostaat (Honeywell Chronotherm IV), dus da's niet erg.




    Een proline is ook een modulerende ketel zodra je hem aanstuurt met een modulerende kamerthermostaat van Nefit. De Moduline 100, 200 of de klokthermostaat Moduline 300 en 400.
    Door die chronotherm moduleert de ketel idd niet meer op de ruimtetemperatuur. Dat is een "aan/uit regeling.
  8. roger35
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van roger35
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Er zit overigens geen thermostaat bij, volgens de offerte. We hebben nog een goeie klokthermostaat (Honeywell Chronotherm IV), dus da's niet erg.



    Ik zou idd toch even shoppen en een 2nd opinie vragen... Mij is overigens ooit verteld dat Nefit een eigen communicatie protocol heeft en het beste / zuinigste werkt met een Nefit thermostaat.
  9. quote:
    Dit schreef roger35



    Ik zou idd toch even shoppen en een 2nd opinie vragen... Mij is overigens ooit verteld dat Nefit een eigen communicatie protocol heeft en het beste / zuinigste werkt met een Nefit thermostaat.




    Ja. Hoewel de thermostaten door Honeywell worden gefabriceerd heeft nefit heeft haar eigen communicatieprotocol. Een standaard "Open therm" thermostaat werkt niet op een Nefit.

    Wel jouw Chronotherm 4. Die schakelt slechts aan en uit.
  10. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef NEO




    Een proline is ook een modulerende ketel zodra je hem aanstuurt met een modulerende kamerthermostaat van Nefit. De Moduline 100, 200 of de klokthermostaat Moduline 300 en 400.
    Door die chronotherm moduleert de ketel idd niet meer op de ruimtetemperatuur. Dat is een "aan/uit regeling.


    W8 ff - dus een aan-uit ketel wordt modulerend als je er een modulerende thermostaat op aansluit? Waarom zou iemand dan nog een modulerende ketel kopen - die duurder is?

    Wat adviseren jullie? Een modulerende thermostaat kopen, zodat de Proline ketel moduleert? Of het bij de Chr IV houden en dus aan/uit? Waarbij ik dus las dat aan/uit energiezuiniger is?
  11. quote:
    Dit schreef Anne1967


    W8 ff - dus een aan-uit ketel wordt modulerend als je er een modulerende thermostaat op aansluit? Waarom zou iemand dan nog een modulerende ketel kopen - die duurder is?

    Wat adviseren jullie? Een modulerende thermostaat kopen, zodat de Proline ketel moduleert? Of het bij de Chr IV houden en dus aan/uit? Waarbij ik dus las dat aan/uit energiezuiniger is?



    Ja en nee.

    Alle meest verkochte CV ketels in NL zijn modulerende toestellen.
    Deze kan je aansturen met een modulerende kamerthermostaat.
    Ketelfabrikanten hebben bijna allemaal (op Intergas na) een eigen modulerende kamerthermostaat.
    De intergas HR(e) (en enkele andere) toestellen kan je aansturen met een universele modulerende thermostaat voorzien van het "open therm"protocol. Bijvoorbeeld de chronotherm modulation.

    Daarnaast kunnen bijna alle CV ketels worden bedient met een gewone Aan/uit regeling.
    De modulerende thermostaat regelt de ketel zodanig dat er een energiezuinig stookgedrag ontstaat.
    De aan/uit regeling heeft als voordeel dat de ketel direct reageert zodra er (handmatig) warmtevraag ontstaat door de thermostaat een tikkie hoger of later te zetten. De ketel moduleert dan ook nog maar alleen op de retourtemperatuur.



    Het is dus niet zo dat een NIET modulerende ketel opeens een modulerend stookgedrag gaat vertonen zodra je er een Modulerende thermostaat op zet. Dit gaat NIET werken.
  12. Via deze link zie je dat jouw chronotherm geschikt is voor de Proline.
    En vooral welke niet.


    >>LINK<<


    Via deze link leer je alles over de Nefit Moduline thermostaten.


    >>LINK<<
Terug naar de lijst