Al die wespen

Al die wespen 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Sorry, ik kan het niet helpen, maar als het over wespen gaat (en er zweeft geen irritant zwart-geel rotbeest om me heen) dan moet ik altijd denken aan een grappig liedje van Spinvis.
    Ondanks dat wespen op de appeltaart erg vervelend zijn, is er toch een soort van positief gevoel als je denkt aan gezellig buiten zitten op een zomerse dag, wat kletsen, wat eten, wat drinken, wat spelen.

    Dus, in een poging om negatieve wespengevoelens een beetje om te buigen:


  2. Mol
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mol
    heb er nog geen ??n gezien
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Winter te warm en vrij droog. Daardoor zijn er minder wespen doodgegaan. De eerste maanden werden de werksters nog 'gevoed' (zoetigheid) in het nest. Dat raakt nu op en zoeken ze het bij ons Smile



    Dat klopt niet helemaal hoor.
    Warme winters zorgen doorgaans voor een grotere wespensterfte.
    Wespen kunnen prima tegen kou en houden een winterslaap.
    Door te zachte winters ontwaken ze te vroeg uit hun winterslaap en er is op dat moment nog niet voldoende voedsel.
    Een strenge winter gevolgd door een normale lente is juist wat ze nodig hebben.
    Een zachte winter gevolgd door een koele lente is beroerder voor ze.

    >>LINK<<
  4. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Hier was het raak bij zoon.
    Plaatje
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Was dit weekend in de regen nota bene. Hij keurig braaf blijven zitten niet bang zijn. Toch prik. 'Hij schrok van de regendruppel op zijn hoofd mam'
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo
    Hier was het raak bij zoon.


    Oeps.. Smile
    Mijn laatste steek veroorzaakte een plek van 30 centimeter doorsnee...heb er weken last van gehad.
    Huisartsenpost gebeld en de assistente zei dat het een licht allergische reactie was...
    Nou..dan ben ik blij dat ik niet echt allergisch ben..Smile
  7. quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Oeps.. Smile
    Mijn laatste steek veroorzaakte een plek van 30 centimeter doorsnee...heb er weken last van gehad.
    Huisartsenpost gebeld en de assistente zei dat het een licht allergische reactie was...
    Nou..dan ben ik blij dat ik niet echt allergisch ben..Smile

    Toch zou ik er mee oppassen. Een allergie bouw je nl op. Dat is iig met voedingsmiddelen weet ik uit eigen ervaring. De reactie wordt steeds heftiger. Ik neem aan dat dit met steken ook zo is! Ik zou er iig wel rekening mee houden.
  8. Irsa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Irsa
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Oeps.. Smile
    Mijn laatste steek veroorzaakte een plek van 30 centimeter doorsnee...heb er weken last van gehad.
    Huisartsenpost gebeld en de assistente zei dat het een licht allergische reactie was...
    Nou..dan ben ik blij dat ik niet echt allergisch ben..Smile


    Heb je geen medicijnen gekregen?
    Ik ben drie weken geleden gestoken, ik ben ook ( licht) allergisch en heb er medicatie voor gekregen, zelfs extra zodat ik een volgende keer dit meteen kan innemen.
    Ik was overigens wel misselijk en ziek/koortsig.
    Dit was op de 1e dag van de vakantie, vandaag is onze laatste vakantiedag en is zoon voor het eerst gestoken.....Smile
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Irsa


    Heb je geen medicijnen gekregen?
    Ik ben drie weken geleden gestoken, ik ben ook ( licht) allergisch en heb er medicatie voor gekregen, zelfs extra zodat ik een volgende keer dit meteen kan innemen.
    Ik was overigens wel misselijk en ziek/koortsig.
    Dit was op de 1e dag van de vakantie, vandaag is onze laatste vakantiedag en is zoon voor het eerst gestoken.....Smile


    Ik ben toen op een vrijdagmiddag gestoken achterkant bovenbeen en had er goed last van.
    's avonds toen ik mijn broek uittrok om te douchen schrok ik me een ongeluk.
    Een hele rode vlek van minstens 30 centimeter doorsnee, deels gezwollen en de huid voelde ook hard aan.
    Douchen deed pijn. Ik voelde me verder niet beroerd dus besloot het even aan te kijken.
    Andere dag was het nog hetzelfde en had ook ontzettend jeuk maar krabben deed pijn, de huid was erg gevoelig. Werd er lijp van dus zaterdagavond de huisartsenpost gebeld en de assistente kwam met de uitspraak licht allergisch. Gaat vanzelf over... Heeft wekenlang geduurd en nog veel langer voordat ik met douchen niks meer voelde. Huid bleef gevoelig.
    Dat was ongeveer 8 of 9 jaar geleden en ben daarna nooit meer gestoken.
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef saskiav

    Toch zou ik er mee oppassen. Een allergie bouw je nl op. Dat is iig met voedingsmiddelen weet ik uit eigen ervaring. De reactie wordt steeds heftiger. Ik neem aan dat dit met steken ook zo is! Ik zou er iig wel rekening mee houden.


    Op wat voor manier kun je daar rekening mee houden dan?
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Op wat voor manier kun je daar rekening mee houden dan?


    Bij serieuze allergie zul je een Epipen oid bij je moeten dragen.
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo


    Bij serieuze allergie zul je een Epipen oid bij je moeten dragen.


    Kan ik ergens laten testen of ik een serieuze allergie heb?
    Of is het een kwestie van even afwachten tot de volgende keer?
    Nu ik er langer over nadenk...het was geen wesp maar een bij, maakt dat nog iets uit?
Terug naar de lijst