Vetvrije friteuse, ervaringen?

Vetvrije friteuse, ervaringen? 

Onderwerp van Lon

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Geanna
    Het klinkt allemaal erg lekker die recepten van jullie, maar ik vraag me echt af waarom zo'n apparaat? Alles wat ik lees maak ik gewoon klaar in mn oven...


    wat is het verschilSmile

    Ik heb ook een oven.
    Het verschil is het gemak, de snelheid en de kosten. En de smaak
    Mijn oven op laten warmen voor een paar voorgebakken broodjes, of een groentegerechtje voor 2, duurt lang en vraagt in energiekosten meer dan het dubbele.

    En in mijn oven doe ik geen kipfilet zonder vet, grote kans dat het heel droog ding is uiteindelijk. In de airfryer kan dat wel en smaakt hij heerlijk.......
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef maxime1969
    ik vraag me af hoe ik andere dingen kan bakken zonder dat 'patat-'mandje te moeten gebruiken?
    Ik kan op internet geen speciale bakvormen vinden en als ik mijn eigen cakevorm oid zou gebruiken, moet die dan in dat patatmandje worden geplaatst?

    Ik heb n airfryer 9240

    Heb ik ook. Ik heb gisteren een glazen ovenschaaltje in het patatmandje geplaatst. Ging prima
  3. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    Ik heb t bakblik binnen,wat valt me dat tegen zo klein
    had beter een campingpan kunnen nemen
    hij danst in de patatmandSmile


    inhoud bakblik is ongeveer 1200 cl
    miskoop
    3 jun '14 - 11:54:47 / 4 jun '14 - 08:17:33
  4. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    Ik heb gebeld met philips om te vragen over dat bakblik. Dat is ook in principe niet bestemd voor de XL9240 maar voor andere airfryers.
    Voor de XL9240 zijn nog geen accessoires zoals bakblik en gril maar volgens de dame aan de telefoon kun je idd diverse gerechten gewoon in het mandje bereiden.
    Wil je cake oid, dan een eigen passend anti-aanbakblik of schaal in t mandje zetten.

    Het is niet mogelijk om zonder mandje iets in de fryer te zetten, want dan krijg je een niet volledig afgesloten fryer.

    In de toekomst komen er wel accessoires voor de XL9240 fryer.
    Ik vind het allemaal prima, ben gewoon erg blij met de mogelijkheden, de snelle bereiding, de hoeveelheid die erin kan, etc. Dus ik wacht wel ff op die accessoires en in de tussentijd gewoon mijn eigen bakvormen erin



    quote:
    Dit schreef saar-tej
    Ik heb t bakblik binnen,wat valt me dat tegen zo klein
    had beter een campingpan kunnen nemen
    hij danst in de patatmandSmile
  5. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    Vandaag Aziatische ketjapreepjes erin gedaan later een zakje champignon-wokgroenten toegevoegd rijst apart gekookt en met smaak gegeten
    ik speel wel met de temp.
  6. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    ben nog steeds blij met dit apparaat
  7. Lon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lon

    Ik was nog steeds in twijfel, maar de aanbieding die morgen ingaat bij het kruidvat maakt het wel aantrekkelijk! Is dit een pan voor het gezin of is dit een pan voor kleine hoeveelheden?
    Plaatje
  8. geen idee
    maar dat is vast wel te googlen

    zag wel dat op internet momenteel de goedkoopste 130 euro is
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Lon
    Ik was nog steeds in twijfel, maar de aanbieding die morgen ingaat bij het kruidvat maakt het wel aantrekkelijk! Is dit een pan voor het gezin of is dit een pan voor kleine hoeveelheden?


    Deze is prima voor aardappeltjes e.d, maar de patat vond ik er niet zo lekker uitkomen en voor andere snacks als kroketten e.d. is hij niet geschikt.
    Dan moet je de Airfryer hebben, de Actifry lijkt een beetje op z'n retour.
  10. Lon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lon

    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Deze is prima voor aardappeltjes e.d, maar de patat vond ik er niet zo lekker uitkomen en voor andere snacks als kroketten e.d. is hij niet geschikt.
    Dan moet je de Airfryer hebben, de Actifry lijkt een beetje op z'n retour.



    Okee, dankjewel. Dit wordt um dus niet! ;-)
  11. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Deze is prima voor aardappeltjes e.d, maar de patat vond ik er niet zo lekker uitkomen en voor andere snacks als kroketten e.d. is hij niet geschikt.
    Dan moet je de Airfryer hebben, de Actifry lijkt een beetje op z'n retour.


    Als je hem alleen wilt gebruiken als vetvrije friteuse heb je mss gelijk. Maar voor andere gerechten is toch de Actifry veel geschikter.
    De groentenschotels die hier in dit draadje omschreven worsen,kun je niet bereiden in de Airfryer.
    Persoonlijk vind ik de opmerking over de Actifry niet juist.
    Zoals eerder gezegd,ik heb beiden. De Airfryer wordt hier alleen gebruikt voor krielaardappeltjes of voor het opbakken van kant en klare producten.

    De Actifry daarentegen gebruik ik meermaals per week om bijvoorbeeld hamburgers in te bakken. Of gehaktballetjes met spekjes voor bij de stampot. Of zelfs complete pastasaus. Dit alles ZONDER gebruik van olie e.d.
    Ook de zelfgemaakte turkse pizza wordt er 1x per week in gemaakt.
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Hamburgers of kip kan ook in de Airfryer hoor, gaat prima! Vandaag weer gebruikt.
    Broodjes bakken gaat ook super!
Terug naar de lijst