Zoek alle berichten van iemand...

Zoek alle berichten van iemand... 

Onderwerp van Dag


Dit onderwerp is gesloten.
door Anne-Lief zelf op 26 juli 2014 om 09:18:10

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Haya


    Eerlijk gezegd? Smile

    Eerlijk gezegd heb ik de woorden "eerlijk gezegd" wel wat vaak gebruikt in twee zinnen. Mag ik als excuus aanvoeren dat ik eigenlijk tennis aan het kijken ben?
  2. quote:
    Dit schreef HarrievanGeffen

    Eerlijk gezegd heb ik de woorden "eerlijk gezegd" wel wat vaak gebruikt in twee zinnen. Mag ik als excuus aanvoeren dat ik eigenlijk tennis aan het kijken ben?



    Tennis.....ja, dat werkt ook wat versuffend, excuses aanvaard!
  3. Up Smile
  4. De zoekfunctie "naar alle berichten van iemand' werd ook vaak misbruikt voor 'onaardige doeleinden'.
    Sommige mensen misbruikten de functie om anderen op een vervelende wijze te volgen.
    Ik vind het wel positief van OA 3.0 dat deze optie daarom niet meer aanwezig is, lekker laten zo dus.
  5. quote:
    Dit schreef Omega
    De zoekfunctie "naar alle berichten van iemand' werd ook vaak misbruikt voor 'onaardige doeleinden'.
    Sommige mensen misbruikten de functie om anderen op een vervelende wijze te volgen.
    Ik vind het wel positief van OA 3.0 dat deze optie daarom niet meer aanwezig is, lekker laten zo dus.



    Tja, dat zegt toch meer over die mensen die het daarvoor misbruiken. Ik heb het ook wel meegemaakt, hoor, mensen die het nodig vonden om me te wijzen op mijn uitspraken uit pakweg 2009. Tja...

    Ik vind de terugvindfunctie verder wel prettig. Ik kan niet van alle OA-ers de ins en outs uit het hoofd leren en soms is het fijn om even terug te zoeken: hoe zat jouw situatie ook weer in elkaar? Zodat ik gerichter kan reageren, en minder snel het risico loop een pijnlijke opmerking te plaatsen.

    Ik mis die terugvindfunctie echt wel.

    En ja, dat er mensen zijn die er op kicken om anderen terug te pakken op gedane uitspraken uit het verleden, tja. Die heb je in real life ook. Negeren is het beste. Geeft ook een boel rust.
  6. Het is voor mensen ook heel vervelend om elke keer de gehele voorgeschiedenis weer neer te zetten.
    Indien zij een korte vraag hebben en niemand weet dat dan worden er hele andere antwoorden gegeven.
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Omega
    De zoekfunctie "naar alle berichten van iemand' werd ook vaak misbruikt voor 'onaardige doeleinden'.
    Sommige mensen misbruikten de functie om anderen op een vervelende wijze te volgen.
    Ik vind het wel positief van OA 3.0 dat deze optie daarom niet meer aanwezig is, lekker laten zo dus.


    Over hoeveel mensen hebben we het dan volgens jou? Smile
  8. quote:
    Dit schreef IVIArL33IV
    Het is voor mensen ook heel vervelend om elke keer de gehele voorgeschiedenis weer neer te zetten.
    Indien zij een korte vraag hebben en niemand weet dat dan worden er hele andere antwoorden gegeven.


    Ik kan me wel voorstellen dat mensen niet iedere keer hun hele voorgeschiedenis willen plaatsen, de zoekfunctie had zeker voordelen.
    Maar het risico bestaat nu eenmaal uit misbruik en dat was er helaas ook, net als het knopje 'vrienden'.
    In tegenstelling tot bijvoorbeeld facebook kreeg de 'vriend' geen uitnodiging of bevestiging van de ongevraagde vriendschap.
    Combineer dat met de functie "zoek alle berichten van iemand" en mensen die elkaar minder lagen konden elkaar altijd vinden.

    Ik denk dat het geen toeval is dat de functie niet meer bestaat.
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Omega
    De zoekfunctie "naar alle berichten van iemand' werd ook vaak misbruikt voor 'onaardige doeleinden'.
    Sommige mensen misbruikten de functie om anderen op een vervelende wijze te volgen.
    Ik vind het wel positief van OA 3.0 dat deze optie daarom niet meer aanwezig is, lekker laten zo dus.


    Ik weet van een paar mensen dat zij mij op deze of een vergelijkbare manier hebben 'gestalkt' om mij te betrappen op een nare opmerking (die zijn feitelijk nogal schaars Smile), maar ik heb er persoonlijk geen blijvende last van gehad of iets aan overgehouden.
    Ik maak zelf wel regelmatig gebruik van de optie 'berichten zoeken' of in een draadje bepaalde steekwoorden zoeken, maar meestal om iets te verifi?ren.
    Bijvoorbeeld om te checken of in een zeker draadje de plaatsnaam Nunspeet al eens genoemd is. Nu ik dat niet meer kan controleren en mijn geheugen me danig in de steek laat neem ik steeds het zekere voor het onzekere. Smile
  10. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Tip:
    Je klikt op een profiel, bijv. dat van Omega.
    En dan op "zoeken naar alle berichten".
    Er verschijnt een pagina met "sorry, hieraan wordt gewerkt".
    Als je op dat moment in de adresbalk kijkt staat er "OuderAlleeen.nl", maar als je erop klikt, zie je dat er dit staat
    http ://www. ouderalleen.nl/search.php?s=&action=finduser&userid=71468 (zonder spaties, uiteraard)

    Vervang "http ://www" door "oud". Dan staat er dus
    oud. ouderalleen.nl/search.php?s=&action=finduser&userid=71468

    Als je dan weer op "enter" drukt kom je in de oude OA op de berichtenlijst van dat profiel

    Smile
    19 jul '14 - 11:20:19 / 19 jul '14 - 12:15:38
  11. quote:
    Dit schreef Tuwa

    ....maar ik heb er persoonlijk geen blijvende last van gehad of iets aan overgehouden....


    Maar jij hebt dan ook een olifantenhuid Smile
  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Omega


    Maar jij hebt dan ook een olifantenhuid Smile



    ga je ook nog inhoudelijk reageren? Smile
Terug naar de lijst