verzoek nietig verklaren besluit VvE

verzoek nietig verklaren besluit VvE 

Onderwerp van henriet

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef henriet


    Ik woon er nog geen 20 jaar, maar de andere bewoners wel !!


    Dat maakt denk ik niet zo veel uit. Het erf is meer dan 20 jaar ingericht geweest als tuin van jouw appartement.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef henriet

    Mijn tuin is goed zoals ie is. Ik heb een schutting en een hoge struik langs de stoep, straks is daar een ligusterhaag van 1meter20 hoog ....

    Als het jouw tuin is mogen ze daar niets mee. Ze mogen zich ook niet bemoeien met jouw behang. Lijkt mij.
  3. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef scar

    Als het jouw tuin is mogen ze daar niets mee. Ze mogen zich ook niet bemoeien met jouw behang. Lijkt mij.


    Het zal volgens het kadaster niet haar tuin zijn maar grond van alle eigenaren samen denk ik.

    Die grond is meer dan 20 jaar ingericht geweest als tuin van de bewoners van de begane grond en daar komen rechten uit voort.
  4. quote:
    Dit schreef scar

    Als het jouw tuin is mogen ze daar niets mee. Ze mogen zich ook niet bemoeien met jouw behang. Lijkt mij.


    vind ik ook !!
  5. Lem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lem
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Het zal volgens het kadaster niet haar tuin zijn maar grond van alle eigenaren samen denk ik.

    Die grond is meer dan 20 jaar ingericht geweest als tuin van de bewoners van de begane grond en daar komen rechten uit voort.



    Volgens mij heb je gelijk Erwin, heb er ook wel eens mee te maken gehad beroepsmatig.
  6. Zorg er voor dat je advocaat de bezwaartermijn onmiddellijk stuit, dan heb je net even iets meer tijd en lucht om bezwaar te maken.
  7. quote:
    Dit schreef CapadY
    Zorg er voor dat je advocaat de bezwaartermijn onmiddellijk stuit, dan heb je net even iets meer tijd en lucht om bezwaar te maken.


    Hoe werkt dat een bezwaartermijn stuiten ?
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef erwin1
    Je hebt de grond meer dan 20 jaar als tuin mogen gebruiken. Dan is er denk ik sprake van bevrijdende erfdienstbaarheid door verjaring.
    nee hoor, ze woont er nog geen twintig jaar begreep ik. Als ik het goed begrijp protesteert Henriet tegen het verwijderen van haar schutting en het plaatsen van een ligusterheg. Als zij de grond gekocht heeft en het kadastraal van haar is denk ik dat ze bezwaar kan aantekenen.

    Volgens mij is het echte probleem nog niet boven water, voor mij dus niet. En dat is best jammer want ik had het straks even kunnen navragen bij onze VvE beheerders.
  9. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef henriet


    Daar zit het misschien het probleem.

    Nadat ik heb gemaild dat ik met mijn rechtsbijstand verzekering bezig was, heeft de VvE beheer beheerder gemaild p 3 juni dat er een 2e vergadering komt, waarvoor de bewoners worden uitgenodigd. Ik heb nog geantwoord daar ben ik blij om, dan onderneem ik even niets ....

    7 juni kwam er een brief dat het pro forma besluit via een tweede schriftelijke vergadering zal worden bekrachtigd.

    Daarop heeft iemand van vve beheer (dhr peeters) mij verteld dat bij zo'n schriftelijke stemming, iedereen voor moet stemmen ...... Dat zei de rechtsbijstandadvocaat ook trouwens, dus ik dacht....

    Nu zegt men ... meerderheid.

    Nou, dat van dat stemmen is simpel na te kijken. Moet in de stukken staan ( shit, ben ff de naam kwijt- stukken waarin alle afspraken rond VvE zijn vastgelegd?). Is geen discussie over mogelijk, lijkt me.

    Edit: statuten! het schiet zomaar opeens mijn hoofd in Smile
    26 jun '13 - 08:24:02 / 26 jun '13 - 19:23:08
  10. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef scar
    nee hoor, ze woont er nog geen twintig jaar begreep ik. Als ik het goed begrijp protesteert Henriet tegen het verwijderen van haar schutting en het plaatsen van een ligusterheg. Als zij de grond gekocht heeft en het kadastraal van haar is denk ik dat ze bezwaar kan aantekenen.

    Volgens mij is het echte probleem nog niet boven water, voor mij dus niet. En dat is best jammer want ik had het straks even kunnen navragen bij onze VvE beheerders.


    Het gebruik van de tuin is overgegaan van de ene op de andere eigenaar.

    Ook als de grond niet kadastraal van haar is, is er erfdienstbaarheid door verjaring opgetreden.

    De periodes dat de grond in gebruik is geweest als tuin, door meerdere eigenaren desnoods, moeten dan langer dan 20 jaar zijn.

    Het gaat er dus niet om wie die grond heeft gebruikt maar hoe die de afgelopen 20 jaar is gebruikt.

    Hierbij is van belang dat de erfdienstbaarheid te goeder trouw geruime tijd zonder tegenspraak op een bepaalde wijze is uitgeoefend, door wie die is uitgeoefend TS of een vorige eigenaar is daarbij niet van belang.
  11. quote:
    Dit schreef henriet


    Twee handen op een buik.


    je kunt altijd het contract met een vve-beheerder opzeggen en een nieuwe zoeken. Ze werken voor jou, niet andersom.
  12. quote:
    Dit schreef Flora


    je kunt altijd het contract met een vve-beheerder opzeggen en een nieuwe zoeken. Ze werken voor jou, niet andersom.


    Is hier dan sprake van een contract met een VVE-beheerder ? Daar heb ik niets over gelezen.

    Ik weet wel dat deze mogelijkheid tegenwoordig bestaat maar volgens mij bestaat het merendeel van de besturen van VVE's nog steeds gewoon uit een aantal bewoners.

    Overigens, een schriftelijke vergadering ? Is dit mogelijk ? Volgens mij is een vergadering een overlegvorm. Naar mijn idee mag deze actie de naam "vergadering" helemaal niet dragen terwijl er waarschijnlijk wel een vergadering vereist wordt volgens de statuten van de vereniging voor dit soort acties.
Terug naar de lijst