Nieuwe ketel

Nieuwe ketel 

Onderwerp van Anne1967

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. roger35
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van roger35
    Volgens mij is het ook van belang hoe je je huis wil verwarmen ....
    Net als jij heb ik ook vloerverwarming. Omdat ik optimaal van de vloerverwarming gebruik wil maken heb ik de ketel temperatuur redelijk laag ingesteld. een modulerende thermostaat heeft dan veel minder zin dan in geval je een hogere ketel temperatuur instelt en grotendeels op de radiatoren verwarmt.
  2. quote:
    Dit schreef roger35
    Volgens mij is het ook van belang hoe je je huis wil verwarmen ....
    Net als jij heb ik ook vloerverwarming. Omdat ik optimaal van de vloerverwarming gebruik wil maken heb ik de ketel temperatuur redelijk laag ingesteld. een modulerende thermostaat heeft dan veel minder zin dan in geval je een hogere ketel temperatuur instelt en grotendeels op de radiatoren verwarmt.




    Good point, Roger.


    Een vloer is een tamelijk traag verwarmingslichaam en wordt doorgaans gevoed met een lage aanvoertemperatuur.

    Zijn er radiatoren aanwezig op de bgg? En hoe is het boven op de slappkamers geregeld?
  3. Heb even meegelezen want mijn Remeha ketel van 18-20 jaar is ook aam vervanging toe, en moet me ook eens verdiepen in een nieuwe, nu ben ik de enige gebruikster van dit huis, kidz wonen bij hun vader, en alleen eens in de 14 dagen hier en 1 vaste dag hier, dus heb ik niet veel last van pubers die 2 x moeten douchen en zelf ga ik zeer zuinig met douche en bad om.

    zal me ook nog eens goed moeten voorlichten wat het hier uiteindelijk zal worden Smile
  4. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef NEO




    Good point, Roger.


    Een vloer is een tamelijk traag verwarmingslichaam en wordt doorgaans gevoed met een lage aanvoertemperatuur.

    Zijn er radiatoren aanwezig op de bgg? En hoe is het boven op de slappkamers geregeld?


    Da's dus idd een probleem. Vv ligt als bijverwarming, maar wel ruim gelegd. We hebben daarnaast ook radiatoren beneden. Boven wordt verwarmd middels radiatoren. Dat is lastig, want als de woonkamer eenmaal op temperatuur is - en dat dus lang blijft voordat de ketel weer aanslaat - , gaan dus de radiatoren op de (koude) slaapkamers niet meer aan.
    Niet fijn voor de huiswerkmakende pubers.

    Heeft het dan zin om thermostaatkranen op de radiatoren boven te zetten? Lijkt mij niet, want ook met thermostaatknop boven slaat de thermostaat beneden natuurlijk niet aan als de boel daar op temperatuur is.
  5. quote:
    Dit schreef Anne1967
    Dat is lastig, want als de woonkamer eenmaal op temperatuur is - en dat dus lang blijft voordat de ketel weer aanslaat - , gaan dus de radiatoren op de (koude) slaapkamers niet meer aan.
    Niet fijn voor de huiswerkmakende pubers.


    Je zou wel de kamerthermostaat boven kunnen hangen en dan beneden thermostaatknoppen plaatsen. Daarmee is dit probleem wel opgelost. ;)
  6. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    Da's in elk geval out of the box denken!Smile
  7. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Cle-mens
    Was in 2004 voor de HRC 24 CW4 incl bijbehorende klokthermostaat en montage en levering van dubbelwandige buizen en geveldoorvoer
    incl btw 2215 kwijt
    Dus als ik het zo lees zijn de ketels een stuk goedkoper geworden, terwijl die kennis van me toen de inkoopprijs bij de groothandel gerekend heeft ?

    Bevalt trouwens goed.
    Brander maak ik zelf 1x per jaar schoon.


    >>LINK<<

    >>LINK<<

    Ketels zijn niet goedkoper geworden maar wel beter en zuiniger.Nefit leuk merk maar de ketel zit zo vol.Ik plaats alleen nog maar Bosch ketels( eigenaar van Nefit trouwens ) en die zijn veel simpeler .En niet te vergeten 5 jaar garantie.Daarom is een ketel huren niet zo slim want het is uiteindelijk heel veel duurder.Want de garantie van de fabriek heeft de verhuurder ook .En vergis je niet bij huren komt heel vaak nog extra installatiekosten bij.En een goede ketel zit je vaak boven de ? 1000,- excl En voor nog geen 1000 is onzin incl alles Ja dat kan een simpel projekt keteltje zijn .Die kosten vaak zo rond de ? 750,- excl btw.En daar komt net zo goed het installatiemateriaal bij.Let wel op de daqkdoorvoeren want die van 15 jaar terug kun je niet meer gebruiken bij een nieuwe ketel.
  8. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Ketels zijn niet goedkoper geworden maar wel beter en zuiniger.Nefit leuk merk maar de ketel zit zo vol.Ik plaats alleen nog maar Bosch ketels( eigenaar van Nefit trouwens ) en die zijn veel simpeler .En niet te vergeten 5 jaar garantie.Daarom is een ketel huren niet zo slim want het is uiteindelijk heel veel duurder.Want de garantie van de fabriek heeft de verhuurder ook .En vergis je niet bij huren komt heel vaak nog extra installatiekosten bij.En een goede ketel zit je vaak boven de ? 1000,- excl En voor nog geen 1000 is onzin incl alles Ja dat kan een simpel projekt keteltje zijn .Die kosten vaak zo rond de ? 750,- excl btw.En daar komt net zo goed het installatiemateriaal bij.Let wel op de daqkdoorvoeren want die van 15 jaar terug kun je niet meer gebruiken bij een nieuwe ketel.


    Wat bedoel je met 'ketel zit zo vol?'
    En: nieuwe dakdoorvoer is meegenomen in offerte.
  9. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Met het verhaal van Annelie en ook de prijs die zij geoffreerd heeft gekregen, die toch al met al ca E 300 lager is dan mijn offerte...heb ik met lood in m'n schoenen toch nog maar 2 offertes opgevraagd...

    Morgen komt nr 2 langs, snelle reactie dat vind ik een pre,...en toch voel ik 'lullig' hierover omdat zo'n man toch werk heeft aan mij...
    Mijn ex was ondernemer en ondervond dat regelmatig...tijd moeten besteden aan offertes dan ging het niet door.
    Ik geloof dat ik me nog steeds ?n consument ?n ega van een ondernemer voel.

    Tegelijkertijd besef ik ook dat IK degene ben die dat extra geld betalen moet...en had ik de aanschaf van een ketel beter in een andere volgorde kunnen doen...

    Eerst offerte aanvragen en dan pas beslissen...
    iig moet ik natuurlijk wel een goed gevoel hebben over de prijs...

    Ik wil trouwens de mannen op de draadje nog even bedanken voor hun duidelijke uitleg Smile.
  10. roger35
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van roger35
    Als een ondernemer ""geen zin"" heeft een offerte te sturen... zou ik heel snel een ander zoeken. Dan heeft hij ook geen interesse in jouw klus. Ik zou er snel klaar meer zijn.
  11. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967

    quote:
    Dit schreef Carlita
    Met het verhaal van Annelie en ook de prijs die zij geoffreerd heeft gekregen, die toch al met al ca E 300 lager is dan mijn offerte...heb ik met lood in m'n schoenen toch nog maar 2 offertes opgevraagd...

    Morgen komt nr 2 langs, snelle reactie dat vind ik een pre,...en toch voel ik 'lullig' hierover omdat zo'n man toch werk heeft aan mij...
    Mijn ex was ondernemer en ondervond dat regelmatig...tijd moeten besteden aan offertes dan ging het niet door.
    Ik geloof dat ik me nog steeds ?n consument ?n ega van een ondernemer voel.

    Tegelijkertijd besef ik ook dat IK degene ben die dat extra geld betalen moet...en had ik de aanschaf van een ketel beter in een andere volgorde kunnen doen...

    Eerst offerte aanvragen en dan pas beslissen...
    iig moet ik natuurlijk wel een goed gevoel hebben over de prijs...



    Ik ben ondernemer. Doe natuurlijk acquisitie en soms gaat het dan niet door. Da's balen, maar all in the game. Had je maar voor een baas moeten gaan werken met 13e maand en doorbetaalde vakanties...

    Je hebt groot gelijk dat je 3 offertes aanvraagt.

    En... woensdag komt onze nieuwe ketel: lekker voor de winter echt intreedt - scheelt veel aan warmteverlieskosten!
  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Vanmorgen is de ketelmeneer al geweest...heel deskundig...ik weet inmiddels mijn huis is niet slecht ge?soleerd zoals ik dacht, hij noemt het matig...vanwege het rieten dak...maar ja hoe het met de muren zit ??
    iig wist hij me te vertellen dat een grotere capaciteit 30 KW niet perse beter is...als 24 kw voldoende is... dan hoeft het niet meer te zijn, genoeg is genoeg...dus...huis opgemeten...

    Eigenlijk vind ik deze meneer veel meer informatie geven...echter ik vraag hem ook veel gerichter omdat ik inmiddels meer weet. Hij is van een groter bedrijf, de ander was gewoon veel minder communicatief...klein bedrijfje...

    Ik ben gewoon loyaal aan meneer 1 omdat ie 10 jaar geleden toen mn jongste 1dag oud was s avonds laat ook direct kwam toen de ketel het begaf (toen alSmile). En ben ook loyaal aan kleinere bedrijven, omdat ik een betere service verwacht. Maar ik denk ook vanwege m'n ex...had ook klein bedrijf...(duurt toch jaren om 'los' te komen van ex Smile)

    Al met al een heel psychologisch proces zeg zo'n aankoop Smile voor mij ...

    Ik krijg iig deze week een offerte...van meneer 2, met verschillende ketels, want zegt Nefit is wel een goede maar ook duur, dus hij zal ook wat goedkopere merken doen Vaillant en ??. Het zegt mij allemaal niet veel...

    Is ie net de deur uit...belt meneer 1 op dat ie morgen de ketel komt installeren...of dat uitkomt ?
    Hij had hem al wel besteld, in mijn opdracht...tsja...

    Ik heb hem maar opgebiecht dat ik tussen toch nog met iets bezig ben...omdat ik toch wel een behoorlijk prijsverschil zag....

    Ik vind niet dat ik hem met die ketel kan laten zitten...maar dan moet ie evt. maar iets aan de prijs doen...of zou zo'n man dit zo weer kunnen retourneren aan de Nefit ?

    Ik hoop dat ik ook voor de winter echt begint mn nieuwe ketel heb...
    Fijn voor je Annelie...Smile
    Bij mij komt het ook wel goed...finally
Terug naar de lijst