thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama

thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    quote:
    Dit schreef willes
    Nog even dit..... Als je gesprekken hebt face to face of aan de telefoon moet je deze opnemen. Dat kan gemakkelijk wanneer je bv op je mobiel of tablet een dictafoon hebt. Kun je gratis downloaden in de appstore en gemakelijk te gebruiken. Zo heb je altijd bewijs wat ze antwoorden als t niet zwart op wit kan. Helaas is de situatie tegenwoordig zo dat je dit wel moet doen. Ze zeggen rustig iets niet gezegd te hebben of dat jij t niet goed begrepen hebt.



    Je mag niet zomaar opnemen, zonder dat de ander dit weet, laat staan gebruiken in een zaak of derden informeren.
  2. Je kunt t toch zeggen en wanneer ze niks te verbergen hebben zullen ze dit niet weigeren......dat is mijn ervaring.
    Ze mogen een keukentafelgesprek bij ouderen ook niet doen wanneer zo iemand alleen is dus je kunt zelf ook zorgen dat je dit soort gesprekken hebt met iemand erbij die jezelf meeneem of thuis bij t gesprek aanwezig is. Sta je nooit alleen.
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef scar
    Los van het feit dat ik het ellendig voor je vind dat je hulp na 1 april gehalveerd is, denk ik praktisch, "Is al die strijd en ellende het je waard voor eenmalig 3,5 uur?" want daar gaat het over he?

    Het rijk is van God los vind ik, met de manier waarop ze nu met zorg omgaan. Maar soms moet je wel je strijd kiezen... zoveel energie voor die ene keer 3,5 uur.


    Het is niet ene keer vrees ik. Dit zal gelden tot 31-12-2015.
  4. quote:
    Dit schreef robinet


    Het is niet ene keer vrees ik. Dit zal gelden tot 31-12-2015.



    Precies.

    En daarna opnieuw vechten voor genoeg zorg in 2016.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef robinet
    Het is niet ene keer vrees ik. Dit zal gelden tot 31-12-2015.
    Wat ik begreep is dat je vanaf 1 april drie uur minder hulp krijgt en per week slechts 3,5 uur zorg overhoudt. Toch?

    Oh ik zie het, mijn conclusie is helemaal verkeerd.

    Krijg je een lijst met activiteiten die de dame moet doen? Heb je niet eerst een beschikking gekregen?
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Geen beschikking, ook geen lijst met activiteiten. Nogmaals ik heb een hulp die een wervelwind is. Ik heb haar al 5 jaar. Wellicht dat zij hierin nog iets kan betekenen.
    Mijn brief naar het juridisch steunpunt uit de link van Solar is zojuist verzonden
  7. jelle
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jelle
    quote:
    Dit schreef fleurie



    Precies.

    En daarna opnieuw vechten voor genoeg zorg in 2016.


    2015 is een overgangsjaar, voor de gemeentes waar ik werkzaam ben is de verwachting dat rond september bij het Rijk aangeklopt moet worden om dat het geld op is.
    De kortingen van nu zijn pas een begin....
  8. annick67
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van annick67
    quote:
    Dit schreef elly69



    Je mag niet zomaar opnemen, zonder dat de ander dit weet, laat staan gebruiken in een zaak of derden informeren.


    Dan ben je niet helemaal goed/up to date; dat mag vaak wel, z?ker (dat is wel vereist) als je zelf deelnemer bent aan het gesprek wat je opneemt.

    Lees bijvoorbeeld maar eens hier?
    >>LINK<<
  9. quote:
    Dit schreef jelle


    2015 is een overgangsjaar, voor de gemeentes waar ik werkzaam ben is de verwachting dat rond september bij het Rijk aangeklopt moet worden om dat het geld op is.
    De kortingen van nu zijn pas een begin....



    Ik ben bang dat je gelijk hebt.

    Zo'n instortend kaartenhuis. En inderdaad, dit is nog maar het begin.

    Dat ik in de problemen zal komen, daar kan ik me nog bij neerleggen. Maar dat mijn twee kinderen die eveneens afhankelijk zijn van zorg, meegesleept worden door ?n de bezuinigingen ?n de steeds verder afnemende gezondheid/draagkracht van hun moeder (vooral dankzij die ellendige transitie en de gevolgen en chaos die we nu al in drievoud mogen ervaren), daar kan ik tot krijsen aan toe wanhopig van zijn.
  10. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Ik ben al van 9 naar 5 1/2 uur gegaan en vanaf 1 juli mag de hulp de was en alles wat daar mee te maken heeft niet meer doen.
    De was gaat verplicht de deur uit, er wordt bepaald hoeveel wassen je mag laten doen per week, je bent de was dan 2 weken kwijt want ze komen maar eens per twee weken. Als je incontinent bent of een keer ziek ben waardoor je je bed onderspuugt dan heb je pech want je mag niet meer wassen aanbieden dan is geindiceerd. Al je kleding moet voorzien zijn van een naam en nummer.
    Je moet dus heel veel kleren op voorraad hebben want je bent alles twee weken kwijt, en waar je ondergepiest beddengoed moet laten als je het twee weken moet bewaren weet ik ook nog niet.

    De wasmachine mag dan de deur uit want die wordt toch niet meer gebruikt. Het eerste half jaar worden de wasactiviteiten vergoed door de gemeente, daarna moet je het zelf gaan betalen. Maar als je een laag inkomen hebt dan wordt het door de CAV of de bijzondere bijstand betaald.

    Maak ik als eenvoudige thuiszorggebruikster even een rekensommetje:
    - ik betaal nu de electra van het wassen
    - ik betaal het zeeppoeder en kies z?lf welk wasmiddel ik gebruik
    - ik betaal de wasmachine
    - ik vul de wasmachine zelf en hang de was zelf buiten aan de droogmolen (die is verlaagd, ik kan er bij!) als de jongens de mand met natte zooi buiten zetten.
    - ik haal de was zelf binnen
    - strijk en opruimwerk doet de hulp
    - incidenteel hangt de hulp de was op
    - de hulp legt de was in de kasten

    Logisch: ik betaal nu alles, ik kan boven niet bij de kasten want bijna alles aan lakens en beddengoed ligt te hoog voor mij, ik kan niet strijken.

    Onlogisch: alles moet uitbesteed worden omdat dat goedkoper zou zijn.
    W??r zit die bezuiniging dan?? De was komt retour van de wasserette in een grote baal, die wordt bij de voordeur neergezet ("u moet zelf voor plaatsing binnenshuis zorgen") en wie moet het dan in de kasten leggen?

    Wat zou een was kosten via een speciaal bedrijf dat speciaal de was voor de thuiszorg gaat doen?? Een euro of 8 (4 euro goedkoper dan de reguliere wasserette)?

    En over een paar jaar als blijkt dat dit toch niet zo handig is, moet ik dan weer een wasmachine aanschaffen?

    Oh ja, nog een brandende vraag: waar blijven de waswezen? Verzamelt de wasserette dan alle eenlingsokken en mag je eens per jaar komen kijken of er sokken van jou bij zitten????? :-)


    Ik vind de thuiszorg een ellende, ze bezuinigen maar raak zonder na te denken.
  11. Willemijn, het is dus nog erger dan ik al dacht. "Niet meer dan zoveel wassen in de week"... Ik vind dit echt grenzen aan waanzin. Dus als jij onverhoopt een paar dagen te heftig menstrueert of nachtelijke opvliegers hebt, je bed onderkotst of zo, dan moet je die was opsparen tot je wat minder was hebt en weer onder je wasquotum komt?

    En daarna staat je schone was buiten (het zal maar op een dag als vandaag bezorgd worden, met stromende regen), en dan mag je het verder zelf oplossen.

    Je noemt de beruchte weessokken. Ik ken ze maar al te goed ;-) maar ze kunnen beter in je eigen huis kwijtraken dan ergens in een enorme wasserij. En krijg je ook de garantie dat de fijne was, de wollen truitjes en de krimpgevoelige shirtjes niet verpest terugkomen?

    Mijn gemeente merkte tijdens een voorlichtingsdag met een zaal vol angstige mensen die afhankelijk waren van huishoudelijke hulp ook al fijntjes op dat de wasmachine de deur uit kon en dat het zo scheelde in stroom en water. Dat konden we dan m??i besteden aan die wasdienst. Maar verdorie, mogen we nog een b??tje eigen regie houden? Dat was toch het toverwoord? Ik heb hulp nodig met een klein aspect van het wasproces, net als jij, en ik wil kunnen blijven doen wat ik w?l kan doen!!!Smile
  12. Hebben jullie er al eens over gedacht al die klachten te melden bij een meldpunt klachten bijvoorbeeld van een politieke partij de SP.
    Ik maak via een email aan Tweede Kamerleden vaker bekend wat mij zorgen baart of klachten die ik ondervind.
    Eigenlijk moeten alle mensen met klachten dat doen want zo komt er meer in de media terecht.
    Niet denken dat helpt toch niet want hoe meer hoe beter.
    Heel veel ouderen zullen dat niet kunnen waarschijnlijk.
    We zullen met z'n allen voor ons recht moeten opkomen het in ieder geval proberen.
Terug naar de lijst