thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
    Bericht van fleurie is op 30-03-2015 om 11:56:15 uur verwijderd door fleurie.

    Reden: piep

     
  1. quote:
    Dit schreef willes
    Hebben jullie er al eens over gedacht al die klachten te melden bij een meldpunt klachten bijvoorbeeld van een politieke partij de SP.
    Ik maak via een email aan Tweede Kamerleden vaker bekend wat mij zorgen baart of klachten die ik ondervind.
    Eigenlijk moeten alle mensen met klachten dat doen want zo komt er meer in de media terecht.
    Niet denken dat helpt toch niet want hoe meer hoe beter.
    Heel veel ouderen zullen dat niet kunnen waarschijnlijk.
    We zullen met z'n allen voor ons recht moeten opkomen het in ieder geval proberen.



    Geloof je me als ik zeg dat dit al z??r fanatiek wordt gedaan door de mensen die daar nog de energie voor hebben?
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Vanmorgen met MEE gecorrespondeerd. /Ik moet wachten op een schriftelijk besluit. Dan kan de juridische afdeling van MEE mij helpen met het bezwaarschrift.

    Ook gebeld met de thuiszorgorganisatie. En je raad het al desbetreffende persoon zat niet op haar plek. Ik werd teruggebeld. Ik heb gevraagd hoe het kwam dat ik vanmorgen in ene 3.5 uur hulp kreeg terwijl ik recht heb op 3 uur. O foutje in de planning ik ga het corrigeren. Nou mevrouw kan het te maken hebben met 1 april. O ja ik zie het al. Nou ik wij leven nog niet op 1 april. euh euh euh. Dan maar om het besluit gevraagd voor mijn bezwaar. Dat komt er niet. De inventarisatie lijst dat is hetgeen waar de door hun geschatte uren vanaf gehaald worden. Nou is die inventarisatielijst zeer suggestief. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd Opruimen/stoffen. Opruimen doe ik stoffen doet mijn hulp. Op 1 regel 2 kruisjes. Dit kan zomaar ge?ntrepreteerd worden dat ik zowel opruim als stof. Ook maar gelijk even duidelijk gemaakt dat ik geen universitaire studie nodig heb om te zien dat 3.5 per week te weinig is. Nou mevrouw mocht blijken dat u vervuild dat kan het altijd nog aangepast worden. En dat denkte gij. Ik ga mij verder beraden
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef robinet
    Dan maar om het besluit gevraagd voor mijn bezwaar. Dat komt er niet.


    Lijkt me dat dit verplicht is. Ik zou hierover contact opnemen met de gemeente.
    Je kunt m.i. zelfs stellen dat zonder besluit het oude aantal uren nog blijft gelden.
  4. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Twitteren doet wonderen! Daar houden organisaties en bedrijven (en de SVB Smile ) helemaal niet van.
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Deze kreeg ik vanmorgen van hetjuridisch steunpunt regelrecht. Ik word teruggebeld om mijn verhaal toe te lichten. Vandaag maar weer bellen met het wijkteam.

    Bij een herziening van de oude indicatie of bij een nieuwe aanvraag is de gemeente (het college of persoon namens college) in ieder geval verplicht bij besluit op grond van de Alg wet bestuursrecht, dus met mogelijkheid van bezwaar etc, aan te geven of er (nog) recht op ondersteuning bestaat vanuit de Wmo. Worden vervolgens bij de uitvoering hiervan, door de zorgaanbieder of het sociaal wijkteam, al of niet nadere rechten en plichten vastgesteld (bijv aantal uren) dan wordt deze beoordeling geacht in mandaat te zijn verricht. Ook dan is direct bezwaar mogelijk op grond van de Awb (bij het college van B&W).

    Tips
    1) Belangrijk is dat bij het onderzoek en de beoordeling de zorgaanbieder, sociaal wijkteam, gemeente etc zich steeds zo concreet mogelijk uitlaten naar de cli?nt over wat ze gaan doen. Documentatie via schriftelijke bevestiging van gesprekken, gespreksverslagen of digitale opname etc geeft de meeste kans op het later kunnen construeren/aannemen van een Awb besluit dat is gericht op rechtsgevolg (met bezwaar). Dit kan nodig zijn als er formeel geen besluit wordt verstrekt.
    2) Is er wel een officiele beschikking, maar geeft die slechts het recht op zorg aan zonder verdere uitwerking (geen uren bijv), ga dan in ieder geval in bezwaar
    3) Als de ?aanbieder? alleen naar de mogelijkheid van een klachtregeling verwijst, terwijl het om concrete vaststelling van uw rechten en plichten gaat (bijv omvang uren), protesteer hier dan tegen en stuur uw klacht tevens naar het college van B&W onder vermelding van bezwaar.
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Vanmorgen gebeld met het wijkteam. WMO consulente is daar onderdeel van. Gemeld dat ik bezwaar wil maken tegen het "keukentafel"gesprek.Consulente wilde weten wat de reden hiervan is. Verteld dat er geen aantekeningen zijn gemaakt.En ik per 30 maart teruggezet wordt in uren. Consulent legt uit dat er vanaf nu resultaat gericht gewerkt gaat worden en niet meer in uren. Zij vraagt mij of ik een zorg/activiteitenplan heb gekregen. Nee, die heb ik niet. Nu wordt er dus een afspraak gemaakt met mij WMO consulente en de zorgaanbieder. Dat is de eerste stap die benut moet worden pas dan kan er bezwaar gemaakt worden. Ik vraag mij af of ik de eerste ben of de zoveelste.

    To be continued.
  7. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef robinet
    Vanmorgen gebeld met het wijkteam. WMO consulente is daar onderdeel van. Gemeld dat ik bezwaar wil maken tegen het "keukentafel"gesprek.Consulente wilde weten wat de reden hiervan is. Verteld dat er geen aantekeningen zijn gemaakt.En ik per 30 maart teruggezet wordt in uren. Consulent legt uit dat er vanaf nu resultaat gericht gewerkt gaat worden en niet meer in uren. Zij vraagt mij of ik een zorg/activiteitenplan heb gekregen. Nee, die heb ik niet. Nu wordt er dus een afspraak gemaakt met mij WMO consulente en de zorgaanbieder. Dat is de eerste stap die benut moet worden pas dan kan er bezwaar gemaakt worden. Ik vraag mij af of ik de eerste ben of de zoveelste.

    To be continued.


    Het lijkt erop dat hier het "piep"-systeem wordt gehanteerd. Pas als mensen gaan "piepen", wordt er iets op papier gezet.
    Slechte zaak, zeker voor mensen die niet zo mondig zijn.
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Zojuist geld door het juridisch steunpunt regelrecht. Een heel prettig gesprek gehad. Juridisch medewerker adviseerde mij als eerste bezwaar te maken bij de gemeente. Volgens het bestuursrecht moet er namelijk een overgangsfase zijn. Er kan nooit zo maar van het ??n op het andere moment minder hulp gegeven worden. Tegelijk kan ik in het bezwaar melden dat een vinkenlijst afwerken geen gedegen onderzoek is. Dit biedt perspectief.
  9. Heel veel succes. Gelukkig dat iemand nu serieus naar je heeft geluisterd en je op weg helpt. Heel fijn voor je.
    Groet Wilma
  10. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef robinet
    Vanmorgen gebeld met het wijkteam. WMO consulente is daar onderdeel van. Gemeld dat ik bezwaar wil maken tegen het "keukentafel"gesprek.Consulente wilde weten wat de reden hiervan is. Verteld dat er geen aantekeningen zijn gemaakt.En ik per 30 maart teruggezet wordt in uren. Consulent legt uit dat er vanaf nu resultaat gericht gewerkt gaat worden en niet meer in uren. Zij vraagt mij of ik een zorg/activiteitenplan heb gekregen. Nee, die heb ik niet. Nu wordt er dus een afspraak gemaakt met mij WMO consulente en de zorgaanbieder. Dat is de eerste stap die benut moet worden pas dan kan er bezwaar gemaakt worden. Ik vraag mij af of ik de eerste ben of de zoveelste.

    To be continued.


    21 april gesprek met zorgaanbieder en WMO consulente. Wish me luck
  11. Ik wens je veel succes en zeg maar even tegen ze dat je wel graag serieus genomen wordt
    maar dat je dat gevoel niet hebt gehad de laatste tijd. Smile

    Hartelijke groet,
    Wilma
Terug naar de lijst