Woningruil.

Woningruil. 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Wat een teleurstelling Malero! Ik zou ook pissed-off zijn. Wat doet ze op zo'n woningruilsite als ze toch niet wil ruilen? Het is toch geen kleuterschool waar je op het ene moment wil kleuren en het volgende moment gaat buiten spelen?

    Je hebt er een hoop tijd en energie in gestoken. Misschien ook kosten gemaakt? Ik lees dat je een Verklaring omtrent Gedrag hebt moeten overleggen? Dat kost toch ook 30 euro dacht ik?

    Lijkt mij dat ze de door jou gemaakte kosten zou moeten vergoeden.
    Zal ze zich een volgende keer wel bedenken als ze weer zogenaamd wil ruilen. Smile
  2. yara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van yara
    Oh wat rot voor je, ben je al praktische zaken aan het regelen krijg je dit...

    Eigenlijk is ze er een fase te vroeg uitgestapt. De mondelinge toezegging is niet rechtsgeldig.

    Dit is eigenlijk een voortraject voor woningruil, hierin kunnen alle betrokken partijen nog beslissen om eruit te stappen, omdat bijvoorbeeld blijkt dat de huur omhoog gaat bij woningruil. De WBV mag in deze fase op basis van het onderzoek woningruil weigeren. Sommige wbv brengen administratiekosten in rekening voor het onderzoek, juist omdat dergelijke situaties vaker voorkomen en woningruil niet doorgaat.

    Er is dus eigenlijk geen contract tot stand
    gekomen, de huur is niet opgezegd en er is geen afspraak gemaakt met betrekking tot de dag van woningruill waar ieder zijn handtekening onder heeft gezet.. Smile
  3. Je hebt geen poot om op te staan als er niets ondertekent is.

    Ik heb helaas nu ook voor de tweede keer te maken gehad met iemand die wilde ruilen, de eerste keer 1,5 jr terug haakte ze af omdat ze toch de huur te hoog vond.

    Een paar maanden terug benaderde ze mij zelf weer via een mailtje met de mededeling dat ze wellicht weer interesse had, zucht......nu weer afgehaakt omdat ze druk is en in het nieuwe jaar misschien weer contact op wilt nemen.

    Snap echt de wispelteurigheid van dit soort mensen niet gewoon bah bah bah....Smile
  4. gadverdamme, daar moet je toch niet aan denken, hoop maandag voor je dat het doorgaat Malero, wat een sof.Smile
  5. quote:
    Dit schreef Malero
    ...
    Is er iets van een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig?


    Elke mondelinge overeenkomst is op zichzelf een overeenkomst (dus rechtsgeldig en afdwingbaar) ... MAAR... bewijs de overeenkomst maar!

    Leg alles schriftelijk vast als partijen het eens zijn.
  6. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    quote:
    Dit schreef yara
    Oh wat rot voor je, ben je al praktische zaken aan het regelen krijg je dit...

    Eigenlijk is ze er een fase te vroeg uitgestapt. De mondelinge toezegging is niet rechtsgeldig.

    Dit is eigenlijk een voortraject voor woningruil, hierin kunnen alle betrokken partijen nog beslissen om eruit te stappen, omdat bijvoorbeeld blijkt dat de huur omhoog gaat bij woningruil. De WBV mag in deze fase op basis van het onderzoek woningruil weigeren. Sommige wbv brengen administratiekosten in rekening voor het onderzoek, juist omdat dergelijke situaties vaker voorkomen en woningruil niet doorgaat.

    Er is dus eigenlijk geen contract tot stand
    gekomen, de huur is niet opgezegd en er is geen afspraak gemaakt met betrekking tot de dag van woningruill waar ieder zijn handtekening onder heeft gezet.. Smile


    Nouw, daar ben je lekker mee dan.
    Ik ga alsnog even langs Juridisch Loket a.s. maandag.
    Niet dat ik je niet geloof, ik weet dat jij verstand van zaken hebt, maar gewoon ik wil er zeker van zijn dat ik er alles uit heb gehaald.
    Djiezus zeg.
    Wat een doos, ik kan er gewoon niet over uit. Die mensen zouden per direct op een zwarte lijst moeten staan als zijnde onbetrouwbaar.
  7. wat jammer MaleroSmile
  8. quote:
    Dit schreef yara
    De mondelinge toezegging is niet rechtsgeldig.

    ...


    Dat is hij dus wel... alleen de vraag wat is dit dan waard ... tja
  9. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Re: Re: Woningruil.
    quote:
    Dit schreef vilain56


    Elke mondelinge overeenkomst is op zichzelf een overeenkomst (dus rechtsgeldig en afdwingbaar) ... MAAR... bewijs de overeenkomst maar!

    Leg alles schriftelijk vast als partijen het eens zijn.



    Bewijs maar.
    Ik heb mailverkeer maar ik weet dat dat niet rechtsgeldig is, maar ik heb ook nog de derde partij uit Leiden. Daarnaast heeft de dame uit Krimpen ook al haar papieren in moeten leveren naar de WB vereniging in Leiden, daaruit blijkt dus dat zij wel degelijk de intentie had om te verhuizen naar Leiden.
  10. Alle partijen hebben papieren in moeten leveren (en hebben dat ook gedaan) is dat geen bewijs genoeg?

    Trouwens, een mondelinge overeenkomst geldt toch ook?
  11. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Ik word er gewoon knettergek van. Smile

    Ik stop er even mee.
    Maandag ga ik naar dat loket, en dan bekijk ik het even verder.
  12. Ik hoop dat het allemaal doorgaat!
Terug naar de lijst