slowcooker

slowcooker 

Onderwerp van tinkerbella

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Leuk kaatje, ik heb ook (ws) hetzelfde boek. catherine atkinson .ik had het al in huis liggen,...wat staan er lekkere dingen in zeg...
    Ik heb 'm ook net maar besteld bij blokker, t duurt helaas dus nog even voordat ik m kan gebruiken...soit...
    25 jul '15 - 14:50:38 / 25 jul '15 - 15:06:43
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Een mooie dag om de slowcooker uit te proberen. Ik heb uit de bieb een boek met alleen maar gerechten voor de slowcooker. Sommige recepten vragen nogal wat voorbereiding, maar daar had ik geen zin in Smile

    Vandaag wordt het 'kedgeree'. Gerecht met rijst, currypasta, zalm, doperwten etc. Ben heel benieuwd. Ben een beetje bang dat de rijst er als een smurrie uit gaat komen uiteindelijk, maar wellicht valt het mee.

    Als dit een beetje lukt, dan maak ik binnenkort een soep uit het boek en bij weer als vandaag een 'milde curry met kip, zoete aardappel, spliterwten en sperziebonen.


    Mwah, niet helemaal mijn smaak. Daarbij moet ik nog even stoeien met de tijden. Het gaar worden van de rijst duurt langer dan verwacht/aangegeven.

    Binnenkort maar even oefenen met soep Smile
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Leuk kaatje, ik heb ook (ws) hetzelfde boek. catherine atkinson .ik had het al in huis liggen,...wat staan er lekkere dingen in zeg...
    Ik heb 'm ook net maar besteld bij blokker, t duurt helaas dus nog even voordat ik m kan gebruiken...soit...


    Dat is een ander boek, Carlita Smile Daar ga ik ook eens naar kijken. De mijne heet Slowcooking van Kitchen Classics.

    Lees straks graag jouw ervaringen en recepten!

  4. Kippen-tomaten-groentesoep uit de slowcooker

    3 kippenpoten
    2 liter warm water
    1 laurierblad
    4 kippenbouillontabletten
    2 preien gesneden
    1 rode paprika in stukjes
    klein stukje bloemkool in stukjes
    bosje tijm, ca 7 a 8 takjes ( ik heb ze met garen bijeen gebonden en in de soep gedaan, aan t einde kan je t eruit halen en weggooien).
    ------------------------------------------
    1 groot blikje tomatenpuree
    1 ui middelgroot
    5 eetlepels boter om in te bakken
    zout
    1 eetlepel bruine suiker
    2 a 3 eetlepels bloem

    -----------------------------------------
    Zet de kip en de groentes, kruiden etc. (bovenste gedeelte vd ingredienten) op met de 2 liter water.
    Laat ca 4 uur trekken op de laagste stand.
    Haal de kip eruit en ontvel en ontbot deze en maak er kleine stukjes van en doe terug in de soep.
    Deksel weer erop doen, steeds als je er iets uithaalt of erbij doet.

    Snij de ui in stukjes , doe boter in een koekenpan en bak de ui bruin, doe er dan de tomatenpuree bij en bak deze ook mee met een beetje zout.
    Niet aan laten branden...
    Dan de bloem erbij en goed omroeren, dan 1 soeplepel bouillon van de soep pakken die je aan t maken bent en bij het geheel doen en goed omroeren tot het glad is, dan nog een soeplepel bouillon erbij doen zodat het wat dunner wordt samen met 1 eetlepel bruine suiker en bij de soep gieten, alles omroeren en nog ca 1 a 2 uurtjes laten garen.

    Eet smakelijkSmile
    Plaatje
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik ben nog steeds dolblij met mijn slowcooker!
    Zondag goulash gemaakt, vandaag turkse linzensoep met paprika. Ben benieuwd!
    Plaatje
  6. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Wat leuk dat je zo enthousiast bent, Inge!

    Ik kan de slowcooker inmiddels niet meer wegdenken uit mijn keuken, en mijn dochter vind het ook allemaal heerlijk wat er eruit tevoorschijn komt :)
    Ook is onverwachts mee-eten helemaal geen punt meer. Een ideale uitvinding voor een heel redelijk bedrag!

    Smakelijk!
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik vind het zo fijn dat ik gewoon straks even weg kan, het dorp in.
    Ik gebruik hem trouwens niet als ik werk, ga om 7 uur de deur uit, ben om 6 uur terug. Dat voelt niet prettig.
  8. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik vind het zo fijn dat ik gewoon straks even weg kan, het dorp in.
    Ik gebruik hem trouwens niet als ik werk, ga om 7 uur de deur uit, ben om 6 uur terug. Dat voelt niet prettig.


    Ik draai het wel eens om. Dan zet ik de slowcooker aan vlak voordat ik naar bed ga, en 's morgens weer uit. Dan hoef ik rond etenstijd alleen nog maar op te warmen.
  9. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Inge65, heb je een recept van de goulash die je gemaakt hebt?
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Joy
    Inge65, heb je een recept van de goulash die je gemaakt hebt?


    Ben ik ook heel benieuwd naar!
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Joy


    Ik draai het wel eens om. Dan zet ik de slowcooker aan vlak voordat ik naar bed ga, en 's morgens weer uit. Dan hoef ik rond etenstijd alleen nog maar op te warmen.

    O ja, goeie!
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Goulash (vond dochter lekker, was iets zoet door de wortel)
    >>LINK<<
Terug naar de lijst