ziektekostenverzekering

ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Wat betaal je aan premie komend jaar Kaatje?


    Minus de collectiviteitskorting (St. Zorg voor Koopkracht) betaal ik 138 euro per maand. Niet weinig, maar de Medikinet voor zoonlief wordt tot een bepaald bedrag vergoed evenals de melotonine (al gebruikt hij die nu minder).
  2. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    En kijk eens of je geen lidmaatschappen hebt waarmee je korting kunt krijgen (vakbond bijv.)


    Of via je je werkgever......
  3. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Zelf krijg ik steeds meer aversie tegen premie betalen voor iets
    wat ik al jaren niet meer zal gebruiken

    Ik doel dan op kraamzorg e.d.

    Weet iemand van jullie of er ook zorgverzekering zijn
    meer gericht op 55+ ers....??
  4. Marian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marian
    Euh.... toen jij kinderen baarde, waren er gelukkig wel anderen die de premies betaalden waardoor jij niet zelf voor de kosten op hoefde te draaien...
  5. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef Carla-S




    En wanneer je volledige vrije aetsen en ziekenhuiskeuze wilt, kun je het beste een restitutiepolis nemen,
    dat is meestal de duurste variant.


    Inderdaad een veiliger idee om een restitutiepolis te hebben.Smile
    Bij IZZ is verschil 'natura' of 'restitutie' vier euro per maand.( ik ben daar ook collectief mee verzekerd)
    Algemene toevoeging: bij restitutiepolis kan het gebeuren dat je geld moet voorschieten. Je moet dus wel wat geld apart hebben staan, als het nodig is.
    20 nov '14 - 13:56:29 / 20 nov '14 - 14:14:22
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik wil bekijken wat de allerbeste verzekering voor tandzorg is,
    zonder dat er keuring vereist is.
    Verder geen speciale eisen maar de tandzorg is belangrijk want ik heb veel kosten elk jaar.

    Bij de Hema zeggen ze dat er geen medische selectie is:
    Kom ik altijd in aanmerking voor een aanvullende verzekering en/of tandartsverzekering?

    Iedereen die bij HEMA Zorgverzekering een Basisverzekering heeft of aanvraagt, komt in aanmerking voor een aanvullende verzekering en/of tandartsverzekering. Daarbij is geen sprake van medische selectie.

    De hoogste dekking is 750 euro en 100%.
  7. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    Komend jaar moet zoon aan de beugel. Daar gaat toch geen verzekering intrappen, als ik ineens overstap en aanvullend neem?
  8. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Zelf krijg ik steeds meer aversie tegen premie betalen voor iets
    wat ik al jaren niet meer zal gebruiken

    Ik doel dan op kraamzorg e.d.

    Weet iemand van jullie of er ook zorgverzekering zijn
    meer gericht op 55+ ers....??


    Volgens mij gaat kraamzorg uit het basispakket, en komt het in de aanvullende
    ik weet niet per wanneer

    Omdat we toch zo vreselijk veel premie betalen, vind ik ook dat een polis meer op maat zou mogen
  9. quote:
    Dit schreef Poppetje
    Komend jaar moet zoon aan de beugel. Daar gaat toch geen verzekering intrappen, als ik ineens overstap en aanvullend neem?

    Goed naar de voorwaarden kijken. Soms moet je x-tijd verzekerd zijn voor een beugel vergoed wordt. En opletten of ook de bezoeken aan de ortho vergoed worden.

    Ik ben een poos terug overgestapt op de Ohra, werd meteen vergoed, wel tot een maximum bedrag(Maar maakte hier weinig uit, de beugels waren er al)
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Komend jaar moet zoon aan de beugel. Daar gaat toch geen verzekering intrappen, als ik ineens overstap en aanvullend neem?

    Waarom niet? Sommige maatschappijen hanteren wel een wachttijd. Hema dit jaar ook, vorig jaar niet.
  11. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Zelf krijg ik steeds meer aversie tegen premie betalen voor iets
    wat ik al jaren niet meer zal gebruiken

    Ik doel dan op kraamzorg e.d.

    Weet iemand van jullie of er ook zorgverzekering zijn
    meer gericht op 55+ ers....??



    PNO budget kun je drie dingen uit je pakket halen die je niet nodig hebt en krijg je korting
    Volgens mij kun je kraamzorg uitzetten
  12. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila
    quote:
    Dit schreef Marian
    Euh.... toen jij kinderen baarde, waren er gelukkig wel anderen die de premies betaalden waardoor jij niet zelf voor de kosten op hoefde te draaien...

    Dat lijkt mij geen reden om nu een pakket met kraamverzorging te moeten betalen. . Smile
Terug naar de lijst