Bestuurslid: waar moet je aan denken

Bestuurslid: waar moet je aan denken 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    De functie van bestuurslid zou niet vanuit mijn werk zijn. Staat daar helemaal los van. Dat maakt het wel anders.

    Ik val onder dezelfde CAO. En moet inderdaad dergelijke nevenactiviteiten eerst voorleggen aan mijn werkgever. Ook al is het iets dat ik geheel priv? doe.
  2. quote:
    Dit schreef Jelle56

    Het gaat hier om bestuursrecht Jos en niet om strafrecht.

    Ik hanteerde bewust de voorwaardelijke wijs. Dus indien aansprakelijkheid, in welke vorm dan ook, geen issue is, dan heb ik niets gezegd.
  3. quote:
    Dit schreef Jos

    Ik hanteerde bewust de voorwaardelijke wijs. Dus indien aansprakelijkheid, in welke vorm dan ook, geen issue is, dan heb ik niets gezegd.


    Fijn.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Ik val onder dezelfde CAO. En moet inderdaad dergelijke nevenactiviteiten eerst voorleggen aan mijn werkgever. Ook al is het iets dat ik geheel priv? doe.


    Ik werk niet bij de corporatie waarvan ik huur.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Het is me in ieder geval duidelijk dat ik veel meer info wil van de hbv.
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik werk niet bij de corporatie waarvan ik huur.

    Nee, dat snap ik. Maar toch moet je het melden.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Nee, dat snap ik. Maar toch moet je het melden.


    Ik zal eens informeren bij onze directeur. Goed dat je me er op wijst. Voor mijn gevoel zijn het twee verschillende werelden.
  8. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef Jelle56

    Maar ik wil van een mug geen olifant maken.


    Om eerlijk te zijn heb je die neiging soms juist w?l een beetje hoor. Smile
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
  10. quote:
    Dit schreef Erna
    Een interessant artikel:

    >>LINK<<
    Uit de tekst van jouw link is this da bomb:

    Als bestuursaansprakelijkheid daadwerkelijk wordt vastgesteld, is het gehele bestuur collectief en hoofdelijk aansprakelijk. Dit houdt in dat een bestuurder ook aansprakelijk kan worden gesteld voor schade die door ??n van de bestuurders veroorzaakt is.

    Moraal van dit verhaal: Niet doen! Te link, te risicovol en uiteindelijk onbetaalbaar.

    Sociale betrokkenheid kan best ook op een andere en minder risicovolle wijze worden vormgegeven, lijkt mij. Dus z?nder te worden afgestraft als anderen er een (eventueel crimineel) potje van maken. Wellicht in de vorm van vrijwilligerswerk?

    Maar goed, vrijheid, blijheid.

    Veel wijsheid gewenst Kaatje!
  11. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Jos
    Uit de tekst van jouw link is this da bomb:

    Als bestuursaansprakelijkheid daadwerkelijk wordt vastgesteld, is het gehele bestuur collectief en hoofdelijk aansprakelijk. Dit houdt in dat een bestuurder ook aansprakelijk kan worden gesteld voor schade die door ??n van de bestuurders veroorzaakt is.

    Moraal van dit verhaal: Niet doen! Te link, te risicovol en uiteindelijk onbetaalbaar.

    Sociale betrokkenheid kan best ook op een andere en minder risicovolle wijze worden vormgegeven lijkt mij, dus z?nder te worden afgestraft als anderen er een (eventueel crimineel) potje van maken. Wellicht in de vorm van vrijwilligerswerk?

    Maar goed, vrijheid, blijheid.

    Veel wijsheid gewenst Kaatje!




    Ingevolge jouw gedachtengang kunnen we dus beter alle verenigingen en stichtingen in Nederland opheffen Jos?
  12. quote:
    Dit schreef Kobus
    Ingevolge jouw gedachtengang kunnen we dus beter alle verenigingen en stichtingen in Nederland opheffen Jos?
    Neen, neen, neen! Een driewerf neen!!! Neen, neen, neen!!! Deze ongeoorloofde extrapolatie van hetgeen ik beweer werp ik verre vsn mij!

    Wat gebeuren zou moeten is de wet zodanig aanpassen dat dit soort ridicule en onbeschaamde aansprakelijkheden niet boven je hoofd hangen indien je je belangeloos wilt inzetten voor de maatschappij in een of ander bestuur.

    Stel je voor, je zet je in als medebestuurslid geheel belangeloos en zeer gemotiveerd, in een of ander bestuur. Zonder dat je het weet malverseert er eentje jarenlang. En dan barst uiteindelijk da bomb. Da bomb barst uiteindelijk altijd! En jij schrikt je een ongeluk. En dan begint het gezeik.

    Word je vervolgens voor de financi?le gevolgen (die draconisch kunnen zijn) aansprakelijk gesteld. God weet wat voor desastreuze gevolgen dat kan hebben voor je eigen gezinssituatie. Stank voor dank heet dat. Ik zou geen dank hoeven voor m'n bestuurswerk. Maar stank zeer zeker ook niet.

    Het bestuurswerk is belangrijk, moet ook gedaan worden. Maar die stupide en mensonterende wetsbepaling mot eruut! Smile

    Mijn advies aan Kaatje blijft derhalve: niet doen.
Terug naar de lijst