Smart tv en smart kaartje

Smart tv en smart kaartje 

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Solar

    ja. Hebben tv via internet, niet via coaxkabel. Is makkelijker ook ivm tv boven. Draadloze verbindingsets maakt dat je geen kabels nodig hebt en het gewoon via stopcontact gaat.


    JA idd. dat zag ik pas ook bij een kennis. zo handig dat kpn...(ook/ juist voor de tv) en je kunt volgens mij gewoon setjes bij kopen voor andere vertrekken in huis.

    Ik heb overigens inmiddels ook een set gekregen in huis om internet via het stopcontact te verkrijgen, dat is ook heel handig, in een ruimte waar wifi geen bereik heeft.
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Carlita


    JA idd. dat zag ik pas ook bij een kennis. zo handig dat kpn...(ook/ juist voor de tv) en je kunt volgens mij gewoon setjes bij kopen voor andere vertrekken in huis.

    Ik heb overigens inmiddels ook een set gekregen in huis om internet via het stopcontact te verkrijgen, dat is ook heel handig, in een ruimte waar wifi geen bereik heeft.

    Jep .Er gaat een hele wereld voor ons analogen open Smile
  3. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Corry


    Die heb je nodig, steek je in je tv en heb je digitale televisie.


    ok maar via dit cardje is dus alleen met ziggo ? , als ik naar kpn over zou stappen...waarvan ik vrees dat ik zo n verandering, te wereldschokkend is voor mij......hoe krijg ik het allemaal immers weer werkend, dan heb ik niets meer aan dat ziggo kaartje.
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Solar heb jij dit zelf helemaal omgezet van ziggo naar kpn ? wat goed van je !
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Solar heb jij dit zelf helemaal omgezet van ziggo naar kpn ? wat goed van je !

    Ik heb het alleen besteldSmile En er komt een gratis monteur van kpn die het om gaat zetten Smile
  6. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    ...ik ga er een nachtje over slapen Smile, ik zie wel da tik met internet 120 mbits heb en bij kpn staat 50 mts en 5 mbits...dat lijkt zo n verschil...of misschien heeft dat weer meer te maken met dat dit via het lichtnet gaatn ???

    nachtje over slapen dus...
  7. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Carlita
    ...ik ga er een nachtje over slapen Smile, ik zie wel da tik met internet 120 mbits heb en bij kpn staat 50 mts en 5 mbits...dat lijkt zo n verschil...of misschien heeft dat weer meer te maken met dat dit via het lichtnet gaatn ???

    nachtje over slapen dus...

    Wat ik heb begrepen is dat die enorme hoge mb's internet vaak onzin is. Ik ga nu naar abbo met 50 mb maar op mijn adres kan ik maar tot 30 mb ontvangen. (gaf kpn en tele 2 aan)
    Dus met ziggo kan je op een internetabbo zitten van 120 mb, maar kan het beduidend minder zijn wat je binnen krijgt. Je betaalt dan dus voor iets wat je in feite niet afneemt.
    Er zijn geloof ik nog andere sites waarop je kan testen hoe veel mb je kan ontvangen.Dat weet iemand anders hier wel.

    4 jun '15 - 23:06:21 / 4 jun '15 - 23:38:20
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Om digitaal van ziggo televisie te kunnen kijken, is een smartcard met een CI+ module voldoende. Die kun je beiden ook bij bijv de mediamarkt kopen. Als je daar aangeeft welke type tv je hebt, kunnen zij de juiste CI+ module regelen. Smartcard erbij. Die stop je samen in je televisie. Handleiding goed lezen.
    Ga je niet voor een CI+ module, maar een losse decoder, dan heb je ook een smartcard nodig. Nadeel van een losse decoder (vind ik een groot nadeel) is dat je weer een los kastje naast je tv hebt met een extra afstandsbediening. Dit geldt hetzelfde voor KPN. Daar krijg je een apart kastje naast je tv voor. Ik ben nu niet scherp meer, maar zit ook te denken hoe het signaal van KPN van de meterkast naar de televisie toe gaat. Weet even niet of dat ook via de kabel gaat, of dat daar een andere oplossing voor gebruikt moet worden. (netwerkkabel). Ga zo naar bed, dus kan het nu even niet uitzoeken. Maar denk daar wel aan dat dat ook geregeld moet worden. Weet ook niet of een monteur voor installatie dat wel gaat doen als er kabels getrokken moeten worden. Maar zoals gezegd: het is laat, ik ga slapen en geen zin om dat nu uit te zoeken.

    Wat betreft het aantal MB's wat aangeboden wordt in advertenties zijn maximale snelheden. Waarbij je zeker bij ADSL (KPN) afhankelijk bent van de afstand tot de "wijk" centrale. Hoe verder weg, des te langzamer je internet. Weet niet hoe het nu is met de huidige technieken, maar ik kon met ADSL niet hoger krijgen thuis dan 8mb (jaar of 4 terug). Dus een abo veel hoger dan 10mb had geen zin bij mij. Kabelinternet daarentegen kun je wel de maximale snelheid halen. Maar daar zit weer tegenover dat je afhankelijk bent van de buren hoeveel zij internetten of je de maximale snelheid haalt. Bij mij in de straat zijn het bijna allemaal Ziggo-internetters en ik heb het midden alles in 1 abo (120mb) en kan dat ook echt halen met downloaden.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ok? ik zal proberen iets uit te leggen over Ziggo en CI-modules (is mn dagelijkse werk).

    Woon je in former Ziggo gebied kun je zelf een CI-module of mediabox kopen en een smartcard aanschaffen. Woon je in former UPC gebied dan kan dit niet en moet je apparatuur huren.

    Bij Ziggo bestaat de mogelijkheid om een basis digitaal TV pakket af te nemen (Play Start) icm een hoog internet pakket (Connect Max) bijv. Of andersom. Weet wel dat als je Play Compleet of Play Max neemt je bij Ziggo nu 'vast' zit aan de Horizon. Dit is een grote box wat tevens als modem gebruikt kan worden. Dit hoeft niet (en is in sommige gevallen zelfs niet mogelijk omdat het eerste aansluitpunt in de meterkast zit bijv.) en kan ook met los modem gebruikt worden. Met de Horizon kun je 4 programma's tegelijk opnemen en wil je een extra kastje in de slaapkamer dan kun je met de Horizon Satellite deze opnames in je andere kamer ook bekijken (eerste 3 mnd gratis, daarna 5 euro pmnd).

    Connect en Play Start (basis digitale tv met ci of HD ontvanger en 40/4 mb internet) is er voor 45.95 en de eerste 6mnd 39.95). Onbeperkt bellen naar vast en mobiel in NL kost 10.95 pmnd en is elke maand aan/uit te zetten.

    Wil je meer weten dan roep je maar.
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    [B Ik ben nu niet scherp meer, maar zit ook te denken hoe het signaal van KPN van de meterkast naar de televisie toe gaat. Weet even niet of dat ook via de kabel gaat, of dat daar een andere oplossing voor gebruikt moet worden. (netwerkkabel). . Weet ook niet of een monteur voor installatie dat wel gaat doen als er kabels getrokken moeten worden. Maar zoals gezegd: het is laat, ik ga slapen en geen zin om dat nu uit te zoeken.

    . [/B]

    KPN gaat via internet. Met draadloos verbindingsset hoeven er geen kabels getrokken te worden.
  11. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Dank voor jullie reacties...ik zit in een voorheen ziggo gebied overigens.

    Maar als ik zo het verhaal van Solar lees, ik wacht even af hoe dat bij jou verloop. of gratis monteur echt het hele internet weer werkend krijgt etc...

    zo zeker als ik vd week was, nu denk ik toch...zou ik toch eens een overstap maken naar KPN...maar waarom...vanwege de extra's gratis spotify, en ik weet als je dit pakket hebt en een ook nog een mobiel abo, dan verdubbelt dit de Gb s die je krijgt.

    Wil je de voortgang vermelden Solar...zou heel prettig zijn...
  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Solar ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gelopen is.

    Ik heb nog steeds geen extra attributen aangeschaft omdat ik heel misschien toch overweeg om over te stappen ...heel misschien hoor, te lijkt me een hoop gedoe....

    dus ik ben heel benieuwd, of het bij jou inmiddels allemaal naar wens loopt, en hoeveel inspanning en/of moeite heeft gekost...
Terug naar de lijst