Wonen en ingeschreven kind

Wonen en ingeschreven kind 

Onderwerp van freedom

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door freedom zelf op 30 juli 2015 om 17:51:04

Terug naar de lijst
  1. zoh?, wat een reacties, zal proberen kort wat reacties te geven.
    In de flat, 3 deuren verder woont mn moeder, de woning zelf heeft geen naaste buren, alleen onder en boven.
    een paar woningen verderop heeft ook al een man gezeten waarvan dochter om het weekend kwam.
    de woningen krijgen ze niet aan de doelgroep verhuurd, daarom is de leeftijd verlaagd naar 45+. naar alle waarschijnlijkheid zouden over 3 a4 jaar wel kinderen worden toegestaan.
    er zijn altijd van "die bejaarden" die zullen gaan klagen, die klagen altijd, die vormen dan het risico. en in alle eerlijkheid moet ik ook zeggen dat als ik voor dit gekozen heb ik ook niet blij zou worden als daar ineens een uitzondering wordt gemaakt. anderzijds, als die woningen maar leeg blijven staan en dat staan ze al vanaf december moet er op gegeven moment ook wel iets gaan veranderen.
    ik zou zeggen dat er met mij dan duidelijke afspraken gemaakt dienen te worden dat ze geen overlast van kinderen wensen.
    ik begreep al van voorgaande reacties dat woningbouw mensen eruit hebben gezet alleen omdat de regel geen kinderen was overtreden?

    De vraag waarom in een senioren flat, het was ook niet mn allereerste keuze, zit ook liever in een flat met wat jongere vrouwen om mij heen met de kans op een bakkie koffie op dinsdagavond. maar zoals gezegd mn moeder om de hoek, zij dient ook als back up ivm met mn werk = handig, vind dochter ook.
    tevens verwacht ik dat mn ex mn dochter gaat weghouden net zoals een vriendin gedaan heeft omdat deze het uiteindelijk geen goede omgeving vond voor hun zoontje waar haar ex ging wonen. deze ex was 8 of 9 maanden aan dat huis bezig geweest en pas op het laatst nadat de vloer bijna lag kwam die huttentut met die drogreden. ik wil dat voorkomen wil haar zeker die mogelijkheid niet geven en gezien mn omstandigheden en mogelijkheden is de kans heel groot dat ik bij daklozenopvang terechtkom of ergens in een achterbuurt, vandaar ook waarom ik dus deze flat wil want er wonen allemaal keurige bejaarden inclusief de oma van het kind.

    verder allemaal bedankt voor de reacties, zeker ook dat formulier, zal het voorleggen en verder hoop ik dat er nog wat reacties volgen
  2. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Allereerst heb je als ik me niet vergis nog tot September om een woning te vinden. Dus lijkt me nog wat vroeg voor deze beslissing. Daarnaast zou ik er zeker wel moeite mee hebben als mijn ex in een 55 + omgeving zou gaan wonen met zoonlief. Dat vind ik dan weer geen geschikte omgeving. En je maakt het wel heel dramatisch allemaal. Je geeft aan dat de omstandigheden ervoor zouden kunnen zorgen dat je in de daklozen opvang terecht zou komen.
    Je zou ook een andere baan kunnen zoeken, en denken in oplossingen. Je hebt nog een half jaar!
  3. quote:
    Dit schreef Dieneke
    Allereerst heb je als ik me niet vergis nog tot September om een woning te vinden. Dus lijkt me nog wat vroeg voor deze beslissing. Daarnaast zou ik er zeker wel moeite mee hebben als mijn ex in een 55 + omgeving zou gaan wonen met zoonlief. Dat vind ik dan weer geen geschikte omgeving. En je maakt het wel heel dramatisch allemaal. Je geeft aan dat de omstandigheden ervoor zouden kunnen zorgen dat je in de daklozen opvang terecht zou komen.
    Je zou ook een andere baan kunnen zoeken, en denken in oplossingen. Je hebt nog een half jaar!

    ik heb zeker tot september maar times flies!
    hoezo is een 55+ flat nou weer geen goede omgeving? als het is omdat daar geen kinderen wonen..... er wonen wel kinderen aan de overkant, er staat ook een school aan de overkant, er ligt een parkje met speeltoestellen en ze kan veilig buiten spelen. maar het kind speelt bijna niet buiten en zit de helft van haar tijd op een school
    waarom andere baan? het werk wat ik doe is goed te combineren met zorg bieden aan kind, dat was ook waarom ik dit ben gaan doen, daar sta ik nog steeds achter.
    moeders vind het belangrijk dat er zorg geboden wordt aan kinderen maar owee owee als ik dat wel kan combineren met mn werk. moeder wil zelfs minder gaan werken om zorg te bieden aan kinderen, hoezo?
  4. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Eddeped

    ik heb zeker tot september maar times flies!
    hoezo is een 55+ flat nou weer geen goede omgeving? als het is omdat daar geen kinderen wonen..... er wonen wel kinderen aan de overkant, er staat ook een school aan de overkant, er ligt een parkje met speeltoestellen en ze kan veilig buiten spelen. maar het kind speelt bijna niet buiten en zit de helft van haar tijd op een school
    waarom andere baan? het werk wat ik doe is goed te combineren met zorg bieden aan kind, dat was ook waarom ik dit ben gaan doen, daar sta ik nog steeds achter.
    moeders vind het belangrijk dat er zorg geboden wordt aan kinderen maar owee owee als ik dat wel kan combineren met mn werk. moeder wil zelfs minder gaan werken om zorg te bieden aan kinderen, hoezo?


    En dus kom je weer uit bij de strijd met je ex...
    Die 55 +flat is een noodoplossing. En je hebt nog tijd genoeg een andere oplossing te vinden. En je kiest ervoor om in een daklozen opvang terecht te komen omdat je baan handig combineert in de zorg voor je kinderen.. Je zal eerst voor jezelf moeten zorgen voor je voor je kind kan zorgen.
    Jou situatie is nu eenmaal niet meer zo als toen je koos voor dit beroep. . Ja ex......i know
  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Als jij die flat zou willen dan ga je daar toch voor?

    Al vraag ik me nog steeds af of je nu nog wel kans maakt nu ze weten dat jij kinderen hebt?

    Word deze woning verloot of hoe gaat dat bij deze woningbouw?

    De woningbouw is volgens mij nog steeds de enige die jou de gevolgen kan vertellen als ze er niet mee accoord gaan dat er kinderen bij jou ingeschreven staan of bij jou wonen..........

    Wil je deze woning dan zul je je aan de regels voor deze 55+ woning moeten houden die de woningbouw stelt. Wil/kan je je niet aan deze regels houden dan andere woning zoeken.

    Ik denk dat je het niet moeilijker moet maken dan het is.
  6. quote:
    Dit schreef Dieneke


    En dus kom je weer uit bij de strijd met je ex...
    Die 55 +flat is een noodoplossing. En je hebt nog tijd genoeg een andere oplossing te vinden. En je kiest ervoor om in een daklozen opvang terecht te komen omdat je baan handig combineert in de zorg voor je kinderen.. Je zal eerst voor jezelf moeten zorgen voor je voor je kind kan zorgen.
    Jou situatie is nu eenmaal niet meer zo als toen je koos voor dit beroep. . Ja ex......i know

    Komt weer die wijzende vinger naar mij.
    Ja tijdelijke oplossing, over 3 a 4 jaar weer mogelijkheid tot kopen.
    Ja, voorbereiden op streken van een heks.
    Ja, ik volg mijn plan, mijn plan en die ga ik niet veranderen omdat een of ander raar mens besluit dat zij wat anders wil.
    Maar blijven we deze keer even on topic,
  7. quote:
    Dit schreef -caty2
    Als jij die flat zou willen dan ga je daar toch voor?

    Al vraag ik me nog steeds af of je nu nog wel kans maakt nu ze weten dat jij kinderen hebt?

    Word deze woning verloot of hoe gaat dat bij deze woningbouw?

    De woningbouw is volgens mij nog steeds de enige die jou de gevolgen kan vertellen als ze er niet mee accoord gaan dat er kinderen bij jou ingeschreven staan of bij jou wonen..........

    Wil je deze woning dan zul je je aan de regels voor deze 55+ woning moeten houden die de woningbouw stelt. Wil/kan je je niet aan deze regels houden dan andere woning zoeken.

    Ik denk dat je het niet moeilijker moet maken dan het is.

    Nee, wil het ook niet moeilijker gaan maken. Als er iemand zou zijn die zou zeggen joh gewoon doen er gebeurt toch niks. Maar ik begrijp dat het toch wel ogen en haken heeft
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Waarom is een 55 plus flat geen geschikte omgeving voor een kind? Lijkt me juist een prima oplossing vooral met je moeder 3 deuren verder op. Stabiele rustige omgeving (komt ook goed over bij Jeugdzorg!) met als back-up je moeder. Ik zou deze kans gewoon aangrijpen, je hebt dan weer je eigen vloer onder je voeten en je zit niet nog in een te duur huis vol herinneringen. Zie het als een nieuwe kans.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Waarom is een 55 plus flat geen geschikte omgeving voor een kind? Lijkt me juist een prima oplossing vooral met je moeder 3 deuren verder op. Stabiele rustige omgeving (komt ook goed over bij Jeugdzorg!) met als back-up je moeder. Ik zou deze kans gewoon aangrijpen, je hebt dan weer je eigen vloer onder je voeten en je zit niet nog in een te duur huis vol herinneringen. Zie het als een nieuwe kans.


    Het gaat er met name om dat er in deze woning geen inwonende kinderen mogen wonen.
  10. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Waarom is een 55 plus flat geen geschikte omgeving voor een kind? Lijkt me juist een prima oplossing vooral met je moeder 3 deuren verder op. Stabiele rustige omgeving (komt ook goed over bij Jeugdzorg!) met als back-up je moeder. Ik zou deze kans gewoon aangrijpen, je hebt dan weer je eigen vloer onder je voeten en je zit niet nog in een te duur huis vol herinneringen. Zie het als een nieuwe kans.


    Omdat ze daar niet vrij mogen spelen, rustig moeten zijn. Kinderen zijn daar gewoon niet gewenst. Er zit niet voor niets een leeftijdgrens op deze woningen.
  11. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Eddeped

    Nee, wil het ook niet moeilijker gaan maken. Als er iemand zou zijn die zou zeggen joh gewoon doen er gebeurt toch niks. Maar ik begrijp dat het toch wel ogen en haken heeft


    Ja als je de officiele weg wil omzeilen kan je dd die haken en ogen tegenkomen.
    Waarom speel je niet gewoon open kaart met de woningbouw? En leg je hun je situatie uit en dan zie wel wel waar dat toe leid? Niet via de telefoon maar een afspraak maken.

    Ze zijn al soepeler geworden met de leeftijdsgrens dus misschien is er bij hun nog wel de mogelijkheid tot een andere vorm van overeenkomst wbt de kinderen.

    Hoe je het ook went of keert je gaat met hun een contract aan en daar heb je je wel aan te houden. Als zij de regels wbt de kinderen zo houden zou ik als ik jou was verder zoeken.
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dieneke


    Omdat ze daar niet vrij mogen spelen, rustig moeten zijn. Kinderen zijn daar gewoon niet gewenst. Er zit niet voor niets een leeftijdgrens op deze woningen.


    Tja, kinderen van Ed zijn al ietsje ouder.. die zitten rustig op de bank met een scherm voor d'r neusSmile

    Verjaardagsfeestje regel je buiten de deur.
    Muziek luisteren gaat via koptelefoon (heel gewoon tegenwoordig toch?)
    Het is niet voor de eeuwigheid

    Lijkt mij juist een voordeel.. een 'net' seniorencomplex boven een 'gare sociale portiekflat met pis in het trapportaal'.. Is ook een grote groep kinderen die daarmee te maken hebben..

    Zo is er altijd wat.
Terug naar de lijst