Soepen

Soepen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Ria49
    Ff volledig OT.......maarr...is dit nu een kliekje soep?SmileSmile


    Smile
  2. Ik heb dit weekend paprika/tomatensoep gemaakt.
    1 ui en 1 teen knoflook fruiten. Doe daar 3 rode paprika's in stukken en 1 kg tomaten in stukken bij. 1 liter groenten bouillon erbij, 20 minuten laten pruttelen. Dan staafmixer erop loslaten, op smaak maken met peper en zout.

    Heel simpel, maar erg lekker!
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Het fijne aan zelf soep maken vind ik altijd dat het zo gezond voelt. Je weet precies wat erin gaat en vooral wat er niet in gaat Smile
  4. quote:
    Dit schreef Bloem
    Het fijne aan zelf soep maken vind ik altijd dat het zo gezond voelt. Je weet precies wat erin gaat en vooral wat er niet in gaat Smile


    Helemaal mee eens...maar dan moet je ook geen bouillonblokjes gebruiken......heerlijk zelfgemaakte soep...
  5. Een tomatengroentesoep op basis van worstjes.
    Vroeger ging ik zelfs van de andere kant van Den Haag speciaal naar een slager in Scheveningen omdat deze zulke lekkere Cevapcici had. Tegenwoordig gebruik ik merguez worstjes als basis.

    Ingredi?nten:
    Merguez worstjes, ui, courgette, aubergine, paprika, champignons, tomaten, bouillongblokjes en kruiden naar keuze

    Voorbereiding:
    Tomaten ontvellen en alle groenten schillen en snijden. Blokjes aubergine besprenkelen met zout en in vergiet even uit laten lekken

    Bereiding:
    Worstjes bakken en wanneer ze klaar zijn uit de pan nemen even af laten koelen en droog deppen.
    Ui fruiten, daarna groenten om de beurt toevoegen en even aanbakken met als laatste de tomaat. water toevoegen en aan de kook brengen, zachtjes laten koken en wanneer klaar de worstjes weer toevoegen. Laten staan om op smaak te komen.
    Eigenlijk zijn er niet zo veel kruiden nodig vind ik doordat de worstjes veel smaak afgeven.
  6. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    nog een tomatensoep wel met groente

    kleine winterwortel
    stuk prei
    spersieboontjes ui-knoflook
    bouillontabletten naar smaak
    stuk peper
    witte bonen in tomatensaus
    blikje tomatenpure
    tauge
    in stukjes gebroken spaghetti
    chorizoworst in dunne plakjes en in 4 delen
    citroensap

    van dit alles een soeppie brouwen en als laatste de tauge en een scheut citroensap
    14 sep '14 - 00:29:36 / 14 sep '14 - 09:33:09
  7. quote:
    Dit schreef Geanna
    Pindasoep
    (Maaltijdsoep)


    Gerookte kip, blokjes
    Hollandse wokgroente
    Taug?
    Halve liter melk
    Goedemliter water
    Zakje kippensoep
    Pot pindakaas
    Evt rode peper

    Kip roerbakken in wat olie
    Groente erbij, ook even roerbakken
    Melk erbij
    Zakje soep erbij
    Even laten koken
    Water erbij, laten koken
    Pindakaas erin oplossen
    Naar smaak peper/zout
    Als laatste de taug? toevoegen

    Lekker om samen met rijst te eten (rijst apart serveren)
    Of gewoon met een stok broodje


    Likelike:-p Heerlijk pindasoep!!
  8. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Biet Pastinaak soep vandaag.
  9. Gister een stel mee eters hier vanwege verjaardag zoon. Wat is er makkelijker dan soep. In grote pan heb ik 600 gr fijne soepgroente gefruit tot net beetgaar. Gezien de tijd had ik nu twee zakken tomatensoep van Dirk mee. Die er bij. Fikse scheut ketjap manis, flinke lepel sambal badjak, creme fraiche net voor opdienen.....ik had 2,5 liter soep...schoon op! Turks brood erbij....prima voor avondeten!!
  10. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Zeer smakelijk feminien soepje geworden. Zelfs het himalaya zout is roze.
    Plaatje
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Ria49
    Gister een stel mee eters hier vanwege verjaardag zoon. Wat is er makkelijker dan soep. In grote pan heb ik 600 gr fijne soepgroente gefruit tot net beetgaar. Gezien de tijd had ik nu twee zakken tomatensoep van Dirk mee. Die er bij. Fikse scheut ketjap manis, flinke lepel sambal badjak, creme fraiche net voor opdienen.....ik had 2,5 liter soep...schoon op! Turks brood erbij....prima voor avondeten!!


    Klinkt goed!
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef indigo
    Zeer smakelijk feminien soepje geworden. Zelfs het himalaya zout is roze.


    Dat ziet er leuk en lekker uit.
Terug naar de lijst