Woningruil.

Woningruil. 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Malero



    Bewijs maar.
    Ik heb mailverkeer maar ik weet dat dat niet rechtsgeldig is, maar ik heb ook nog de derde partij uit Leiden. Daarnaast heeft de dame uit Krimpen ook al haar papieren in moeten leveren naar de WB vereniging in Leiden, daaruit blijkt dus dat zij wel degelijk de intentie had om te verhuizen naar Leiden.


    Welke energie wil jij in het bewijzen steken?
  2. quote:
    Dit schreef vilain56


    Welke energie wil jij in het bewijzen steken?

    Tja, je kunt het er ook bij laten zitten, dan weet je z?ker dat het niks wordt.

    Juridisch loket is een goede stap Malero, neem al je spullen mee, ze helpen je daar ?cht goed!
  3. quote:
    Dit schreef cora

    Tja, je kunt het er ook bij laten zitten, dan weet je z?ker dat het niks wordt.

    Juridisch loket is een goede stap Malero, neem al je spullen mee, ze helpen je daar ?cht goed!


    Het gaat mij om hoeveel energie je het kost en dus niet over gelijk/ongelijk. Zoek de balans!
  4. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef vilain56


    Elke mondelinge overeenkomst is op zichzelf een overeenkomst (dus rechtsgeldig en afdwingbaar) ... MAAR... bewijs de overeenkomst maar!

    Leg alles schriftelijk vast als partijen het eens zijn.


    Nou.... in dit geval is het niet het woord van de een tegen de ander: er is ook nog een derde partij die het 'ja ik wil' gehoord heeft. Plus dat de hele papierwinkel al in gang is gezet op basis van 3x ja.

    Dus dat bewijs moet te doen zijn denk ik.
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Wat een domper Malero. Smile
    Heb je contact met de andere dame? Misschien is het dan beter om samen met haar nog iets te ondernemen. Hoewel, kan iemand gedwongen worden te verhuizen? Ook al is er een mondelinge overeenkomst, in de praktijk levert dat denk ik heel zelden iets op ook al is het wettelijk wel bindend.
  6. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    Ja ik heb dat ook wel eens gehad.
    Alles rond bij de WBV, papieren daar ingevuld enzo. En de mensen uit Zutphen hadden de hele reis naar Zaandam gemaakt om het derde huis te bekijken, met de trein, die waren ook wel 70 euro kwijt minimaal.
    Toen kwam de derde partij nog een keer bij mijn huis kijken, een vrouw/zoon met haar vriendin, Turkse mensen. Alles goed. Oh, zei ze, nog even mijn broer bellen, want die komt helpen opknappen. Dus broer kwam kijken. Een mannetje van 1.60 maar de vrouwen stonden gedwee op en sloegen hun ogen neer. Briesend liep broertje Turkspratend door het huis.
    Het ging niet door. De vrouw zat gewoon te huilen, maar ze mocht niet van broertje.
    Ik heb het er maar bij laten zitten, alhoewel ik de papieren en overeenstemmingen op papier had. En ben heel snel verder gaan zoeken.
    Dat lukte uiteindelijk, maar bij elkaar heeft het bijna een jaar geduurd voor ik een goede ruil had. Bijna 1000 mailtjes heb ik nog, ik was er elke dag wel een paar uur mee bezig. Veel huizen over en weer bezocht... Veel gegoogled naar scholen, speelplaatsen, sportclubs, natuur, stadjes in de buurten.. Maar dat was dan ook meer dan 100km verderop allemaal.
    Meestal werd het niks dus.
    Maar uiteindelijk gelukkig wel.
    Ik heb toen besloten die vrouw maar gewoon heel snel te vergeten, misschien had ik haar best kunnen dwingen maar ik heb daar zo'n hekel aan. Met heel snel verder te zoeken was het sneller opgelost.
    Behalve die site, ook veel briefjes opgehangen in de buurt waar je wilt wonen enzo, in supermarkten, op centrale plaatsen.
    Spannend hoor, woning ruilen. Een driehoeksruil is heel moeilijk en is er hier steeds niet van gekomen. Altijd wel een twijfelaar :-)
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef vilain56


    Het gaat mij om hoeveel energie je het kost en dus niet over gelijk/ongelijk. Zoek de balans!


    jij hebt volgens mij de keuze al gemaakt voor Malero.
    In mijn ogen hangt 't bij zo'n keuze af van hoe graag je iets wil en hoe hartstochtelijk je er voor bent of hoe belangrijk iets voor je is.

    Met zo'n balanskeuze die jij suggereert leefden we nu nog steeds in het Stenen Tijdperk of was Hitler hier nog steeds de baas. Smile
  8. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba
    Heb ooit zelfs via'' de gewone weg'' een flat aangeboden gekregen van een WBV .
    Daar gekeken, ik wilde erin, was hoogzwanger, bijna alles rond en toen wilde die mensen ineens toch niet verhuizen en ging het dus niet door (kreeg toen wel snel iets anders aangeboden in dezelfde wijk).

    Is het soms een idee om die mevrouw uit Krimpen iets meer tijd te geven?
    Soms kan iemand door de tijdsdruk in paniek raken en er daardoor vanaf zien, dus als je voorsteld : we gaan bv in jan.2013 ruilen dan zou dat wat ruimte kunnen geven en is de druk van de ketel.

    Sterkte Malero ,het blijft een vervelende stressvolle situatie zo.
  9. Uueeehhhhhhh,

    Eventjes iets heel anders.

    Malero weet hopelijk wel dat je voor Krimpen de Algerabrug over moet die iedere ochtend en iedere avond heel erg vast staat ? Zo vast dat je met eigen auto al snel een half uur, maar vaak ook een uur, nodig hebt om vanaf de A16 in Krimpen te komen ?

    Zelf hoef ik de brug niet over om thuis te komen maar wel de toegangsweg er naar toe. Mijn TomTom met Live-verkeersinfo stuurt mij regelmatig via Alexander naar huis omdat dit sneller is, ondanks dat het behoorlijk om rijdt. Dit is geen optie wanneer je daadwerkelijk de brug over moet.

    Verbinding met OV gaat overigens wel goed omdat die vrije busbanen hebben.

    Ik heb niets tegen Krimpen op zich maar die brug heeft mij altijd weerhouden om daar te gaan wonen.
  10. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef CapadY
    Uueeehhhhhhh,

    Eventjes iets heel anders.

    Malero weet hopelijk wel dat je voor Krimpen de Algerabrug over moet die iedere ochtend en iedere avond heel erg vast staat?
    .

    waarom zou ze dat (willen) doen dan? Smile
  11. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero

    Goeiemorgen allemaal,

    Wat fijn dat een ieder zo meedenkt en meeleeft.
    Dat als eerste.

    Even aan Capady, ik heb geen auto, zelfs geen rijbewijs.
    Dochter moet wel de brug over maar zij gaat met de bus, er is een speciale busbaan.
    De bushalte stopt voor de deur daar en met 7 minuten is zij bij Capelse brug.
    Ook daar had ik natuurlijk naar gekeken, of "De stad" goed bereikbaar is met OV.


    Gisteren veel aan de telefoon gezeten met de dame uit Leiden.
    Uiteraard is zij ook boos.
    Hoe nu verder?
    Zij zegt ook, en daar heeft ze gewoon gelijk in, het huis is Krimpen gaat niet door.
    Daar kunnen we lang of kort over praten maar het gaat hem echt niet worden.
    Ik wil toch morgen even naar Juridisch Loket om informatie.
    En stel, ik heb gelijk, stel....ik kan haar voor het gerecht slepen en stel ik kan haar dwingen om te verhuizen want stel een mondelinge afspraak is bindend.

    Dan ga ik dat nu niet gebruiken maar ik zeg het wel gelijk tegen eventuele nieuwe ruilers, zodat zij, als ze "ja ik wil" zeggen dan ook Ja ik wil menen,.

    Ik wil niet meer zoveel tijd, moeite en energie steken in een ruil waarvan het uiteindelijk toch niets wordt.

    Ik zit er trouwens wel hard aan te denken om de trut uit Krimpen een factuur te sturen.
  12. quote:
    Dit schreef Tuwa


    jij hebt volgens mij de keuze al gemaakt voor Malero.
    In mijn ogen hangt 't bij zo'n keuze af van hoe graag je iets wil en hoe hartstochtelijk je er voor bent of hoe belangrijk iets voor je is.

    Met zo'n balanskeuze die jij suggereert leefden we nu nog steeds in het Stenen Tijdperk of was Hitler hier nog steeds de baas. Smile


    Fijn dat we Hitler weer even ten tonele kunnen voeren.

    Maar voor de duidelijkheid... onze juridische dienst kan de wanden van jouw huis ?n dat van beide buren behangen met loze verbintenissen die het bij de rechter niet redden omdat de overeenkomst niet kan worden aangetoond. Zo duidelijk Tuwa?
Terug naar de lijst