Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. andersom zouden ze het ook bij jou doen

    En de VVE is er voor verzekerd als het goed is.

    JE hebt een koopcontract en daar staat de naam van de VVE goed is als het goed is.



    Graag gedaan
  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    Re: niet mee zitten
    quote:
    Dit schreef Hightower
    andersom zouden ze het ook bij jou doen

    En de VVE is er voor verzekerd als het goed is.

    JE hebt een koopcontract en daar staat de naam van de VVE goed is als het goed is.



    Graag gedaan

    Vandaag heb ik de brief gestuurd!
    Ik had blijkbaar veel tijd nodig om moed te verzamelen.Smile
    Het hielp wel dat ik gisteravond de jaarvergadering van de VVE heb bijgewoond.
    Tijdens die vergadering had ik het ''al'' aan willen kaarten maar heb dat gelukkig niet gedaan.
    In ieder geval heeft de voorzitter volmondig bevestigd dat de oorzaak van de schade in mijn huis niet bij mij lag, maar in de gezamenlijke ruimte.

    Dan is het toch vrij logisch dat de schade ook gezamenlijk vergoed moet worden.
    Met de hulp van een jurist bij vereniging eigen huis en een vriendin heb ik de brief opgesteld. Zonder het benoemen van de artikelen uit het wetboek, overigens... daar snap ik te weinig van, straks gaat het daarom draaien en dan kan ik geen weerwoord geven.

    In ieder geval, ik doe een poging, en dat geeft me een goed gevoel. Ik heb gevraagd voor 26 april te antwoorden...
    Smile
  3. Het gaat als volgt: brief komt binnen bij bestuurder of de voorzitter, die sturen 'm door naar de verzekeraar en die gaat dan aan de slag.
    Je bent alleen wel heel erg laat met claimen dus het wordt lastig om de gevolg schade te bepalen.
    Je had die brief echt veel eerder moeten versturen. Die wetsartikelen zal het niet over gaan, wel waarom jij zo laat pas claimt.
    Vaak zit er ook bij de verzekering nog clausules over de in te schakelen bedrijven om de schade te beperken. Je hebt kans dat die kosten daarom niet vergoed zullen worden.
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Ja, zou kunnen.
    Maar niet geschoten...
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Heb paar jaar geleden ook lekkage gedoe gehad in flat. Alles ik toen opgelost door de VVE. De schade bij de onderburen, het plaatsen van nieuwe leidingen. Het witten van mijn muren. 1 kamer werd er voor me gewit en toen ik later nog kapot behang ontdekte achter een kast heb ik wederom gebeld en kreeg de keuze herstel op hun kosten (de gehele kamer behangen) of 500 euro. Ik voor het laatste gekozen omdat ik ging verhuizen. Ik wist dat nieuwe bewoners kamer ging stucen.

    Laatst in eigen woning ook lekkage gehad. Kwam via de kitnaden badkamer. Het repareren van de kitnaden was voor mijn eigenrekening echter de gevolgschade. Kapot modem en plekken op mijn plafond werden door de OPSTAL verzekering vergoed.
  6. Dit valt gewoon onder je inboedelverzekering.
  7. quote:
    Dit schreef karinM
    Dit valt gewoon onder je inboedelverzekering.


    Nee Karin want het is veroorzaakt door een gebrek aan de algemene installatie van een appartementsgebouw, dan gelden er andere aansprakelijksregels omdat het niet jouw eigendom is. Bij een appartement koop je een gebruiksrecht niet een deel van het gebouw.
    De vve is daarom aansprakelijk voor deze schade. Had ze zelf een kraan open laten staan was het wel de eigen inboedel verzekering.
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Schade is 100 procent voor de verzekering van de VVE
  9. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Schade is 100 procent voor de verzekering van de VVE

    een bestuurslid kwam van de week langs om te melden dat ze de brief doorsturen naar de aansprakelijkheidsverzekering. en dat ze me groot gelijk geven. (dat waren toen niet zijn woorden, maar zo werkt t blijkbaar)
    het is nog even afwachten. de vloer ligt, nu nog mn kleren in een kast. en t matras in een bed. Smile
  10. quote:
    Dit schreef cool_lizz

    een bestuurslid kwam van de week langs om te melden dat ze de brief doorsturen naar de aansprakelijkheidsverzekering. en dat ze me groot gelijk geven. (dat waren toen niet zijn woorden, maar zo werkt t blijkbaar)
    het is nog even afwachten. de vloer ligt, nu nog mn kleren in een kast. en t matras in een bed. Smile


    Volgens mij heb ik dat vrij letterlijk zo geschreven een paar weken geleden. Nuzien waar de verzekering mee terug komt. Houdt er rekening mee dat je door het heft in eigen handen nemen en zo last melden mogelijk niet alles vergoed krijgt.
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Angela1971


    Volgens mij heb ik dat vrij letterlijk zo geschreven een paar weken geleden. Nuzien waar de verzekering mee terug komt. Houdt er rekening mee dat je door het heft in eigen handen nemen en zo last melden mogelijk niet alles vergoed krijgt.

    Sterker nog, dat heb je.Smile
    En darum heb ik t nog even opgenoteerd.Smile
    En ik heb nog steeds geduld.
    Dat ik laat ben wist ik.
    Maar hoezo kan het tegen me werken als ik het heft in eigen handen neem?
  12. quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Sterker nog, dat heb je.Smile
    En darum heb ik t nog even opgenoteerd.Smile
    En ik heb nog steeds geduld.
    Dat ik laat ben wist ik.
    Maar hoezo kan het tegen me werken als ik het heft in eigen handen neem?


    omdat de verzekering bepaalde voorwaarden kan hebben mbt in te schakelen bedrijven en het bepalen van de gevolg schade is nu lastiger.
    Als er onduidelijkheid is over het ontstaan van de schade bv doordat het bedrijf dat jij ingehuurd hebt niet volgens de normen van de verzekering heeft gewerkt is dat jou aansprakelijkheid en hoeven zij niet meer te vergoeden. Jij hebt door die handeling de aansprakelijheid over genomen.
Terug naar de lijst