Al die wespen

Al die wespen 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Kan ik ergens laten testen of ik een serieuze allergie heb?
    Of is het een kwestie van even afwachten tot de volgende keer?
    Nu ik er langer over nadenk...het was geen wesp maar een bij, maakt dat nog iets uit?


    Ja. Dat is een andere allergie. Je kunt een provocatietest laten doen voor allebei.

    Maar het hoeft niet erger te worden hoor. Het kan wel.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo


    Ja. Dat is een andere allergie. Je kunt een provocatietest laten doen voor allebei.

    Maar het hoeft niet erger te worden hoor. Het kan wel.


    Ok?, dank je wel voor de info Smile
  3. quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Kan ik ergens laten testen of ik een serieuze allergie heb?
    Of is het een kwestie van even afwachten tot de volgende keer?
    Nu ik er langer over nadenk...het was geen wesp maar een bij, maakt dat nog iets uit?

    Geen idee, maar je zou om een provocatie test kunnen vragen. Weet niet of je die sowieso krijgt hoor. Een bij is een andere steek dan van een wesp, geen idee of je daar d?n ook allergisch op reageert. Het enige wat je zelf kunt doen is n volgende keer allert zijn op hoe jouw lichaam reageert. En evt sneller een huisarts bezoeken. Een epipen krijg je niet zomaar.
  4. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ok?, dank je wel voor de info Smile


    Probeer geen bijen door te slikken, dan heb je een probleem.
  5. En t hoeft idd WIZ niet erger te worden. Dat kan.
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo


    Probeer geen bijen door te slikken, dan heb je een probleem.


    Zal het van mijn wishlist schrappen Smile
  7. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    Criminelen zijn het!
    Plaatje
  8. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    Allergie voor wespensteken, daar kom je vanzelf achter.
    Daar heb je geen scholing voor nodig.
    Bij een allergie en je krijgt een steek,ben je de eigenaar van een flinke buil.
    Bij een 2de steek krijg je een bonus en geeft het ademgebrek.
    De geluksvogel die een steek krijgt in de halsstreek bij een 3de steek verteld dit verhaal niet na.

    o ja...een wesp in je drankje is ook niet smakelijk.
    (niet eens uit mn duim gezogen)Smile
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Kaarul

    o ja...een wesp in je drankje is ook niet smakelijk.



    Je moet ook niet alles opdrinken wat ze je voorzetten krul Smile
  10. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Willemijn
    Die wespen zijn mannetjes die de deur zijn uitgezet door de koningin en haar dames.
    De heren hebben al die tijd flink gewerkt en eten naar binnengesjouwd maar nu zijn de babies groter aan het worden en is er niet genoeg te eten voor de koningin, de dames en de babies.
    De dames hebben de mannen de deur uitgezet en die zijn hongerig en boos. Ze zoeken dus eten en slaan als dolle heren om zich heen en steken mensen die op hun pad komen.

    Daarom zijn er elk jaar in augustus zoveel opdringerige wespen.

    Mooi verhaal. Het klopt alleen niet. Smile

    Om te beginnen hebben mannetjeswespen geen angel. De angel ontstaat uit de eilegbuis. Werksters leggen geen eieren en hebben dus geen eilegbuis nodig. De interne voortplantingsorganen vormen om tot een gifzakje en de legbuis tot een angel, zodat ze zich kunnen verdedigen tegen de boze buitenwereld.

    Mannetjeswespen en nieuwe koninginnen worden 'geproduceerd' aan het eind van het seizoen (ongeveer nu). De mannetjeswespen hebben alleen tot doel om te paren met de nieuwe koninginnen; daarna gaan ze snel dood. Die zul je dus niet rond je glas cola zien hangen. En als ze het al zouden doen, zouden ze er niet bij steken.
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef WilM

    De mannetjeswespen hebben alleen tot doel om te paren met de nieuwe koninginnen; daarna gaan ze snel dood. .


    Ik word in mijn volgende leven een wespenkoningin Smile
  12. quote:
    Dit schreef WilM

    Mooi verhaal. Het klopt alleen niet. Smile

    Om te beginnen hebben mannetjeswespen geen angel. De angel ontstaat uit de eilegbuis. Werksters leggen geen eieren en hebben dus geen eilegbuis nodig. De interne voortplantingsorganen vormen om tot een gifzakje en de legbuis tot een angel, zodat ze zich kunnen verdedigen tegen de boze buitenwereld.

    Mannetjeswespen en nieuwe koninginnen worden 'geproduceerd' aan het eind van het seizoen (ongeveer nu). De mannetjeswespen hebben alleen tot doel om te paren met de nieuwe koninginnen; daarna gaan ze snel dood. Die zul je dus niet rond je glas cola zien hangen. En als ze het al zouden doen, zouden ze er niet bij steken.


    Ik had t ook pas gelezen ja...dat de vrouwtjes alleen kunnen steken. Maar kon t nu natuurlijk weer niet vinden . Ik heb vanacht gewoon over wespen gedroomd. Erg he. Een wesp had n klein nestje gemaakt op m'n vingers. En zat daar vrolijk in. T was gebeurd in m'n slaap . Toen ik wakker werd Ging iemand met n mes t nestje opensnijden . Bah bah. Wesp wel weg!!
Terug naar de lijst