WW aanvulling vraag

WW aanvulling vraag 

Onderwerp van Angelika

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Dieneke75
    Als vernedering? Als je op dit moment zelf geen inkomen kan genereren heb je recht op deze sociale voorzieningen in nederland. En dat is helemaal niets om je voor te schamen. De gemeente vraagt wel om veel meer informatie dan het UWV, maar als je weet hoeveel misbruik er is en hoe weinig geld er beschikbaar is, is dat niet zo raar.
    Vooral aanvragen. Je kan 3 weken van tevoren een uitkering aanvragen. Ook bijstand gaat via >>LINK<< Dus als je weet per welke datum je WIA wordt beeindigd, kan je 3 weken daarvoor aanvragen. Ivm de afhandeltermijn is dat ook verstandig om te doen. Overigens hebben ze op de werkpleinen in de regio ook aparte regelingen voor de reintegratie van mensen die uit de wia komen, moet je even langs gaan.

    Je kan je WW, toeslag en WWB (bijstand) tegelijk aanvragen.


    Ik weet dat je er recht op hebt. Ik weet dat het niks is om je voor te schamen. Ik weet ook dat heel veel mensen die noodgedwongen aangewezen zijn hun behandeling als vernederend ervaren.

    Voor 15 euro bijstand zou ik persoonlijk het gevoel vernederd te worden niet willen ondergaan. Los van of ik er recht op heb en zonder dat ik me er voor zou schamen.
  2. quote:
    Dit schreef Dieneke75
    Als je die mogelijkheid hebt, zou ik dat zeker doen. Als je je eigen inkomen hebt, heb je ook alle vrijheid toch? Als je nog geen toeslag hebt (kijk op je specificatie van de WW) op je WW kan je die via uwv.nl aanvragen.


    Helaas is het in mijn situatie niet zo makkelijk aan werk te komen en te vinden wat ik nog kan.
    Maar ik hoop toch echt iets te vinden.
  3. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Angelika



    Niet alleen een vernedering ( heb vroeger ook een aanvullende bijstandsuitkering gehad)
    Maar ook het gedoe , de verantwoording , de controle Smile

    Nu ben ik "eigen baas" ik hoef niemand verantwoording af te leggen over wat ik met mn geld doe( behalve mn lasten betalen)
    Geen tandenborstels tellen etc.

    Daarom ben ik niet gegaan voor de paar 10tjes die ik nu nog als aanvulling zou kunnen krijgen.
    Dan nog liever de voedselbank als aanvulling als de rsd.

    Maar als ik er echt heel erg op achteruit ga zal ik wel moeten, en dat zit er nu wel aan te komen vrees ik.


    En waar vraag ik dan die toeslag aan ?


    Als het goed is heb je dat gedaan samen met je ww-uitkering. Heb je het niet gedaan kijk dan hier.

    >>LINK<<
  4. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Ik weet dat je er recht op hebt. Ik weet dat het niks is om je voor te schamen. Ik weet ook dat heel veel mensen die noodgedwongen aangewezen zijn hun behandeling als vernederend ervaren.

    Voor 15 euro bijstand zou ik persoonlijk het gevoel vernederd te worden niet willen ondergaan. Los van of ik er recht op heb en zonder dat ik me er voor zou schamen.


    En bij de sociale dienst zeggen ze dan, dan ben jij die aanvulling niet nodig. Klinkt raar, maar ik ken meerdere mensen voor wie die 15 euro per maand heel welkom zou zijn! Daar kan je toch minimaal 2 dagen van eten!
  5. quote:
    Dit schreef erwin1


    Als het goed is heb je dat gedaan samen met je ww-uitkering. Heb je het niet gedaan kijk dan hier.

    >>LINK<<


    Dankje voor de link.

    Ik heb vandaag met de dame op het UWV een papieren aanvraag ingevuld , nu lees ik in je link dat als ze kunnen zien dat ik onder sociaal minimum kom automatisch een aanvraag toeslag krijg.
    En heb de link opgeslagen zodat ik dat dan gelijk kan doen.
  6. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Hou het wel in de gaten of je een toeslag krijgt dan. Staat in je toekenningsbeschikking of op je specificatie van de WW. Of het automatisch gaat, is afhankelijk van de allertheid van degene die jou WW aanvraag beoordeeld. En bij papieren aanvragen gaat het anders dan bij digitale.
  7. quote:
    Dit schreef Dieneke75
    Hou het wel in de gaten of je een toeslag krijgt dan. Staat in je toekenningsbeschikking of op je specificatie van de WW. Of het automatisch gaat, is afhankelijk van de allertheid van degene die jou WW aanvraag beoordeeld. En bij papieren aanvragen gaat het anders dan bij digitale.



    Ja dat zou dan in de brief moeten staan , en daarom heb ik ook de link opgeslagen , als het er niet in staat vraag ik het zelf aan.
    Moet eerst nog even afwachten wat het inkomen nu precies gaat worden.
  8. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Dieneke75


    En bij de sociale dienst zeggen ze dan, dan ben jij die aanvulling niet nodig. Klinkt raar, maar ik ken meerdere mensen voor wie die 15 euro per maand heel welkom zou zijn! Daar kan je toch minimaal 2 dagen van eten!


    Ik ken ook genoeg mensen hier in de buurt die die 15 euro maar wat graag er bij zouden hebben en zelfs nodig hebben. Toch gaan ze liever naar de voedselbank dan naar de sociale dienst. Een plek waar ze de vrees hebben mensen te treffen die ze nou niet bepaald behandelen zoals ze zelf graag behandeld willen worden.
    Die mensen hebben liever vijf brooddagen per maand dan dat ze zich honds behandeld voelen door de gemeente.

    Dat heeft te maken met gevoel voor eigenwaarde. Een gevoel dat ze niet willen weggooien voor 15 euro ?n ondanks dat ze die 15 euro echt wel nodig hebben.
  9. quote:
    Dit schreef erwin1


    Ik ken ook genoeg mensen hier in de buurt die die 15 euro maar wat graag er bij zouden hebben en zelfs nodig hebben. Toch gaan ze liever naar de voedselbank dan naar de sociale dienst. Een plek waar ze de vrees hebben mensen te treffen die ze nou niet bepaald behandelen zoals ze zelf graag behandeld willen worden.
    Die mensen hebben liever vijf brooddagen per maand dan dat ze zich honds behandeld voelen door de gemeente.

    Dat heeft te maken met gevoel voor eigenwaarde. Een gevoel dat ze niet willen weggooien voor 15 euro ?n ondanks dat ze die 15 euro echt wel nodig hebben.



    Jij zegt het zoals ik het voel.
  10. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Volgens mij werken er bij de sociale dienst ook gewoon mensen. Sterker nog ik ken er een aantal heel goed. En de mensen die ik ken zijn zeer bevlogen en betrokken mensen die altijd mensen willen helpen en daar binnen de mogelijkheden van de wet ook alles aan doen. Helemaal niets om te vrezen, zeker niet als je niets te verbergen hebt. En te goeder trouw bent. Kwalijk dat de voedselbank je niet verwijst naar een voorliggende voorziening terwijl die wel aanwezig is! Vind zowieso dat voedselbanken meer aan voorlichting, informatie over budgetteren en controles zouden moeten doen!
  11. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Dieneke75
    Volgens mij werken er bij de sociale dienst ook gewoon mensen. Sterker nog ik ken er een aantal heel goed. En de mensen die ik ken zijn zeer bevlogen en betrokken mensen die altijd mensen willen helpen en daar binnen de mogelijkheden van de wet ook alles aan doen. Helemaal niets om te vrezen, zeker niet als je niets te verbergen hebt. En te goeder trouw bent. Kwalijk dat de voedselbank je niet verwijst naar een voorliggende voorziening terwijl die wel aanwezig is! Vind zowieso dat voedselbanken meer aan voorlichting, informatie over budgetteren en controles zouden moeten doen!


    Ik denk niet dat jouw verhaal het gevoel dat Angela bij de sociale dienst heeft weg kan nemen.

    Laat ik het omdraaien. Als je niks te verbergen hebt waarom komen ze dan zoeken en spitten en binnenvallen en tandenborstels tellen. Zou jij helemaal binnenstebuiten en daarna nog een keer op je kop gezet willen worden en geschud om te kijken of er ergens nog geld uit komt rollen voor ? 15. En dat allemaal ondanks dat er ook betrokken mensen bij de sociale dienst werken? Kan iemand garanderen dat Angela zo iemand treft? Ik zou er bij voorbaat al stress van hebben en niet gaan voor 15 of 20 euro per maand. Hoe krap ik daardoor ook kwam zitten. Zelf denk ik dat ik ook nog eerder naar de voedselbank zou gaan. Daar zou ik de verwachting ook hebben dat ik mensen tref die met me begaan zijn.
    En jouw verhaal dat er ook gewoon mensen bij de sociale dienst werken, waar ik er overigens ook van ken, zou mijn gevoel over het aanvragen van een bijstandsuitkering niet weg kunnen nemen.
    Daar zou ik dus echt pas heen gaan als ik ook echt geen alternatieven meer had. (zoals verkopen van een deel van de spullen hier op marktplaats enz.)
  12. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Ik denk niet dat jouw verhaal het gevoel dat Angela bij de sociale dienst heeft weg kan nemen.

    Laat ik het omdraaien. Als je niks te verbergen hebt waarom komen ze dan zoeken en spitten en binnenvallen en tandenborstels tellen. Zou jij helemaal binnenstebuiten en daarna nog een keer op je kop gezet willen worden en geschud om te kijken of er ergens nog geld uit komt rollen voor ? 15. En dat allemaal ondanks dat er ook betrokken mensen bij de sociale dienst werken? Kan iemand garanderen dat Angela zo iemand treft? Ik zou er bij voorbaat al stress van hebben en niet gaan voor 15 of 20 euro per maand.


    Dat zijn vooroordelen en spookverhalen. De sociale dienst komt nooit zomaar binnenvallen, spitten en tandenborstels tellen. Wat kunnen ze daaruit afleiden dan.. Onzin van de bovenste plank. En zeker niet bij mensen die 15 euro per maand ontvangen als aanvulling. De handhaving ligt in dat geval ook bij het UWV en niet de gemeente (want de WW is de hoogste uitkering) . Ze hebben wel wat beters te doen! Alleen bij hoge uitzondering zal de gemeente naar aanleiding van signalen van de sociale recherche op huisbezoek gaan. Door dit soort verhalen worden mensen bang gemaakt om gebruik te maken van voorzieningen die er voor bedacht zijn!
Terug naar de lijst