Wonen en ingeschreven kind

Wonen en ingeschreven kind 

Onderwerp van freedom

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door freedom zelf op 30 juli 2015 om 17:51:04

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef scar
    Zou je denken?


    Dat weet ik 100% zeker, het zijn gegevens die onder de privacywet vallen en niet aan derden verstrekt mogen worden.
  2. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef sjaantje


    Dat weet ik 100% zeker, het zijn gegevens die onder de privacywet vallen en niet aan derden verstrekt mogen worden.

    Dan nog. Als er een buurman is die opmerkt dat er de helft van de tijd een kind woont heb je als huurder toch een probleem, lijkt me. En terecht.
  3. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef sjaantje
    Ben wel benieuwd waar de verhuurder de informatie vandaan haalt wie er op een bepaald adres staat ingeschreven. Zij hebben volgens mij helemaal geen recht op die informatie.


    Tegenwoordig krijgt de woningstichting automatisch je inkomens gegevens toegestuurd van de belastingdienst. Dit ivm de huurgrens en evt. Verhoging. Ik neem aan dat ze dan ook de gegevens krijgen met hoeveel mensen je er woont. Mocht je huutsubsidie aanvragen moet je ook aangeven hoeveel inwonende mensen er wonen. Deze gegevens krijgt de woningstichting ook. Kan zijn dat dit alleen gebeurt bij de woningen die onder de huursubsidiegrens vallen. Ik zou goed nadenken voor je iets doet. Succes
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Dan nog. Als er een buurman is die opmerkt dat er de helft van de tijd een kind woont heb je als huurder toch een probleem, lijkt me. En terecht.

    Jep de flats zijn voor 55+. Dat woont er dus en zullen dus geen kinderen wonen. Kind bij jou zal opvallen.
  5. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Wat zou er gebeuren als een alleenstaande er gaat wonen, en alsnog een kind krijgt?
    Dan kunnen ze je toch ook niet wegsturen?
  6. Bericht van Solar is op 02-03-2015 om 23:41:49 uur verwijderd door Solar.

    Reden: xxxx

     
  7. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    quote:
    Dit schreef Solar

    Jep de flats zijn voor 55+. Dat woont er dus en zullen dus geen kinderen wonen. Kind bij jou zal opvallen.

    Euh....er zijn toch echt 55+sers die de nodige kinderen nog thuis hebben wonen hoor
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Zooitje

    Euh....er zijn toch echt 55+sers die de nodige kinderen nog thuis hebben wonen hoor

    De flat is voor 55+ met voorwaarde geen kinderen.(zie bericht etteped) Dus dan weet je dus wat er in die flat wonen verder: 55 + en geen kinderen
    Mijn ex woonde ook tijdelijk in zo'n flat na scheiding van zijn 1e vrouw. Er woonden verder voornamelijk bejaarden in de flat.
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Dan nog. Als er een buurman is die opmerkt dat er de helft van de tijd een kind woont heb je als huurder toch een probleem, lijkt me. En terecht.

    Dan is die 'op bezoek'.

    Nogmaals, waarom zou dat kind daar formeel ingeschreven moeten worden?
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    De huurvoorwaarden zijn in beginsel leidend.

    Bij niet inschrijven van kind zal het voor de verhuurder (en omwonenden) lastig zijn aan te tonen dat jouw dochter 'permanent' bij jou verblijft en niet 'op regelmatige basis bij jou logeert'.

    Ik zou niet inschrijven.. tenzij dit een bepaald fiscaal / financieel nadeel met zich meebrengt dat dit niet anders kan.

    Ik denk niet dat de verhuurder een 1 op 1 lijntje heeft met de basisregistratie persoonsgegevens van de gemeente.
    W?l kan het zijn dat zij deze gegevens, in het kader van een onderzoek, kunnen 'vorderen' van de gemeente.

    Zoals de politie dit ook kan als je bijvoorbeeld een auto huurt en er een vermoeden bestaat dat met dat voertuig een strafbaar feit is gepleegd. Zgn. Artikel 403 (verklaring) procedure.
  11. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef YaMi
    Eddeped, ik heb deze situatie meegemaakt met mijn dochter (16) die nu bij mij inwoont.
    Zonder het formulier toestemming voor inschrijving inwoning van de woningeigenaar wordt jouw dochter bij de gemeente niet ingeschreven op jouw adres.

    Maar dit geldt dan alleen voor een 55+ woning? Ik kon mezelf en mijn dochtertje zonder problemen (alleen toestemming van de moeder nodig) inschrijven op mijn huidige adres, geen enkele toestemming van de verhuurder nodig gehad.
Terug naar de lijst