verzoek nietig verklaren besluit VvE

verzoek nietig verklaren besluit VvE 

Onderwerp van henriet

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    quote:
    Dit schreef henriet


    van mijn rechtsbijstandverzekering heb ik een formulier gehad om een verzoek voor nietig verklaren te sturen naar de kantonrechter. Hier worden allerlei kadastrale gegevens gevraagd. En ik heb die gegevens wel van lang geleden en vraag mij af ik deze gegevens kan gebruiken.


    Zo te lezen heb je al antwoord van je jurist gekregen op je vraag. Als een en ander niet duidelijk is, zou ik je rechtsbijstand nog maar eens bellen.

    Niet echt netjes zoals het bestuur omgaat met haar leden. Als je een meerderheid zoekt bij de bewoners kan je de beslissing van het bestuur toch weer wegstemmen?

    >>LINK<<
  2. quote:
    Dit schreef Paul42


    Zo te lezen heb je al antwoord van je jurist gekregen op je vraag. Als een en ander niet duidelijk is, zou ik je rechtsbijstand nog maar eens bellen.

    Niet echt netjes zoals het bestuur omgaat met haar leden. Als je een meerderheid zoekt bij de bewoners kan je de beslissing van het bestuur toch weer wegstemmen?

    >>LINK<<


    Hij weigert een normale vergadering en heeft een schriftelijke vergadering uitgeschreven. Op het moment dat die werden verspreid, is hij langs gegaan bij de bewoners en heeft zo veel stemmen opgehaald. Ook van mensen, die achteraf zeggen stom ... en een nieuwe stem hebben uitgebracht ter vervanging van de eerste stem. Maar die tellen niet mee.

    Bovendien laten zij mij ook nog niet de stemmen zien.
  3. Mijn rechtsbijstandadvocaat vindt dat we naar de kantonrechter moeten gaan.

    Nu moet ik een formulier invullen met allerlei kadestrale gegevens. Moet ik die opnieuw aanvragen.
    Of kan ik uitgaan van de gegevens, toen ik er ging wonen ?
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef henriet
    Ja maar de besparing die er in 1990 was afgesproken dat een deel van de tuin door de begane grondbewoners wordt onderhouden en ingericht. Mensen hebben er ook in geinvesteerd.

    Bovendien is er zo iets als gebruiksrecht !!

    Waarin vind je dat je tekort gedaan wordt dan? Wordt jouw tuin kleiner voor je?

    Kadasterfeiten blijven gelijk, volgens mij kan je dat gewoon gebruiken.
  5. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Hij? Een VVE bestuur bestaat niet uit een persoon hoor. Heeft de VVE niet een beheerder die kan bemiddelen?

    Hier staat hoe je de kastrale gegevens kan inzien:
    >>LINK<<
  6. Op mij werk verstrekken wij kadastrale gegevens. Je mag er dan wel geen rechten aan ontlenen maar aangezien die gegevens geplukt zijn uit de database van het kadaster.....
    Wij draaien zo een printje uit, gratis. Misschien eens bij jouw gemeente vragen. Dan heb je in ieder geval een recent exemplaar waarbij waarschijnlijk niets is veranderd. Bij ons bij de afdelingen vergunningen/bouwen.

    Wat ik mij afvraag is of de grond die nu gebruikt word door de bewoners van de begane grond wel nog steeds jouw eigendom is.
    Ik zou daar ook eens advies in vragen dan hoe het zit met gebruiksrecht en eigendom en hoe dat zit met verworven rechten e.d. Je zou het juridisch loket kunnen vragen om informatie.
    En proberen mede bewoners bereid te vinden om dit samen met jou op te pakken.

    Succes.
  7. paul42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul42
    Je moet je nietig verklaring wel binnen een maand indienen bij rechtbank nadat je van het besluit had kunnen weten.
  8. quote:
    Dit schreef Paul42
    Hij? Een VVE bestuur bestaat niet uit een persoon hoor. Heeft de VVE niet een beheerder die kan bemiddelen?

    Hier staat hoe je de kastrale gegevens kan inzien:
    >>LINK<<


    Twee handen op een buik.
  9. quote:
    Dit schreef Paul42
    Je moet je nietig verklaring wel binnen een maand indienen bij rechtbank nadat je van het besluit had kunnen weten.


    Daar zit het misschien het probleem.

    Nadat ik heb gemaild dat ik met mijn rechtsbijstand verzekering bezig was, heeft de VvE beheer beheerder gemaild p 3 juni dat er een 2e vergadering komt, waarvoor de bewoners worden uitgenodigd. Ik heb nog geantwoord daar ben ik blij om, dan onderneem ik even niets ....

    7 juni kwam er een brief dat het pro forma besluit via een tweede schriftelijke vergadering zal worden bekrachtigd.

    Daarop heeft iemand van vve beheer (dhr peeters) mij verteld dat bij zo'n schriftelijke stemming, iedereen voor moet stemmen ...... Dat zei de rechtsbijstandadvocaat ook trouwens, dus ik dacht....

    Nu zegt men ... meerderheid.
  10. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    Je hebt de grond meer dan 20 jaar als tuin mogen gebruiken. Dan is er denk ik sprake van bevrijdende erfdienstbaarheid door verjaring.
  11. quote:
    Dit schreef scar

    Waarin vind je dat je tekort gedaan wordt dan? Wordt jouw tuin kleiner voor je?

    Kadasterfeiten blijven gelijk, volgens mij kan je dat gewoon gebruiken.


    Mijn tuin is goed zoals ie is. Ik heb een schutting en een hoge struik langs de stoep, straks is daar een ligusterhaag van 1meter20 hoog ....
  12. quote:
    Dit schreef erwin1
    Je hebt de grond meer dan 20 jaar als tuin mogen gebruiken. Dan is er denk ik sprake van bevrijdende erfdienstbaarheid door verjaring.


    Ik woon er nog geen 20 jaar, maar de andere bewoners wel !!
Terug naar de lijst