Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    Gisteren is de afvoerleiding onder mijn huis zodanig verstopt geweest dat er een enorme hoeveelheid afvoerwater (en andere afschuwelijke troep) van mijn drie bovenburen via het doucheputje in mijn huis terecht is gekomen.
    (Vrijdag was dat ook al gebeurd, in mindere mate, maar die dag is de loodgieter niet op komen dagen. )
    Mijn slaapkamer, de gang en de cv- ruimte hebben blank gestaan.
    Ik ben enorm bezig geweest om, nadat de loodgieter geweest was, alles weer droog te krijgen. Dat is nog niet gelukt, maar pas later besefte ik dat ik gelijk de verzekering in had moeten schakelen.
    Vandaag kreeg ik te horen (van een door Ohra ingehuurd bedrijf) dat er wel iemand langs kon komen om de schade te beperken en het vocht te verwijderen, maar dat als bleek dat ik niet voldoende verzekerd zou zijn dat ik dan alsnog zelf moest betalen. Ik twijfel of ik ook een opstalverzekering heb. Een inboedelverzekering heb ik wel. Vandaar dat ik ervoor koos om dat morgen te vragen.
    Morgen neemt Ohra contact op, om een schade expert langs te sturen.

    Zie ik iets over het hoofd?
    Waar moet ik nog aan denken?Hoe belangrijk is het om alle troep te laten liggen,
    Valt dit onder inboedel of onder opstal, en weet iemand een tip hoe ik de stank uit mn huis krijg?
    En weet iemand wat gebruikelijk is, qua schadevergoeding?
  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Bedankt. In dat geval zal de opstal bij de VVE inbegrepen zitten.
    Ik wilde vandaag actie ondernemen, vandaar dat ik mijn priveeverzekering heb gebeld. (Betaal in feite dubbel)

    Dat is niet fijn om te lezen Arno, van die geur.... Desnoods verspreid ik liters chloor... Mijn vingers jeuken om mn houten vloer te verwijderen. En het tapijt. Maar hoe slim is dat? (en bovendien; dat kan ik niet alleen)
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Misschien valt het verwijderen ook wel onder de verzekering. En anders je bovenburen vragen, zij hadden net zo goed op de begane grond kunnen wonen.

    Daar heb ik ook aan gedacht.
    Maar toen bedacht ik dat zo"n schadeexpert daar moeilijk over zou kunnen doen. Maar ik heb al spijt dat ik dat niet gedaan heb. Zondagavond is daar niet zo geschikt voor.
    Ik ga er ook vanuit dat de verzekering professionele hulp vergoedt.
    Maar dat is weer afhankelijk van de schuldvraag... Misschien word ik wel aansprakelijk gesteld. Of zo.
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef ellen
    Ik zou als ik jou was in elk geval veel foto's maken van alle schade, voor je op gaat ruimen.

    Dankje voor de tip. Heb er niet veel, maar ik hoop genoeg.
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Hoi, bedankt voor de tips.
    Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik om de een of andere duistere reden geen inboedelverzekering heb.
    Dat kon ik me niet voorstellen, maar volgens Ohra heb ik alleen een aansprakelijkheidsverzekering.

    Ok.... dat is behoorlijk dom, ja.

    Is het echt niet ondenkbaar dat ik de VVE aansprakelijk voor de schade kan stellen?
    En kan ik dat uit mijn persoon doen, of moet ik daar een advocaat voor vragen?
    En hoe moet ik dat aantonen, of moet de VVE aantonen dat zij dat niet zijn?
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Geen schijn van kans dus...
    ik heb zojuist mijn bovenburen gemobiliseerd;
    ze komen over 5 minuten helpen mijn vloeren leeg te maken.
    Voor heaven's sake ga ik dan toch maar hergebruiken; tapijt naar de stomerij, planken laten drogen+ zandstralen, of zoiets...
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Lian
    Ben je nou als onderste bewoner gewoon de klos?????

    Ja, inderdaad!Smile
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Angela1971
    Het hangt van de verzekering van de vve af, wat zijn hun verzekeringsvoorwaarden. Bij ons valt dit wel onder de verzekering.
    De bewoner moet wel de vve aansprakelijk stellen. Wij hebben dit soort zaken bewust wel mee verzekerd om te voorkomen dat de bewoners van de laagste app benadeeld worden doordat zij een hoger risico hebben.

    Dat is eigenlijk wel een goeie.
    Ik betaal me $?% scheel aan de maandelijkse VVE bijdrage, en dan draai ik nog persoonlijk op voor -hoogstwaarschijnlijk- een constructiefout in de afvoer.
    Meneer koevoet van het schoonmaakbedrijf is nu bezig de houten planken te verwijderen, zodat de vloeren kunnen drogen. Die houten vloer is niet verlijmd, en dat maakt m onroerend goed, maar hij zit zo vast dat ik m verlijmd heb gebluft. Dan heet t weer opstal namelijk. Tsss.
  9. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    De verzekeringskwestie heb ik even gelaten voor wat die is. Ik hoop uiteindelijk erop vooruit te gaan;een nieuw tapijt, nieuw bed, een frisse gang...
    Voorlopig staan hier twee drogers en een ventilator non stop te loeien en hangt hier een doordringende geur van zeepblokjes.

    Ik slaap in de huiskamer; best wel knus eigenlijk.
  10. Bericht van cool_lizz is op 04-10-2012 om 15:52:56 uur verwijderd door cool_lizz.

    Reden: dubbel

     
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Dat is goed om te weten Arno. Zal de reglementen van de VVE eens opzoeken. Ik dacht niet dat dat er in stond; veel bewoners hebben zelfs steen op de vloer. Ik ben van plan binnenkort naar het juridisch loket te gaan om het een en ander uit te zoeken.
    Voorlopig is de aannemer nog niet begonnen, en de planken staan nog in de tuin. Hier en daar wel goed geraakt door meneer Koevoet...

    Al twee volle kuipen met water zijn uit de drogers gekomen. Pas als het droog is kan er ontsmet worden en daarna gaat de aannemer aan de slag.
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Malero
    Jeetje Lizz,

    Wat een drama..Smile
    Veel succes en sterkte..

    Dankjewel! Smile

    't Is hier een puinhoop, maar heb geen puf me daar druk over te maken.
Terug naar de lijst