Al die wespen

Al die wespen 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Wanneer je buiten wilt eten, een schaaltje water met kruidnagelen neerzetten.
    Van die geur houden wespen absoluut niet.
  2. Avalon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Avalon
    Wierook eens proberen!

    Koffiebonen in de fik steken, lucht schijnen ze ook niet aan te kunnen.
  3. quote:
    Dit schreef zooitje
    Wespen zijn dol op vlees,vooral fipfilet...
    Dus zit je buiten en vallen ze je lastig...leg ergens/of hang ergens in de buurt een stuk kipfilet op en echt,een stuk minder last van die krengenSmile

    Neem een schijfje sinaasappel steek er kruidnagels in en zet deze op tafel. Je hebt geen last meer van wespen
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Er is er vanmiddag 1 in mijn glas heerlijke chardonnay verzopen. Smile
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef zooitje
    Wespen zijn dol op vlees,vooral fipfilet...
    Dus zit je buiten en vallen ze je lastig...leg ergens/of hang ergens in de buurt een stuk kipfilet op en echt,een stuk minder last van die krengenSmile

    In de tuin van de buren dan toch zeker? Smile Met iets waar ze dol op zijn lok je ze toch juist naar je toe?

    Wel vreemd. Ik heb ook al meerdere keren gelezen dat er zoveel wespen zijn dit jaar maar als ik er 5 gezien heb dit jaar houdt het wel op.
  6. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Die wespen zijn mannetjes die de deur zijn uitgezet door de koningin en haar dames.
    De heren hebben al die tijd flink gewerkt en eten naar binnengesjouwd maar nu zijn de babies groter aan het worden en is er niet genoeg te eten voor de koningin, de dames en de babies.
    De dames hebben de mannen de deur uitgezet en die zijn hongerig en boos. Ze zoeken dus eten en slaan als dolle heren om zich heen en steken mensen die op hun pad komen.

    Daarom zijn er elk jaar in augustus zoveel opdringerige wespen.

    Rook en wierook jaagt ze weg. Zo'n uitzuigding doet het goed als je gestoken bent en als je niet zo'n zuigding hebt pak dan een pluk shag bij iemand weg, maak die nat met een beetje bier en houdt het als een pleister op de beet (eerst de angel eruit halen natuurlijk).

    Als je je verveelt dan kun je met zo'n electrische muggentennisracket proberen ze te killen. :-)
  7. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    Dit zijn wel fijne tips zeg!
    Wij zijn zeer bedreven in het maken van wespenvangers, maar moesten het vandaag aan de plas doen met een halflege fles limonadesiroop. Edoch, daar zijn wel een tiental wespen in verzopen.

    Maar ik zie dus voor me hoe je dan rondloopt op Slagharen of de Apenheul, met brandende wierook (of koffie) uit de rugzak stekend waardoor er dus wolkjes boven je uitkomen, met een schijfje sinaasappel met kruidnagel in de ene hand en een rauwe kipfilet aan een stok in de andere.
    Maar hoe je ijsje op te eten wordt dan toch weer een nieuwe uitdaging. Smile
  8. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Wat (gemalen) koffie in een schaaltje
    Aanmaakblokje voor de barbecue er bovenop en die aansteken. Succes verzekerd
  9. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Winter te warm en vrij droog. Daardoor zijn er minder wespen doodgegaan. De eerste maanden werden de werksters nog 'gevoed' (zoetigheid) in het nest. Dat raakt nu op en zoeken ze het bij ons Smile
    ......................


    WKZ
  10. ilona
    dorpsgek van OA

    Toon alleen de berichten van ilona
    quote:
    Dit schreef Salome
    Dit zijn wel fijne tips zeg!
    Wij zijn zeer bedreven in het maken van wespenvangers, maar moesten het vandaag aan de plas doen met een halflege fles limonadesiroop. Edoch, daar zijn wel een tiental wespen in verzopen.

    Maar ik zie dus voor me hoe je dan rondloopt op Slagharen of de Apenheul, met brandende wierook (of koffie) uit de rugzak stekend waardoor er dus wolkjes boven je uitkomen, met een schijfje sinaasappel met kruidnagel in de ene hand en een rauwe kipfilet aan een stok in de andere.
    Maar hoe je ijsje op te eten wordt dan toch weer een nieuwe uitdaging. Smile


    Smile Jij wist dat ik beelddenker ben. Dit beeld krijg ik voorlopig niet meer weg.
  11. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Willemijn
    Als je je verveelt dan kun je met zo'n electrische muggentennisracket proberen ze te killen. :-)

    Oja!
    Die zijn leuk, en dat knettert ook lekker, met een wesp.
  12. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef ilona


    Smile Jij wist dat ik beelddenker ben. Dit beeld krijg ik voorlopig niet meer weg.



    Heb je gezien dat de uitdossing wordt aangevuld met een brandend aanmaakblokje? Die moet je natuurlijk ook ergens laten, misschien kan dat op een helmpje of zo?
    Uiteindelijk loop je rond als een soort Swiebertje, maar je bent dan dus wel de enige wespenvrije bezoekerSmile
Terug naar de lijst