Erwtensoep

Erwtensoep 

Onderwerp van momaba

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Misschien. Maar de ene spliterwt is ook de andere nietSmile

    Meen je dat nou?
    Ik ging echt twijfelen, misschien toch niet goed het water afgemeten, maar ben er toch vrij zeker van dat ik het wel goed afgemeten had.
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Boep

    Meen je dat nou?
    Ik ging echt twijfelen, misschien toch niet goed het water afgemeten, maar ben er toch vrij zeker van dat ik het wel goed afgemeten had.


    Zijn de erwten nog een soort van intact?
  3. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Misschien. Maar de ene spliterwt is ook de andere nietSmile

    Hier ook voorkeur met spliterwten en aardappelen die door de snert gaan
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef indigo


    Zijn de erwten nog een soort van intact?

    Nee.
  5. Ik heb vorige week het recept van Appie gemaakt met enige verschil dat ik er een grote aardappel in blokjes bij heb gedaan en de speklap heb vervangen door schouderkarbonades...de lepel bleef rechtop in de pan staan....

    Wat ik wel begreep en of het zo is horen we hoop ik van Indigo, is:

    voor je de groenten erbij doet moet de bouillon met spliterwten klaar/gaar zijn...de erwten moeten dus stukgekookt zijn, doe je dat niet dus gooi je je groenten bij de nog rauwe erwten dan blijft soep dunSmile
  6. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Julia
    Ik heb vorige week het recept van Appie gemaakt met enige verschil dat ik er een grote aardappel in blokjes bij heb gedaan en de speklap heb vervangen door schouderkarbonades...de lepel bleef rechtop in de pan staan....

    Wat ik wel begreep en of het zo is horen we hoop ik van Indigo, is:

    voor je de groenten erbij doet moet de bouillon met spliterwten klaar/gaar zijn...de erwten moeten dus stukgekookt zijn, doe je dat niet dus gooi je je groenten bij de nog rauwe erwten dan blijft soep dunSmile


    Ja dat kan wel kloppen. Als de erwten nog niet gaar zijn en het volume wordt al te groot, dan kunnen de vezels elkaar niet 'vinden' om een netwerkje te maken, dat kan alleen bij een bepaalde concentraties.

    Ook mag de zuurgraad niet te hoog worden, misschien dat sommige groenten dat ook doen?

    Dus ja, eerst erwten stukkoken, dan pas de rest.

    technisch: >>LINK<< (dit gaat over fruitvezels, maar hetzelfde principe geldt voor erwten)
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Afgelopen weekend weer vega-snert gegeten, die ik ooit een keer hier van OA geplukt had. Mmmm, die is toch lekker!!!SmileSmile
  8. Bericht van geest is op 20-11-2013 om 20:31:36 uur verwijderd door Linda.

    Reden: Bliep

     
  9. quote:
    Dit schreef Linda
    Ik heb die hele pan zelf opgegeten

    en nu heb je een ijzersterke maag Smile
  10. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef twelve
    Afgelopen weekend weer vega-snert gegeten, die ik ooit een keer hier van OA geplukt had. Mmmm, die is toch lekker!!!SmileSmile



    Vega....Smile
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    erwtensoep...Smile
  12. quote:
    Dit schreef Linda
    Ik heb het ook gemaak het AH erwtensoep pakket in het weekend met Hema worst .Heeerlijk. Goeie tip.
    mijn dochter lust het niet . Ik heb die hele pan zelf opgegeten


    Ik vind het ook een goede tip, volgende week maak ik hem weer....
Terug naar de lijst