Welke topping heb jij (bed) en ben je er tevreden over?

Welke topping heb jij (bed) en ben je er tevreden over? 

Onderwerp van Bleep

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Persoonlijk geen topping, maar vriendlief kreeg er van zijn zus een voor zijn bed. Na het weekend kan ik jullie berichten wat ik er van vond!Smile
  2. quote:
    Dit schreef Yina


    Zijn je matrassen dan niet goed meer?

    Ik heb over de 200 euro betaald voor een losse topping en dat op maat van het bed wat ik al had.
    Aangezien het boxspring vrij nieuw was ben ik voor een topping gegaan, maar ik vond het een rib uit mijn lijf omdat het zoveel geld kost voor wezenlijk een dun toplaagje. Ben er wel heel blij mee want het ligt heerlijk.


    Mijn matrassen zijn 5 jaar oud en ze zijn te hard voor mij de laatste tijd (ze zijn niet doorgezakt)
    Ik word steevast wakker met pijn in mijn heupen en onderrug.
    Ik heb nooit met een topper geslapen, zie er het nut niet van in, behalve dat het extra geld kost.

    Nu wilde ik een ander matras, maar las ik op de site die ZB linkte, dat ik ook een topper kan kopen.
    Dit maakt harde matrassen zachter en kan vooral goed helpen bij rug en heupklachten.
    Maar als ik daar dan 200/300 euro voor moet betalen, dan kan ik toch net zo goed een ander matras kopen?

    Ik zie het verschil niet zo...
  3. Bericht van EmC is op 15-08-2014 om 23:09:21 uur verwijderd door Eric1000.

    Reden: onbelangrijk

     
  4. quote:
    Dit schreef Eric1000


    Had destijds eentje genomen van IKEA van sultan. (200 euro voor een 140x200) 7 cm dik
    Dat type is inmiddels uit het assortiment maar heb er nooit spijt van gehad.
    Ben je fan van IKEA? Anders zou ik daar gewoon lekker op allerlei bedcombi's gaan liggen om eens te voelen!

    Ik kom best graag bij IkeaSmile. Strak plan van je. Vriendlief moppert over de twee matrassen bij mij (het bekende gat haha). Dit zou een oplossing kunnen zijn!
  5. quote:
    Dit schreef Ria49

    Vriendlief moppert over de twee matrassen bij mij (het bekende gat haha). Dit zou een oplossing kunnen zijn!


    Tja...koop ik er dan 1 van 80-200 (bed is 210) of een van 160-200?
    Ik slaap voornamelijk alleen, maar rol wel steeds in dat gat.... (ik zie dat je daar ook een matraswig voor kunt kopen. Slechts 7,50)
    Het is ook wel een prijsverschil 189 of 350...

    Misschien mag ik wel proefliggen van de IKEA, op de eenpersoons en dan koop ik een 2 persoons Smile
  6. quote:
    Dit schreef Margo


    Tja...koop ik er dan 1 van 80-200 (bed is 210) of een van 160-200?
    Ik slaap voornamelijk alleen, maar rol wel steeds in dat gat....
    Het is ook wel een prijsverschil 189 of 350...

    Misschien mag ik wel proefliggen van de IKEA, op de eenpersoons en dan koop ik een 2 persoons Smile

    Dat is idd iets om te bedenken. Maar aangezien ik Auping matrassen heb, is die vervangen geen optie. Topping zou wel plan zijn....we moeten maar eens naar Ikea als het mij ook bevalt vh weekend.Smile
  7. quote:
    Dit schreef Ria49

    Dat is idd iets om te bedenken.
    Maar aangezien ik Auping matrassen heb, is die vervangen geen optie.
    Topping zou wel plan zijn....we moeten maar eens naar Ikea als het mij ook bevalt vh weekend.Smile

    Waarom niet?

    Je kan ook een wig kopen (voor tussen de matrassen), kost slechts 7,50Smile
    Vind ik ook een puik plan.


    Een ander matras is overigens goedkoper dan een dubbele topper en bij Ikea 90 dagen op proef.
  8. quote:
    Dit schreef Margo

    Waarom niet?

    Je kan ook een wig kopen (voor tussen de matrassen), kost slechts 7,50Smile
    Vind ik ook een puik plan.


    Een ander matras is overigens goedkoper dan een dubbele topper en bij Ikea 90 dagen op proef.

    Auping nog net 1,5 jr oud. Wig....goh ook niet aan gedacht! Thanks voor meedenken!!
  9. Yina
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yina
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Voor 350,_ koop je een wel een topper Smile
    Is goedkoper dan een goed matras

    Ik weet zo niet het merk wat ik heb.
    Heb 1 topper over 2 matrassen.
    Tijk is wasbaar. Een cm of 6 / 7 ong.
    Ik draai hem ook bij elke bedverschoning.
    Matrassen worden om de 2/3 maanden gedraaid.

    Laat je voorlichten en bedenk goed wat jouw wensen zijn.


    Hier idem dito, Tijk en wasbaar, 1 topper over 2 matrassen, 6/7 cm.
    Ik draai hem ook altijd om bij elke verschoning en matrassen eens per twee maanden.
    De matrassen hebben wel een winter en zomerkant maar omdat er een topper op zit keer ik ze regelmatig om.
  10. Dus een topping van 350 euro is goedkoper dan je matras?

    Ik heb 2 losse matrassen, waarvan ik er maar 1 ga vervangen.
    Ik slaap immers maar op 1 matras.

    Dan is een topping niet goedkoper, maar misschien zelfs duurder.

    Maar wat voor soort Topping heb je dan Geanna en Yina?
    Latex of Traagschuim?
  11. Yina
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yina
    quote:
    Dit schreef Margo

    Waarom niet?

    Je kan ook een wig kopen (voor tussen de matrassen), kost slechts 7,50Smile
    Vind ik ook een puik plan.


    Een ander matras is overigens goedkoper dan een dubbele topper en bij Ikea 90 dagen op proef.


    Wig heb ik ooit gehad maar vond het geen succes.

    Net als bij jou kreeg ik last van mijn heupen en rug, dacht eerst dat het aan de nieuwigheid lag maar de matrassen waren ook vrij hard.
    Door de topper heb ik geen last meer ervan.

    Nieuw matras zou in jou geval ook kunnen mocht het matras te hard zijn. Goed matras is ook erg prijzig.
    Mocht je alsnog voor een topping gaan zou ik toch een 2 pers. adviseren.
    Voordeel van topper vind ik zelf toch de uitwasbaarheid. Bovendien bescherm je de gewone matrassen die vaak veel moeilijker te reinigen zijn. Ik heb het wel een keer gedaan maar kreeg de binnenkant van 24 cm met springveren er bijna niet meer in.

    Ik heb traagschuim in mijn topping.
    14 aug '14 - 21:17:10 / 14 aug '14 - 21:30:41
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Margo


    Maar wat voor soort Topping heb je dan Geanna en Yina?
    [B]Latex of Traagschuim?
    [/B]

    Ik had eerst traagschuim, maar dat vond ik helemaal niks. Ik zakte er compleet in weg en kon me bijna niet omdraaien in bed.
    Nu heb ik latex en die bevalt me goed.
    Maar ik heb me laten vertellen dat het erg persoonsgebonden is, de ??n zweert bij traagschuim, de ander vindt het waardeloos. En er is veel kwaliteitsverschil in traagschuim.
Terug naar de lijst