Raam te breed voor standaard rolgordijn. Tips?

Raam te breed voor standaard rolgordijn. Tips? 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Tegenwoordig zit de bovenkant van het doek niet meer vast met lijm, maar schuif je die in de sleuf van de buis. Bij leenbakker in ieder geval wel. Dus je kan het doek gewoon eruit schuiven, knippen (wat overigens prima gaat!) en dan weer in de buis schuiven.


    Nou, nog beter!
    Knippen zou ik zelf niet durven Smile
    Ben bang dat ik bij iedere nieuwe slag van mijn schaar een ehh...dinges zie..
    Maar ik zie in Poppetjes profiel dat ze onder andere knip-expert is.
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik heb mijn raam net even opgemeten: 2,60 m.

    Daar heb ik ook een rolgordijn hangen uit 1 stuk. Mooie grijze (niet verduisterende, maar doet dat wel bijna) stof uit een budgetline van een meubelwinkel die ook gordijnen en tapijt enzo verkoopt.

    Ik heb de prijs ook even opgezocht en ik heb er ?220,00 voor betaald inclusief ophangen.
  3. Doe het budget en label 65 via Internet. Ik heb mijn jalouzieen er gekocht 35mm met ladderband. Ook hier namelijk een groot raam waar. Niks standaard voor past. Ik heb ervaring met de eerste. Prima service en bij vragen snel reactie.
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Nou, nog beter!
    Knippen zou ik zelf niet durven Smile
    Ben bang dat ik bij iedere nieuwe slag van mijn schaar een ehh...dinges zie..
    Maar ik zie in Poppetjes profiel dat ze onder andere knip-expert is.

    Scherpe schaar en in 1 stuk door knippen. Superstrak en niets aan de hand. Een schaar kun je beter controleren dan een mes. Ik in ieder geval wel Smile
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Zucht... Kom er net met opmeten achter dat er links geen kozijn zit, dat zit zeg maar diep in de muur. Dat betekent dat met een rolgordijn het doek niet helemaal het raam zal bedekken, want het kan niet op een kozijn vallen.

    Boven in mijn slaapkamer is het kozijn zo hard dat ik de schroeven er niet in krijg. Ik stop er even mee, ben bang dat ik iets kapot ga maken.
    Ik neem ook meteen even terug dat het appeltje eitje is allemaal, met die schijtrolgordijnen.
  6. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Zucht... Kom er net met opmeten achter dat er links geen kozijn zit, dat zit zeg maar diep in de muur. Dat betekent dat met een rolgordijn het doek niet helemaal het raam zal bedekken, want het kan niet op een kozijn vallen.

    Boven in mijn slaapkamer is het kozijn zo hard dat ik de schroeven er niet in krijg. Ik stop er even mee, ben bang dat ik iets kapot ga maken.
    Ik neem ook meteen even terug dat het appeltje eitje is allemaal, met die schijtrolgordijnen.

    In hard kozijn eerst met priem gaatje prikken en dan schroef er in......
  7. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ik neem ook meteen even terug dat het appeltje eitje is allemaal, met die schijtrolgordijnen.

    o crisis..... Ik ga er iemand bijvragen. Das duidelijk.
  8. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef loezepoes

    Het heet gewoon zo in de volksmond
    net zoals maggi, is een merknaam, maar als je maggi zegt bedoeld iedereen dat bruinige zoute goedje dat je in de soep mikt
    En iedereen heeft het over spa, niemand over mineraalwater dat misschien ook nog van een ander merk is
    En iedereen heeft het over de tomtom, en niemand over andere merken van navigatiesystemenSmile

    Om even off-topic te blijven (sorry Bloem)... bij economie hadden we het daar vroeger al over,, hoe merknamen soortnamen worden, er is zelfs een term voor ;-)
    Staat ook een lijst op Wikipedia >>LINK<<
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Solar

    In hard kozijn eerst met priem gaatje prikken en dan schroef er in......


    Als het hardhout is kom je er niet met een priem, dan moet je echt even voorboren
  10. Margoo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoo
    ik zou zeggen....kijk eens op Marktplaats...je weet het maar nooit....

    Smile
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Zucht... Kom er net met opmeten achter dat er links geen kozijn zit, dat zit zeg maar diep in de muur. Dat betekent dat met een rolgordijn het doek niet helemaal het raam zal bedekken, want het kan niet op een kozijn vallen.

    Boven in mijn slaapkamer is het kozijn zo hard dat ik de schroeven er niet in krijg. Ik stop er even mee, ben bang dat ik iets kapot ga maken.
    Ik neem ook meteen even terug dat het appeltje eitje is allemaal, met die schijtrolgordijnen.


    Je woont een beetje uit de regio, anders wilde ik best even langsrijden...
Terug naar de lijst