Oud nachtkastje schilderen

Oud nachtkastje schilderen 

Onderwerp van Siep

Terug naar de lijst
  1. Ik heb ook verleden maand zo'n kast geschilderd, een grote weliswaar, veeeel werk.
    De was heb ik er uit moeten trekken als het ware. Met een spons en een grote emmer water met een flinke scheut amonia-vervanger. (amonia stinkt en is heel slecht voor de gezondheid en milieu).
    Als de was er echt helemaal af is kun je met whitewash of greywash de kast prima schilderen.
  2. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    quote:
    Dit schreef Siep
    Twee lagen er op zitten. Potje is nu ook leeg Smile
    Of het mooi wordt, weet ik nog niet. De kleur is wel mooi, maar ik moet wennen aan de verfstreken in de verf en het hele matte van de verf.
    En ik heb het idee dat de bruine ondergrond nog steeds doorschemert.
    Morgen kan ie in de was


    Zit-ie inmiddels in de was? En hoe vind je 'm nu?

    Fotootje?Smile
    10 apr '15 - 10:03:41 / 10 apr '15 - 10:28:39
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Jeannett
    Ik heb ook verleden maand zo'n kast geschilderd, een grote weliswaar, veeeel werk.
    De was heb ik er uit moeten trekken als het ware. Met een spons en een grote emmer water met een flinke scheut amonia-vervanger. (amonia stinkt en is heel slecht voor de gezondheid en milieu).
    Als de was er echt helemaal af is kun je met whitewash of greywash de kast prima schilderen.


    Met de verf van Annie Slan hoef je de was er niet af te halen maar kun je
    direct aan de gang.
  4. quote:
    Dit schreef Judith


    Zit-ie inmiddels in de was? En hoe vind je 'm nu?

    Fotootje?Smile


    Nee, ben er nog niet aan toe gekomen. Het doel van het project is: mijn lege avonden een beetje invullen (ben nog aan het afkicken van 19 jaar studeren 's avonds) en de afgelopen week was ik druk met van alles Smile

    Ik denk dat ik vanavond of anders morgen nog wel tijd over heb
  5. Nu het kastje in de was zit, is ie een stuk mooier geworden. Ik zal er morgen een foto van maken
  6. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Leuk!

    Overigens wou ik je niet opjagen hoor. En zelf ben ik nog niet eens begonnen aan mijn 'project'. Heb zelfs nog geen verf.
  7. Foto's van het nachtkastje.
    Ik vond het pas mooi worden toen de was er op ging. Door deze er gewoon wat op te smeren en niet uit te wrijven, ontstond er een wat vlekkerig effect. Dat maakt het wat meer vintage, vind ik.
    Ik ben tevreden met het eindresultaat en het staat nu te pronken naast mijn bed.
    Plaatje
    Plaatje
  8. Ik heb een lege kamer naast de huiskamer waar ik in alle rust kan schilderen en alle spullen kan laten liggen. Ideaal is dat.

    Ik heb vorige week in een rommelschuur waar brocante werd verkocht een oud tafeltje op de kop getikt. Ik wil die aan de andere kant van het bed hebben, ook als nachtkastje. Ik ga dezelfde kleur gebruiken, om ze zo als een setje te laten ogen.
    Plaatje
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Hij is mooi geworden!

    Ik ben geinspireerd door dit draadje.
    Heb inmiddels een barok tafeltje in de witte Annie Sloan gezet.
    Het moet nog even een beetje geschuurd worden voor de nodige kale plekken
    en daarna kan de was erop.
  10. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    quote:
    Dit schreef Siep
    Foto's van het nachtkastje.
    Ik vond het pas mooi worden toen de was er op ging. Door deze er gewoon wat op te smeren en niet uit te wrijven, ontstond er een wat vlekkerig effect. Dat maakt het wat meer vintage, vind ik.
    Ik ben tevreden met het eindresultaat en het staat nu te pronken naast mijn bed.

    Mooi! Ook die knoppen trouwens.

    Maar stel nou dat je het over een tijdje niet mooi meer vindt en het wat meer strak wilt in plaats van vlekkerig, dan kan je er natuurlijk niet weer met gewone verf overheen. Of schuur je dit er weer makkelijk af?
  11. quote:
    Dit schreef Judith

    Mooi! Ook die knoppen trouwens.

    Maar stel nou dat je het over een tijdje niet mooi meer vindt en het wat meer strak wilt in plaats van vlekkerig, dan kan je er natuurlijk niet weer met gewone verf overheen. Of schuur je dit er weer makkelijk af?


    Die vraag had ik ook gesteld aan de verkoper van de verf.
    Hij legde uit dat dit inderdaad lastig werd. Hij gaf aan dat de verf meestal werd gebruikt voor afgedankte meubelen, die zo nog een paar jaar verder konden.

    Ga dit dus niet doen met het erfstuk van je oma
  12. quote:
    Dit schreef Carla-S
    Hij is mooi geworden!

    Ik ben geinspireerd door dit draadje.
    Heb inmiddels een barok tafeltje in de witte Annie Sloan gezet.
    Het moet nog even een beetje geschuurd worden voor de nodige kale plekken
    en daarna kan de was erop.


    Leuk! En heb je ook een foto?
Terug naar de lijst