Wonen en ingeschreven kind

Wonen en ingeschreven kind 

Onderwerp van freedom

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door freedom zelf op 30 juli 2015 om 17:51:04

Terug naar de lijst
  1. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dan is die 'op bezoek'.

    Nogmaals, waarom zou dat kind daar formeel ingeschreven moeten worden?

    Volgens mij is het de bedoeling in die 55+flats dat er geen (lawaaimakende) kinderen meer wonen. Daarvoor zijn die voorwaarden opgesteld. Als je dan willens en wetens daar gaat wonen, met de helft van de tijd een kind bij je, dan schend je dus die voorwaarden. Juridisch sta je misschien sterk als er geen kind ingeschreven staat op dat adres, maar het is op zijn minst niet netjes. Vind ik.

    Het is natuurlijk anders als er eens een kind/kleinkind een paar daagjes logeert.
  2. quote:
    Dit schreef Miquel69

    Maar dit geldt dan alleen voor een 55+ woning?

    In het algemeen. Zie benodigde documenten... >>LINK<< (lees hoofdbewoner als eigenaar woning, kwam ik later ook pas achter ;) )
    Zie ook >>LINK<< i.v.m. het financi?le plaatje.
  3. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Wil je wel met je kind in een seniorenflat wonen???
  4. ilyana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ilyana
    Kan zeker wel problemen geven. Mijn ex is destijds moeten vertrekken, omdat de kinderen in het weekend bij hem waren, stonden niet eens bij hem ingeschreven.

    De gemeente deed niet moeilijk, hadden ze ook geen reden voor, maar wel de bewoners.
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Fons69
    Wil je wel met je kind in een seniorenflat wonen???


    Als het, voor nu, d? mogelijkheid is of anders een 'doos onder de brug' om het ff extreem te maken.. dan die flat.

    Je kan het ook omdraaien.. beetje reuring in de flat, met dochterlief duidelijke afspraken maken omtrent gedrag buiten de voordeur. Wellicht kan Ed samen met dochter aan wat activiteiten deelnemen, dan kweek je een beetje goodwill..

    Daarbij, uit een eerder draadje van Ed begreep ik dat zijn moeder (en dus oma) in dezelfde flat woont..
    Dus oma kan desgewenst haar 'mede' bewoners die eventueel bezwaar maken ook nog van repliek dienen.Smile
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    55+ flats hebben bepaalde eisen, waaronder geen kinderen. Bij onze woningbouw is er wel eens iemand verzocht een andere woning te zoeken. Ik zou het risico niet willen nemen, vooral omdat die regel je bekend is (ze hebben het je expliciet verteld).
  7. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Als het, voor nu, d? mogelijkheid is of anders een 'doos onder de brug' om het ff extreem te maken.. dan die flat.

    Je kan het ook omdraaien.. beetje reuring in de flat, met dochterlief duidelijke afspraken maken omtrent gedrag buiten de voordeur. Wellicht kan Ed samen met dochter aan wat activiteiten deelnemen, dan kweek je een beetje goodwill..

    Daarbij, uit een eerder draadje van Ed begreep ik dat zijn moeder (en dus oma) in dezelfde flat woont..
    Dus oma kan desgewenst haar 'mede' bewoners die eventueel bezwaar maken ook nog van repliek dienen.Smile

    Ik denk dat die 55+ mensen ook meerendeels bewust voor seniorenflat hebben gekozen,zitten w.s. niet te wachten op "reuring"van een kind van een anderSmile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Solar

    Ik denk dat die 55+ mensen ook meerendeels bewust voor seniorenflat hebben gekozen,zitten w.s. niet te wachten op "reuring"van een kind van een anderSmile


    Kennelijk valt dat wel mee, als de toelatingsleeftijd met 10 jaar verlaagd wordt..

    Ik zie dat in het complex waar mijn moeder woont ook.. Op papier een complex voor senioren, zelfs voor een bepaalde gemeenschap - cultuur (Indische).. en deels wonen die mensen daar ook.
    Mijn moeder heeft destijds een kennismaking gesprek gedaan en de uitgangspunten van de stichting (die het oorspronkelijke idee samen met de lokale woningbouwco?peratie ontwikkeld heeft) onderschreven..

    Helaas konden niet alle woningen verhuurd worden aan de doelgroep (valt mijn moeder ook niet in, op de leeftijd na danSmile) en dus zijn er ook jongeren / werkenden in het complex te vinden. Zelfs een stel met een jonge baby die overbrugging nodig hadden tussen 2 eigen woningen in.

    Het is misschien meer de vraag in hoeverre dat standpunt houdbaar is en de verhuurder het zich kan permitteren geen euro's voor een stukje oppervlakte te ontvangen..
    Als dat lang aan kan.. betalen de andere huurders misschien wel wat te veel.. zou ik dan denken..Smile
  9. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    De woningbouw kan niet zomaar het label van een complex veranderen, ze moeten bijv een bepaald percentage 55+ woningen in hun woningvoorraad hebben. Dat er nu aan iets jongere mensen dan 55+ verhuurd wordt, wil niet zeggen dat het label eraf is. Er mogen dus nog steeds geen kinderen wonen.
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Klopt, als Ed het kind niet op dat adres inschrijft.. voldoet de papieren werkelijkheid nog steeds.Smile

    Het zal wel ff duren voordat een 'controleur' de tandenborstels en pantoffels komt tellen, denk?
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Je wilt niet weten hoe snel buren klagen.
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Je wilt niet weten hoe snel buren klagen.


    Zeker, klagen kunnen 'oudjes' over het algemeen goed..Smile


    (geintje natuurlijk).
Terug naar de lijst