verzoek nietig verklaren besluit VvE

verzoek nietig verklaren besluit VvE 

Onderwerp van henriet

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef CapadY


    Is hier dan sprake van een contract met een VVE-beheerder ? Daar heb ik niets over gelezen.

    Ik weet wel dat deze mogelijkheid tegenwoordig bestaat maar volgens mij bestaat het merendeel van de besturen van VVE's nog steeds gewoon uit een aantal bewoners.

    Overigens, een schriftelijke vergadering ? Is dit mogelijk ? Volgens mij is een vergadering een overlegvorm. Naar mijn idee mag deze actie de naam "vergadering" helemaal niet dragen terwijl er waarschijnlijk wel een vergadering vereist wordt volgens de statuten van de vereniging voor dit soort acties.


    Een tweede vergadering is altijd een echte vergadering. Vaak wordt wel aangegeven dat de besluiten bij de eerste vergadering bekrchtigd zullen worden en dat daarom het verlenen van een machtiging voldoende is. In de praktijk ben ik dan als voorzitter alleen met de vve beheerder. En smos schuift onze tc nog aan.

    De regels rondom het beslisrecht staan in de verenigingsstatuten. Die heb je als het goed is gekregen bij de overdracht van je appartementsrecht.
  2. quote:
    Dit schreef scar
    nee hoor, ze woont er nog geen twintig jaar begreep ik. Als ik het goed begrijp protesteert Henriet tegen het verwijderen van haar schutting en het plaatsen van een ligusterheg. Als zij de grond gekocht heeft en het kadastraal van haar is denk ik dat ze bezwaar kan aantekenen.

    Volgens mij is het echte probleem nog niet boven water, voor mij dus niet. En dat is best jammer want ik had het straks even kunnen navragen bij onze VvE beheerders.


    Maar de vorige bewoners hadden ook al een tuin. In 1990 is besloten in de vve vergadering dat bewoners op de begane grond een gedeelte van de achtertuinen mochten gebruiken, onderhouden, inrichten.

    Nu zijn er een paar tuinen, waar coniferen staan, die te hoog zijn en verkeerd gesnoeid ! Nu willen ze dus alle tuinen omranden met een ligusterhaag van 1 meter hoog !!! En niet alleen de coniferen weghalen, maar ook andere scheidingen !!
  3. quote:
    Dit schreef erwin1


    Het gebruik van de tuin is overgegaan van de ene op de andere eigenaar.

    Ook als de grond niet kadastraal van haar is, is er erfdienstbaarheid door verjaring opgetreden.

    De periodes dat de grond in gebruik is geweest als tuin, door meerdere eigenaren desnoods, moeten dan langer dan 20 jaar zijn.

    Het gaat er dus niet om wie die grond heeft gebruikt maar hoe die de afgelopen 20 jaar is gebruikt.

    Hierbij is van belang dat de erfdienstbaarheid te goeder trouw geruime tijd zonder tegenspraak op een bepaalde wijze is uitgeoefend, door wie die is uitgeoefend TS of een vorige eigenaar is daarbij niet van belang.


    Precies
  4. quote:
    Dit schreef Angela1971


    Een tweede vergadering is altijd een echte vergadering. Vaak wordt wel aangegeven dat de besluiten bij de eerste vergadering bekrchtigd zullen worden en dat daarom het verlenen van een machtiging voldoende is. In de praktijk ben ik dan als voorzitter alleen met de vve beheerder. En smos schuift onze tc nog aan.

    De regels rondom het beslisrecht staan in de verenigingsstatuten. Die heb je als het goed is gekregen bij de overdracht van je appartementsrecht.


    In dit geval was het ook de voorzitter en de vve beheerder. De rest was niet welkom en locatie niet bekend.
  5. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Dus: statuten er bij pakken of opvragen en daar eens op gaan studeren. Of leren leven met coniferen ipv een schutting.
  6. quote:
    Dit schreef henriet


    In dit geval was het ook de voorzitter en de vve beheerder. De rest was niet welkom en locatie niet bekend.


    Dan zeker de statuten erbij pakken want dit mag volgens mij niet. Een vve vergadering is toegankelijk voor alle leden, anders is het geen vergadering.

    Ik neem wel beslissingen samen met de vve beheerder maar dat gaat om dagelijks onderhoud en zaken die betrekking hebben op genomen besluiten.
  7. quote:
    Dit schreef Angela1971


    Dan zeker de statuten erbij pakken want dit mag volgens mij niet. Een vve vergadering is toegankelijk voor alle leden, anders is het geen vergadering.

    Ik neem wel beslissingen samen met de vve beheerder maar dat gaat om dagelijks onderhoud en zaken die betrekking hebben op genomen besluiten.


    Dat is inderdaad een goede.
    Ben op zoek naar splitsingakte, deel 7698, nummer 56. Moet ik gehad hebben bij de leveringsakte. Kan ik niet vinden en mijn buren ook niet.

    Is deze akte nog ergens op te vragen?
  8. Probeer het eens bij het kadaster.
  9. peter_pan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van peter_pan
    quote:
    Dit schreef henriet


    Dat is inderdaad een goede.
    Ben op zoek naar splitsingakte, deel 7698, nummer 56. Moet ik gehad hebben bij de leveringsakte. Kan ik niet vinden en mijn buren ook niet.

    Is deze akte nog ergens op te vragen?



    Kijk op deze link

    >>LINK<<

    Peter
  10. quote:
    Dit schreef Anne1967
    Dus: statuten er bij pakken of opvragen en daar eens op gaan studeren. Of leren leven met coniferen ipv een schutting.


    Een ligusterhaag van 1m20 ipv een schutting/haag op gelijke hooge van schutting voor !!
  11. quote:
    Dit schreef peter_pan



    Kijk op deze link

    >>LINK<<

    Peter



    dank
  12. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Je kunt ook navraag doen bij de notaris die toendertijd de splitsingsakte heeft geregeld of de woning heeft verkocht. Hij kan tevens inzicht geven in de rechten en plichten die je hebt.
Terug naar de lijst