Kiezen uit 2 kwaden

Kiezen uit 2 kwaden 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Mikky
    Wat ik vind weet je al.. dus ik lees gewoon stilletjes mee..


    Ik ben toch eigenlijk best benieuwd wat jij in zo'n geval zou adviseren vanuit je professie gezien.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Pff, ik word helemaal gestoord. Nu lijken mijn jaaropgaven van voorgaande jaren niet te kloppen. Daar kwam ik achter toen ik de salarisadministratie had gevraagd om een berekening te maken van mijn bruto jaarinkomen over dit jaar. Die blijkt een heeeeel stuk hoger te liggen dan vorig jaar, terwijl mijn bruto maandsalaris veeeeel minder gestegen is. Ra ra ra.....Dus nu heb ik zelf berekeningen gemaakt over 2013 en 2014 en dan kom ik hoger uit dan op de jaaropgaven vermeld Smile Ik snap er geen hout van. De salarisadministratie mag morgen met een (logische) verklaring komen.

    Vanavond heb ik een mail (opgesteld door die lieve OA'ster) naar mijn leidinggevende gestuurd inzake de uitbetaling van de ontslagvergoeding. Ik ben heel benieuwd naar de reactie woensdag.

    Ik leef momenteel puur op adrenaline. Als alles rond is, stort ik waarschijnlijk in.....
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Dank je! Het vervelende is dat mijn toeslagen gebaseerd zijn op de jaaropgave van 2014. Daar tel ik dan altijd wat bij op. Nu blijkt het veeeel hoger te zijn en kan ik alsnog een groot deel terugbetalen Smile
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Nou, gelukkig lijkt er niets fout te zijn. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat op de jaaropgave je bruto jaarsalaris staat vermeld, maar dat blijkt niet het geval. Daarop staat het SV-loon vermeld.

    Pfff, nog even volhouden en dan hoop ik ergens mijn handtekening op gezet te hebben.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Officieus is het nu rond. Niet met ontslag per 1 september, maar per 1 januari. Vanaf september vrijstelling van werk. Het salaris wordt gekort op mijn ontslagvergoeding. Het restant wordt uitbetaald in 2016 en bij het inkomen van 2016 opgeteld.

    Kortom, ik hoef nog niet per 1 september de WW in en mijn inkomen over dit jaar blijft ongewijzigd (tenzij ik natuurlijk een te gekke baan vind). Met het restant dat in 2016 wordt uitbetaald, blijf ik in 2016 qua inkomen ongeveer op hetzelfde niveau zitten als dit jaar ervan uitgaande dat ik dan WW ontvang.

    Mikky: Smile
  6. plieneke
    Plien 3.0

    Toon alleen de berichten van plieneke
    Mikky Smile

    Kaatje wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen. Nu kan deze last van je af vallen.
  7. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Goed zo! Kun je straks lekker een paar maanden bijkomenuitrusten zonder sollicitatieverplichting. Mag ik je feliciteren met deze uitkomst? Of is het nou ook weer niet zo'n feest? Smile
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef plieneke
    Mikky Smile

    Kaatje wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen. Nu kan deze last van je af vallen.


    Het is en blijft k@t, maar dit is in deze situatie de beste uitkomst.

    Ik ben nu echt zo moe, mijn hele lijf doet pijn. Maar deze last kan ik inderdaad van mijn schouders gaan laten glijden.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Judith
    Goed zo! Kun je straks lekker een paar maanden bijkomenuitrusten zonder sollicitatieverplichting. Mag ik je feliciteren met deze uitkomst? Of is het nou ook weer niet zo'n feest? Smile


    Hahaha, feliciteren is zo vreemd in deze situatie, maar wellicht toch op zn plaats Smile

    Ik heb me de afgelopen weken suf gesolliciteerd, maar daar stop ik maar even mee. Heb ook nog een flink opleidings- en outplacementbudget tot het eind van het jaar. Maakt niet uit of de opleiding volgend jaar pas start, als de rekeningen dit jaar maar worden ingediend.
  10. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Top! Eerst tot jezelf komen. En dan eens rustig gaan shoppen voor een leuk opleidinkje. Zou mijn advies zijn. Voor wat het waard is. Ben geen deskundige ten slotte. Smile
  11. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Mooi, je hebt (of jullie hebben) het beste eruit gehaald wat er in zat. Het is nog steeds shit, maar op deze manier krijg je in ieder geval een beetje tijd en hoef je geen toeslagen in te leveren.

    Veel succes met het vinden van een opleiding en een andere baan!
Terug naar de lijst