Oud nachtkastje schilderen

Oud nachtkastje schilderen 

Onderwerp van Siep

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Marlies
    Dit is gedaan met French Linen:

    ?oh=66b035e1c688c7ecb0b3191736d48260&oe=55AEAC59&__gda__=1437576417_00c034822802b69cd2c51868c14d03e2 [/IMG]

    Kastje is ook fineer.

    Marlies, weet je ook hoe je het kastje zo geverfd krijgt dat het niet egaal is?
  2. quote:
    Dit schreef Siep


    Je schuurt dan niet?



    Je schuurt dan meteen tijdens het reinigen met de schuurkant van de spons. Werkt echt perfect!
  3. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Ha, wat fijn dit draadje! Ik heb een eiken theekastje dat ik wil schilderen. Had de naam van Annie Sloan ook al horen vallen, maar het klinkt mij eigenlijk te mooi om waar te zijn. Hoe vond jij het om mee te werken, Marlies? En is het goed slijtvast? Ik krijg opeens ook het idee om de verschrikkelijk lelijke deurtjes van m'n keukenkastjes ook aan te pakken. Die hebben natuurlijk wel wat te lijden. Zou dat goed houden?

    En hoe zit het me die speciale kwasten en zo die je zou moeten gebruiken? Zijn die anders dan de gewone kwasten. Ik haal normaal altijd kwasten bij de Action, voor een prikkie.
  4. quote:
    Dit schreef Judith
    Ha, wat fijn dit draadje! Ik heb een eiken theekastje dat ik wil schilderen. Had de naam van Annie Sloan ook al horen vallen, maar het klinkt mij eigenlijk te mooi om waar te zijn. Hoe vond jij het om mee te werken, Marlies? En is het goed slijtvast? Ik krijg opeens ook het idee om de verschrikkelijk lelijke deurtjes van m'n keukenkastjes ook aan te pakken. Die hebben natuurlijk wel wat te lijden. Zou dat goed houden?

    En hoe zit het me die speciale kwasten en zo die je zou moeten gebruiken? Zijn die anders dan de gewone kwasten. Ik haal normaal altijd kwasten bij de Action, voor een prikkie.

    Ik heb een keer zo'n kwast besteld, vond het niet echt fijner werken of zo.
    Keukenkastjes kan je ook met ASverf verven, op de site staan voorbeelden genoeg.
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    >>LINK<<

    Ik zag afbeeldingen van meubeltjes die met die krijtverf zijn behandeld,
    maar dat vraagt wel beheersing van speciale verftechnieken. Smile

    Van goede kwasten laten geen haren los.
    Plaatje
  6. quote:
    Dit schreef Carla-S
    >>LINK<<

    Ik zag afbeeldingen van meubeltjes die met die krijtverf zijn behandeld,
    maar dat vraagt wel beheersing van speciale verftechnieken. Smile

    Van goede kwasten laten geen haren los.


    Wat handig, die link! Smile
  7. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    >>LINK<<

    Ik zag afbeeldingen van meubeltjes die met die krijtverf zijn behandeld,
    maar dat vraagt wel beheersing van speciale verftechnieken. Smile

    Van goede kwasten laten geen haren los.



    Ik koop altijd mijn kwasten bij de Action, daar verf ik alles mee: Houtwerk, meubels, prima kwasten

    Voor krijtverf heb je geen speciale technieken nodig, platte kwast, krijtverf en verven maar. Het hoeft juist niet zo netjes omdat je toch wilt dat het er oud uitziet
  8. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    quote:
    Dit schreef Siep

    Marlies, weet je ook hoe je het kastje zo geverfd krijgt dat het niet egaal is?



    Dat is mooi !!
    Heb zelf vorige week ook een kast geverfd en een spiegel had ik dit eerder gezien had ik het ook zo gedaan
    Plaatje
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef loezepoes





    Voor krijtverf heb je geen speciale technieken nodig, platte kwast, krijtverf en verven maar. Het hoeft juist niet zo netjes omdat je toch wilt dat het er oud uitziet


    Ik bedoel wanneer je die kale plekken wilt cree?ren, dan zul je met een sponsje te werk moeten gaan om weer verf te verwijderen.
    Een beetje kale plekken als het ware.
  10. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Even een aantal kleine tips. Eerst ontvetten (kan idd goed met st. Marc, maar als er een oude wasbaar op zit, moet je het verwijderen met thinner), dan pas schuren. Doe je het andersom dan schuur je het vuil en vet in het oppervlak en heb je mindere hechting van de verf. En hoe matter de verf, hoe kwetsbaarder hij is. Maar dat mag wel bij een vintage look. Een kleurloze was (van bijvoorbeeld golden wave) over de verf zorgt ervoor dat het kastje minder kwetsbaar is...
  11. Pino
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pino
    Je kunt zo over de waslaag heen schilderen las ik! Ideaal 😃
  12. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Schuren.
    Laagje verf bijvoorbeeld groen. Laten drogen.
    Met kaars erover heen, niet helemaal gelijkmatig.
    Dan weer laagj4e verf, bijvoorbeeld blauw.
    Oud effect!
Terug naar de lijst