boormachine

boormachine 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ik kan wel aardig overweg met doek, palet en zo, maar dat is weer wat anders ;-)


    En dat KAN ik dan weer niet ;-)

    maar muren schilderen, of kozijnen, of eigenlijk alle klussen die gedaan moeten worden van behang tot laminaat, dat KAN ik dan weer wel Smile
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef maxime1969
    Waarom is jullie advies LENEN?

    Wat is er mis voor een vrouw om het zelf aan te schaffen en het zelf doen van de klus??? Dit is niet alleen voor n man weggelegd!

    Ik heb zelf ook een bosch elektro-pneumatisch boor met SDS boorknop.
    Dat ding gebruik ik vaker dan mijn gewone klopboor
    En het is mijn beste aanschaf ooit!!!

    Elke klus die gedaan moet worden kan ik aan, en ik hoef bij niemand te bedelen om gereedschap!


    Tip: laat je adviseren in een speciaalzaak over o.a. het vermogen van zo'n apparaat.....en dan ga je vervolgens bij een goedkopere bouwmarkt over tot aanschaf!

    groet Maxime

    Ondankst dat dit op het eerste gezicht niet zo lijkt, is dit een nagenoeg seksistisch, vrouw onvriendelijk en onge?mancipeerd antwoord.

    Het kost nu even te veel tijd om dat uit te leggen en hier diepgaand op te antwoorden maar dit is het type gedachtegoed wat er voor zorgt dat vrouwen in dit soort opzichten NOOIT gelijkwaardig gezien zullen worden aan mannen.
    Het is de uitholling van binnenuit die suggereerd dat die van buiten komt.

    Nou ja, als ik nog een keer de tijd heb zal ik er eens wat meer woorden aan vuil maken.
  3. Hey Fleuri, kijk ook eens op de Marktplaats! Mocht je er een willen kopen, neem dan wel even iemand mee die er verstand van heeft, en laat 'm even draaien voor je hem koopt..
  4. Tja.... hoe vaak zal je een echte klopboormachine nodig hebben om door ijzersterk beton te boren???? 2x in je leven???

    Voor zo iets is en blijf mijn advies lenen.

    Als je zo graag iets wil kopen, koop dan een doodgewone accu boormachientje om gewoon schroefje in en uit te schroeven.

    Maar waarom zo veel geld uitgeven aan een pneumatische klopboor machine wat je 2x in je leven zal gebruiken???

    Ik lees de reden van sommige hier en dan komt het op neer dat men het moeilijk vind te leen te vragen bij anderen.

    Als ik echt door beton moet boren, dan stap ik op mijn fiets naar Boels en al voor 13 euro per dag kan ik een super klopboormachine huren. Ik hoef alleen de boortjes te kopen.

    Overigens de tijd dat mensen een schuur vol Black en Decker spullen had hangen puur om te zeggen ik heb het is voorbij. Smile
  5. HansH
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van HansH
    Eeeeehhhh??????

    Je kan toch ook de boormachine lenen van een VROUW????
    En/of haar dan vragen om die gaten te boren?????

    Waarom ga je er gelijk van uit als iemand advies geeft om te lenen dat je dan bij een man moet zijn?????

    Je moet mensen en spullen (niet mis-) gebruiken om wat ze kunnen / hebben niet om hun sekseSmile.

    Toch?

    Klusse allemaal en denk er om als je gaat boren in muren!!!!! Kijk controleer goed dat er geen leidingen (water, elektrisch, gas, cai, enzo) in de muur lopen!!!!
    Geeft een hoop narigheid weet ik uit ervaring!Smile


    quote:
    Dit schreef maxime1969
    Waarom is jullie advies LENEN?

    Wat is er mis voor een vrouw om het zelf aan te schaffen en het zelf doen van de klus??? Dit is niet alleen voor n man weggelegd!

    Ik heb zelf ook een bosch elektro-pneumatisch boor met SDS boorknop.
    Dat ding gebruik ik vaker dan mijn gewone klopboor
    En het is mijn beste aanschaf ooit!!!

    Elke klus die gedaan moet worden kan ik aan, en ik hoef bij niemand te bedelen om gereedschap!


    Tip: laat je adviseren in een speciaalzaak over o.a. het vermogen van zo'n apparaat.....en dan ga je vervolgens bij een goedkopere bouwmarkt over tot aanschaf!

    groet Maxime
  6. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Ondankst dat dit op het eerste gezicht niet zo lijkt, is dit een nagenoeg seksistisch, vrouw onvriendelijk en onge?mancipeerd antwoord.


    Dat maak jij er dan van....en dat mag, nederland is een land met vrije meningsuiting

    Misschien kun je minder invullen en vragen wat ik ermee bedoelde?

    want het is juist niet bedoeld om vrouwonvriendelijk, seksistisch of onge?mancipeerd te reageren.

    Maar je bent vrij om het w?l zo te lezen, als je dat pers? wilt! Smile
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Luigi_23
    Tja.... hoe vaak zal je een echte klopboormachine nodig hebben om door ijzersterk beton te boren???? 2x in je leven???

    Nou, hier wordt de hamerboor een paar keer per jaar tevoorschijn getoverd.
    ALS je zo'n ding koopt, koop dan een beetje zware. Hier gaat de hamerboor door het kiezelbeton alsof t boter is, en dat is (na al het gekloot dat ik in mijn leven heb gehad) wel heel fijn.
  8. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Nou, hier wordt de hamerboor een paar keer per jaar tevoorschijn getoverd.


    Hier wordt die hamerboor ook met regelmaat gebruikt!
    Ik vind het dan ook ??n van mijn betere aankopen, en (@Luigi) dat heeft niets te maken met of ik interessant doe met het naar buiten brengen van dat mijn schuur/kelder vol hangt met gereedschap.

    Wanneer je voor elke klus naar Boels moet om iets te lenen, vind ik dat eerder weggegooid geld (en tijd) dan de aanschaf van een goede hamerboor die je voor diverse klussen kunt gebruiken!

    Maar goed, je hebt natuurlijk klussers en 'klussers'. Ik ben er trouwens trots op dat ik in huis voor 99% alle klussen zelf kan en doe. En ik koop voor mezelf bij wijze van spreke liever een nieuwe boorhamer dan een nieuwe strijkbout Smile

    En (@zwembandje) nee, dit is ook niet seksistisch bedoeld, maar je mag het w?l zo lezen als je wilt. Ik ervaar het zo, dat ieder persoon zijn eigen kwaliteiten heeft; sommige huishoudelijke taken zijn gewoonweg niet voor mij (een vrouw!) weggelegd, terwijl sommige (technische) klussen mij beter liggen dan menig man!Smile
  9. Grappig dat het "seksisme" in dit draadje is geslopen ;-)

    Laat ik dan nog eens een extra lont in het kruitvat doen: ik kan geen banden plakken Smile En dat heeft niks met mijn conditie te maken!

    Maar ik kan kaartlezen, alleen op vakantie (wat in Turkije nogal eens voor bezorgde reacties zorgde), ik heb zelf alle computers ge?nstalleerd en aangesloten plus de android van oudste en mij, helemaal zelf mijn tuin ontworpen en aangelegd (behalve de schutting) inclusief een ligusterhaag zelf verwijderen (stukje bij beetje, dat wel :-)), en heb sinds gisteren een idee gekregen hoe ik een vijver kan aanleggen, op een camping heb ik werkelijk verbaasde reacties gehad omdat ik in staat bleek zelf een barbecue aan te steken (ik geef toe, de reacties van die mensen vond ik ook wel wat over the top), ik kan oliepeilen (ook al iets dat veel vrouwen aan hun man overlaten Smile)...

    Zoals jullie misschien weten heb ik voor mijn verhuizing alles aan anderen over moeten laten omdat ik net een stevige operatie had gehad (die overigens uitstekend is gelukt). Als ik zo eens om me heen kijk, even los van het werk van de erkende verhuizers en het in- en uitpakwerk, schat ik in dat zeker 85% van het kluswerk door vrouwen is uitgevoerd ;-)

    Met de emancipatie zit het dus wel redelijk goed, ondanks mijn bandenplak-manco en boor-blinde-vlek (die inmiddels al wat minder blind wordt ;-) ).

    Even terug on topic: ik ga me verdiepen in een eigen boormachine. Ik hoop toch nog een aantal jaar rond te mogen lopen, realiseerde me dat ik op zolder nog iets wil doen met een hekje rond het luik/trapgat en vloerdelen die nog aangevuld moeten worden en ik schat in dat ik dat best zelf kan, zij het voorzichtig en beetje bij beetje ;-)

    Een goeie boormachine is dan eigenlijk wel een dikke must.

    Alleen elektra op zolder, daar moet ik dan wel weer een mannetje/vrouwtje voor vragen ;-) maar dat komt wel.
  10. quote:
    Dit schreef maxime1969


    Hier wordt die hamerboor ook met regelmaat gebruikt!
    Ik vind het dan ook ??n van mijn betere aankopen, en (@Luigi) dat heeft niets te maken met of ik interessant doe met het naar buiten brengen van dat mijn schuur/kelder vol hangt met gereedschap.

    Wanneer je voor elke klus naar Boels moet om iets te lenen, vind ik dat eerder weggegooid geld (en tijd) dan de aanschaf van een goede hamerboor die je voor diverse klussen kunt gebruiken!

    Maar goed, je hebt natuurlijk klussers en 'klussers'. Ik ben er trouwens trots op dat ik in huis voor 99% alle klussen zelf kan en doe. En ik koop voor mezelf bij wijze van spreke liever een nieuwe boorhamer dan een nieuwe strijkbout Smile

    En (@zwembandje) nee, dit is ook niet seksistisch bedoeld, maar je mag het w?l zo lezen als je wilt. Ik ervaar het zo, dat ieder persoon zijn eigen kwaliteiten heeft; sommige huishoudelijke taken zijn gewoonweg niet voor mij (een vrouw!) weggelegd, terwijl sommige (technische) klussen mij beter liggen dan menig man!Smile



    Ik heb in huis weinig zelf gedaan.

    Maar wel helemaal zelf mijn voor- en achtertuin letterlijk van de grond af aan ontworpen, geplant, aangepast etcetera ;-) Op de schutting na heb ik elk plantje en elke boom zelf in de grond gezet dus ik herken je trots wel, al ligt die bij jou binnen en bij mij buiten ;-)

    En dat voelt lekker ;-)
  11. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef fleurie
    Grappig dat het "seksisme" in dit draadje is geslopen ;-)

    Laat ik dan nog eens een extra lont in het kruitvat doen: ik kan geen banden plakken Smile En dat heeft niks met mijn conditie te maken!

    Maar ik kan kaartlezen, alleen op vakantie (wat in Turkije nogal eens voor bezorgde reacties zorgde), ik heb zelf alle computers ge?nstalleerd en aangesloten plus de android van oudste en mij, helemaal zelf mijn tuin ontworpen en aangelegd (behalve de schutting) inclusief een ligusterhaag zelf verwijderen (stukje bij beetje, dat wel :-)), en heb sinds gisteren een idee gekregen hoe ik een vijver kan aanleggen, op een camping heb ik werkelijk verbaasde reacties gehad omdat ik in staat bleek zelf een barbecue aan te steken (ik geef toe, de reacties van die mensen vond ik ook wel wat over the top), ik kan oliepeilen (ook al iets dat veel vrouwen aan hun man overlaten Smile)...

    Zoals jullie misschien weten heb ik voor mijn verhuizing alles aan anderen over moeten laten omdat ik net een stevige operatie had gehad (die overigens uitstekend is gelukt). Als ik zo eens om me heen kijk, even los van het werk van de erkende verhuizers en het in- en uitpakwerk, schat ik in dat zeker 85% van het kluswerk door vrouwen is uitgevoerd ;-)

    Met de emancipatie zit het dus wel redelijk goed, ondanks mijn bandenplak-manco en boor-blinde-vlek (die inmiddels al wat minder blind wordt ;-) ).

    Even terug on topic: ik ga me verdiepen in een eigen boormachine. Ik hoop toch nog een aantal jaar rond te mogen lopen, realiseerde me dat ik op zolder nog iets wil doen met een hekje rond het luik/trapgat en vloerdelen die nog aangevuld moeten worden en ik schat in dat ik dat best zelf kan, zij het voorzichtig en beetje bij beetje ;-)

    Een goeie boormachine is dan eigenlijk wel een dikke must.

    Alleen elektra op zolder, daar moet ik dan wel weer een mannetje/vrouwtje voor vragen ;-) maar dat komt wel.



    Fleuri, als je al zoveel klusjes doet, komt dat elektra ook vanzelf.....enne koop jij die boor nu maar! (psst dat bandenplakken is echt een eitje! Smile)
  12. Fleurie, als jij in de buurt zou wonen zou ik je mijn gereedschap lenen hoef je niet te kopen en of lenen Smile

    Wat dat betreft heb je van die groepen die elkaar helpen met dingen, ik boor voor jou jij doet een keertje koken of helpen met een ander klusje waar jij goed in ben zoals de tuin en plantjes...

    succes ermee en laat je niet gek maken.
Terug naar de lijst