Smart tv en smart kaartje

Smart tv en smart kaartje 

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    ff up , ik ga er weer mee aan de slag
  2. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Solar ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gelopen is.

    Ik heb nog steeds geen extra attributen aangeschaft omdat ik heel misschien toch overweeg om over te stappen ...heel misschien hoor, te lijkt me een hoop gedoe....

    dus ik ben heel benieuwd, of het bij jou inmiddels allemaal naar wens loopt, en hoeveel inspanning en/of moeite heeft gekost...

    Oh ik zie dit nu pas !! Smile

    Op zich is e.e.a. prima gratis door KPN meneer ge?nstalleerd Had 2 draadloze sets die gratis zijn geleverd dus zoon heeft nu ook eindelijk tv op zijn kamer.

    1 puntje is dat ik in oud huis woon met hele oude ptt aansluiting en er "4 draadjes horen binnen te komen met de kabel, maar monteur in mijn aansluiting er maar 2 zag. .
    Dus moest monteur kijken waar kabel mijn huis binnen kwam en dat is waarschijnlijk bij erker voorkant huis, maar daar kan men niet goed bij, dan moet ik betimmering bij erker weghalen en daar heb ik geen zin in.........
    Kortom ik heb nu iets langzamer internet dan waar ik recht op heb (maar merk daar helemaal niets van) Komt dus door oude huis (jaren 30)/oude bekabeling

    Ik vond de service (monteur etc) van KPN echt heel goed Vriendelijk, 2 x langs gekomen en gebeld en gedaan om te kijken of e.e.a. anders kon worden opgelost ....
    Verder bevalt digitale tv mij echt geweldig. En we hebben trouwens ook gratis Spotify van de KPN. Smile En dus totaal geen problemen of zo met installatie. (want door de KPN meneer)
  3. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Carlita
    ff up , ik ga er weer mee aan de slag



    Je kunt de standaard hd ontvanger ook gebruiken. Dan zit je niet aan de extra kosten vast.
    Dat kan door je abonnement zelf samen te stellen. Je klikt dan op zelf samenstellen en kiest voor je 120Mb internet verbinding ?n play start. Bij play start krijg je deze standaard hd ontvanger m?t standaard hd ontvanger.

    Dan is er nog de truc met ziggo zakelijk dat je ook als particulier kunt afsluiten. >>LINK<< Het goedkoopste internet is toch nog 60Mb.

    Ook dat kan je zelf samenstellen ?n je kunt profiteren van de korting ook als je al internet van ziggo hebt. Dit pakket kan met en zonder telefonie.
    Daar kan je de hd ontvanger ook omruilen voor een ci+ module.

    Let wel op dat de prijzen daar exclusief btw zijn.


    10 okt '15 - 06:00:36 / 10 okt '15 - 06:15:37
  4. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    En dan zijn er nog de digitale zenders die je met een tv met kabeltuner (lijkt me je smart-tv te moeten kunnen) zonder ci+ of kastje in hd kwaliteit kunt kijken.

    >>LINK<<

    klik op zonder smartcard en je ziet de zenders die je zonder ci+ ?n zonder smartcard kunt ontvangen.
    Hiervoor ga je opnieuw zenders zoeken nu analoog ?n digitaal. Frequentie 474.00(0) en netwerk id (0)5555
  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Dank je wel Solar, t klinkt wel heel eenvoudig, ik blijf huiverig omdat je op de laptop en pc s ook weer van alles veranderen moet...ik denk dus dat ik (heel veilig) nog maar even bij ziggo blijf...


    Dank je wel Erwin...voor de uitgebreide info....
    Ik voel me toch zo n muts hee...ik moet het wel een paar keer lezen voordat ik begrijp wat er staat...(en dan nog !)...

    maar ok...ik heb me er nu al een uurtje in verdiept...ik vind die tip voor het zakelijke pakket wel interessant...zit ik me alleen nog af te vragen of het wel zin heeft om voor het 'snellere' 130 mb/ 30mbits te kiezen, ik heb pas nog begrepen dat het alleen zin heeft voor een sneller optie te kiezen als ook echt haalbaar is. ofschoon dat toen over mobiele telefoons ging...dus misschien haal ik nu wel dingen door elkaar heen ...
  6. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Dank je wel Solar, t klinkt wel heel eenvoudig, ik blijf huiverig omdat je op de laptop en pc s ook weer van alles veranderen moet...ik denk dus dat ik (heel veilig) nog maar even bij ziggo blijf...


    Dank je wel Erwin...voor de uitgebreide info....
    Ik voel me toch zo n muts hee...ik moet het wel een paar keer lezen voordat ik begrijp wat er staat...(en dan nog !)...


    Simpel geredeneerd kun je met je smart tv helemaal gratis toch een groot deel van de digitale zenders kijken. Alleen de meeste hd zenders uit het buitenland niet dan kun je alleen de lagere digitale kwaliteit kijken.

    Als je merk en model van de tv vertelt is er wellicht een stappenplannetje voor opnieuw zenders zoeken te plaatsen hier.
    14 okt '15 - 17:26:50 / 14 okt '15 - 18:12:19
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ik kom er nu pas aan toe om er weer eens voor te gaan zitten en toch digitale tv te regelen.
    Ik had afgelopen maanden een kaartje en kastje van mn moeder gekregen zodat ik op mn slaapkamer al wel digitale tv had, dus het leek even dubbel op.

    Pfff. moet ik natuurlijk weer helemaal opnieuw alles uitvinden terwijl Erwin, het zo duidelijk voor me had uitgeschreven..., suf van me...nu is alleen gegistreerd.

    Ik wil dus zo goed goedkoop mogelijk, zonder allerlei nieuwe kastjes te gaan kopen...over op digitale tv...smart tv is er al...ik zit bij ziggo...
    wat nu...?
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat wil je precies zien, naar welke zenders?

    Ik heb zelf telfort met analoog signaal en ik heb een smart tv. Signaal wordt digitaal omgezet via dvbc tuner. Via wifi maak ik verbinding met Internet en kijk daar gratis uitzending gemist via de apps van de tv. Ik kijk vnl Nederlandse zenders.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat is het merk van je tv?
  10. quote:
    Dit schreef Carlita
    Ik kom er nu pas aan toe om er weer eens voor te gaan zitten en toch digitale tv te regelen.
    Ik had afgelopen maanden een kaartje en kastje van mn moeder gekregen zodat ik op mn slaapkamer al wel digitale tv had, dus het leek even dubbel op.

    Pfff. moet ik natuurlijk weer helemaal opnieuw alles uitvinden terwijl Erwin, het zo duidelijk voor me had uitgeschreven..., suf van me...nu is alleen gegistreerd.

    Ik wil dus zo goed goedkoop mogelijk, zonder allerlei nieuwe kastjes te gaan kopen...over op digitale tv...smart tv is er al...ik zit bij ziggo...
    wat nu...?

    Zit er geen ingebouwde dvb-c in je tv? Dan heb je voor een basispakket geen kastje of kaartje nodig
    Coax erin en aansluiten.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Zit er geen ingebouwde dvb-c in je tv? Dan heb je voor een basispakket geen kastje of kaartje nodig
    Coax erin en aansluiten.

    Dan krijg je echter alleen het 'analoge' zender pakket. Kijk daarvoor even op ziggo.nl bij analoog als je naar zender overzicht gaat.

    Vrijwel alle smart tv's hebben dvbc tuner.
  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    eeh..
    ik zit bij ziggo en ik overweeg niet om overstappen...omdat ik dat gedoe niet wil...

    qua tv...


    Ik heb begrepen dat ik een en CI module moet hebben en.. daar moet een smart card in...

    verdorie ik ben een beetje boos op mezelf dat ik dit weer heb laten versloffen...pfff...als ik nou even had doorgepakt....
    maar ok...geen geklaag...

    de tv...
Terug naar de lijst